Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası <>5HONDA CY50 VE XL50 MOTORSİKLET TÜRLERİNİN TAMİR <>5HONDA CY50//XL50 VE BU TÜRLERİN
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

HONDA MOTORSİKLETLER

 Cevap Yaz Cevap Yaz
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: HONDA MOTORSİKLETLER
    Gönderim Zamanı: 28/Şubat 2017/2011 Saat 16:10
 
 
 

 

 
 
 

 

DİKKAT BU YAZIYI OKUMADAN GEÇMEYİNİZ..................nacibaba......onk.
 
Arkadaşlar bazı sitelerin  biryerlerinde buradan alınıp oralara aktarılmış hallarini görmekteyim  ben size alın götürün demiyorum her kim ne aldıysa 2 satır da yazı bıraksın buraya (google search robot )ve (unkrown unkrown ) taramaları  tarafından hangi sitede bunlar çıkıyor aktarılıyorsa bana taşınıyorlar yani haberim vardır  buraya ben şunu aldım şu sitede yayınlıyacağım naci  baba  haberin olsun diye buraya aldığını not düşmüyenlere gelince gelicem o site hangisisiyse oranın sahibine meseleyi aktarıcam sizin için iyi olmaz  diyorum herşeyi efendice yapınız  mert olunuz bu sistede ne varsa tümünü alıp başka taraflara taşıyın ama haberli yapınız bunu  bazı özel benim de başka yerden sade bu sitede yayınlanması için müsadeli olan şema ve bilgiler vardır bunlar taşınamazlar  bu müsade onun içindir  siz 2 satır yazın ben de size olur olmazını söylerim herşeyi haberli yapınız ....
 
SAYGILARIMLAN.............nacibaba.............onk.....

 
 
 
 
 
 
 
 
HONDA   CY--50 E  resimleri   BAKINIZ BU ALTTA GÖRÜLEN 2 ADET FOTOĞRAF CY--50 NİN SIFIRININ GÖRÜNTÜSÜDÜR  VE İSTENEN FİYAT DA  ÇOK YÜKSEK OLDUĞUNDAN BURDA YAZMIYORUM BU TAMAMEN ORİJİNAL HALİDİR TABİ BEN ÇOK DEĞİŞTİRİP ÇOK DAHA ALICI BİR ŞEKLE SOKUYORUM ......................nacibaba...................onk                             twirlin_chaly.gif

Motosiklet%20Mağazasından%20Honda%20Diğer%20Modeller
 
Ikinci%20el%20Honda%20Diğer%20Modeller%20motorsiklet%204.999%20TL
 
dededededede
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                   resim    1                                 resim   2                                  resim   3                
 
 RESİM  1   DEKİ  SİLİNDİR   2 ZAMANLI   50cc  LERE AİT OLANI
 RESİM   2   DEKİ DE 4 ZAMANLI  CY--50  NİN KENDİ SİLİNDİRİ  GÖRÜLMEKTEDİR
 RESİM  3  DE DE  CY-50 4 ZAMANLININ  PİSTONU GÖRÜLMEKTE
 
NOTLAR> RESİM 2 DEKİ SİLİNDİR  MOTOR GÖVDESİ AYNI KALMAK ŞARTINLAN  SADECE BU SİLİNDİR ÇAPI BÜYÜMEKTE  VE 70cc,,,,80cc,,,,SON OLARAK 100cc  OLMAKTADIR  TABİ BUNA BAĞLI OLARAKTAN ÜST KAFA DA DEĞİŞİYOR  EKSANTRİK ZİNCİRİ DE DEĞİŞİYOR  AMA GÖVDE VE KRANK AYNI  PİSTON ÇAPLARI DEĞİŞİYOR  49CM3----69 CM3----79CM3----99CM3  OLUYOR YANİ REKTİFİYE PAYLARINLAN   50CC---70CC----80CC----100CC  OLMAKTADIR
BU DEĞİŞİMLERE BAĞLI OLARAK DİĞER DEĞİŞEN LER DE ŞÖYLEDİR
50CC/ DE =  SİLİNDİR,,PİSTON,,SEGMANLAR,,KARBİRATÖR ,,EKSANTRİK ZİNCİRİ,,CONTALAR,
70CC/DE=       &&&&     &&&        &&&&&          &&&&                    &&&&&&              &&&&
AYNI DEVAM EDİYOR    100 CC YE KADAR
                                                                                                                                                                                                          
CAMSHAFT%20XE.XL.CB50JX-1.%20%28STREET%29DRIVEN%20SPROCKET%20%2042T%20%20APE.MONKEY%20R.ST.XE.TL
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BU YUKARDAKİ RESİMLER TEMİZLENİP YAPILANDIRDIKTAN SONRAKİLERDİR BU MOTOR 90 CC KAP DENİLEN HONDA TARAFINDAN İCAD EDİLMİŞ MOTOR TÜRÜDÜR VE İLK ÇIKAN SERİDİR PLATİNLİ  OLAN TÜRÜDÜR BUNDAN SONRAKİ SERİLER ELEKTRONİK ATEŞLEME OLDUYDU
                                                                                             dede                                               dede
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede 
 
 
 
 
 
 
 
 
BU RESİMLER DE İLK SÖKÜM DEKİ RESİMLERİ  GÖRÜLMEKTEDİR
 
...................................................................................................nacibaba......................onk..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
DUYURUDUR..
 
CY-50  XL-50 VE BU TÜR HONDANIN KİMDE VARSA  BU MODELLERE BENZİYENLER DE OLUR  50CC   70CC    80CC   100CC    110 CC
 BU MOTORSİKLETLERDEN  KİMDEATIL VAZYETTE VEYA HURDA  VARSA  BENLEN İRTİBATA GEÇMELERİ ÖNEMLEN TAVSİYE OLUNUR ,,
 
BU ÇEŞİTLER [A] DAN  [Z]  YE KADAR TAMAMI  SÖKÜLMEKTE VE SIFIRDAN BAŞLANIP TAMAMEN YENİLENMEKTEDİR   SONUÇTA AYNI ACENTE ÇIKIŞI GİBİ OLMAKTADIR..
 
MESELA TAMAMI  MOTORUN  DIŞARDA ÖYLECE BIRAKILMIŞ PAS İÇİNDE DİYELİM 10 SENEDİR ORDA ATIL DURUYOR  BUNLAR DA TAMEMEN  SÖKÜLÜP  TÜM BOYASI KOMPLE SIYRILIP ALTAKİ ÇÜRÜKLER YENİDEN ONARILMAKTA SONRA MACUN VE FIRIN BOYASI ÜSTÜ DE BİR NEVİ ZIRH GİBİ OLAN SON KAT VERNİĞİ ATILMAKTA AYNI FABRİKASYON ÇIKIŞINA EŞ DEĞER ŞEKLE SOKULMAKTADIR  TÜM ŞASİ AKSAMLARI NE VARSA ..
KROMAJ OLAN YERLER YENİDEN YAPILANDIRILMAKTADIR
HER TÜRLÜ BOYA  VE RENK YAPILMAKTADIR >>>MESELA TÜM MOTOR UN HER YERİ  KROMAJ OLUCAK DENİRSE BU DA YAPILMAKTADIR ..
HATTA MOTOR BLOKLARI ÜSTÜ NE VARSA KROMAJ YAPILIR
İSTEĞE VE PARASAL DURUMLARA BAĞLI HER TÜRLÜ İŞLEM YAPILIR
JANTLAR DA DAHİL KROMAJ YAPILMAKTADIR
 
KAPORTA AKSAMINDA NE VARSA DÜZELTİLİR  YENİDEN YAPILANDIRILIR
MÜŞTERİNİN İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞİŞİMLER YAPILIR
ÖZEL TOPLAMA YAPILIR
 
                                             *****************************
 
MOTOR AKSAMLARININ TÜMÜ BULUNUR REKTİFİYE  GÖMLEK ÇAKMA YENİ PİSTON DÖKME  KRANK KOL MASURA BİLYELERİ  ...
ÜST KISIM SİLİNDİR  İSTENİLEN CONTA BASTIRILIR AYNI ORİJİNALİ ŞEKLİNDE
ÜST KAFA  SÜBABLAR YAYLARI YÜKSÜKLERİ  PİYANOLARI  VE EKSANTRİK AKSAMLARI KOMPLE
DEBRİYAJIN TÜM AKSAMLARI   BASKILARI
ŞANZUMAN DİŞLİLERİ SENKROMENÇ  BİLYE VE KEÇELERİ
DİNAMO TABLASI VOLANT PLATİN KONDANSÖTÖR   VE EHT BOBİNİ
KOMPLE ELEKTRİK TESİSATI
BİLİNDİĞİ ÜZERE BU TÜR MOTORLAR 6 VOLTTUR 12 YE ÇEVRİLİR
LASTİK VE JANTLARI BULUNUR
YAN KAPAKLAR BULUNUR
EKSOZ ÇIKIŞTAN SONA KADAR BULUNUR
DEPONUN ÇOKMÜŞLERİNİN TAMİRİ ESKİ VAZYETE GETİRİLİR
KARBİRATÖR TAMİR TAKIMI BULUNUR
EKSANTRİK ZİNCİRİ BULUNUR
 
YANİ KISACA TÜM BU MOTORLARIN AKSAMLARI ÖYLE YADA BÖYLE BULUNUR ÇALIŞTIRILIR ..
 
 
 
                                           ****************************
 
İSTEYENLERE 100 VEYA 110 CC KAP MOTOR DENİLEN MOTORLARDAN DA TAKILIR  SIFIR YENİ
VE FATURALI OLARAK RUHSATA İŞLETEBİLİRSİNİZ
NOT > BÖYLE BİTANE KENDİME YAPTIM  ACAİP BİR ŞEY OLDU ANLATILMAZ ŞEKİLDE GÜCÜ SÜRATİ ÇEKİŞİ ARTTI  NERDE ESKİ KENDİ 50 CC LİK MOTOR NERDE CAP MOTOR ARASINDA  BURDAN AY KADAR FARK VARDIR  YALNIZ DİKKATLİ KULLANMAK GEREKİYOR ÇOK SERİ VE ATAK OLDUĞUNDAN  BU MOTORLAR   ........................
 
 
                                              ******************************
 
KISACA BU TÜR MOTORSİKLETLER  KOMPLE YENİLENİYOR  MOTOR DEĞİŞİMİ YAPILIP GÜÇLENDİRİLİYOR  HER ŞEY MÜMKÜNDÜR KONUDA
 
 
 
KONUDA MÜRACAAT  ADRESİ VE TELEFONLARI DA ŞÖYLEDİR
 
OSMAN NACİ KANAT
CEP TEL>> 05365658055-------------------------İŞ TEL>>02865669160    DIR
 
GELİBOLU  ///  ÇANAKKALE
 
 
***********************RESİMLER KONUNUN*****************************
 
 

Mesaj%20Seçenekleri  HONDA CROSS'A BAŞLADIM
    Gönderim Zamanı: 05.Şubat.2011 Saat 00:33 - IP: 85.107.247.16
 
KONUMUZ  30 YAŞINDAKİ HONDA CROS MOTORU YENİDEN YAPILANDIRMA  SIFIRLAMA İŞİ
BİLİNDİĞİ ÜZERE ELİMDE 3 TANE 30 YAŞLARINDA HONDA ARAZİ ZOR ŞART MOTORLARI VARDI  2 Sİ KALIN TEKER 1.İ DE İNCE  DİŞLİ LASTİKLİ  TAM CROSS YALNIZ 50 CC HEPSİNİN MOTORLARI  KALIN TEKERİN BİRİNE  125 CC MOTOR KOYDUM UÇURTMA OLDU  O ÇOK İYİ ZATEN BENİM YAPIM AŞAMASI SIFIRDAN BAŞLAMALI YAPIMI VE BİTİMİ SON HALİNİN TÜM AŞAMA RESİMLERİ MEVCUT  ORDAN BAKINIZ..
 
CROSUN MOTORU TAM MEFTAA ÖBÜRLERİ ÇALIŞIYOR FAAL  VE EN TEMİZİNİ SEÇİP SÖKTÜM BUNA TAKICAM BİRKAÇ GÜNE KADAR BUNLAN DA GEZMİYE BAŞLIYACAM  BUNUN DA YAPIM AŞAMALARINI  RESİMLERİNİ BU YERDEN DE YAYINLIYACAĞIM GÖRÜŞMEK ÜZERE İŞ ÇOK ZAMAN AZ ...
 
SAYGILARIMLAN......................................................................NACİBABA.........................ONK..
 
 
 
 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
                                                                                                                                                                                         
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28/Şubat 2017/2011 Saat 17:33
 
 
YUKARDAKİ KISIMDAN DEVAMIDIR..........................................NACİBABA................ONK...
 
 
BU KISIMDA DA BİR CY-50 HURDANIN AŞAMA SAFHALARI VE 50CC LİK MOTORU SÖKÜLÜP YERİNE BİR SIFIR 110 CC LİK KAP MOTORUN YERLEŞTİRME VE SON NİHAYİ GÖRÜMÜMLERİ NİN SAFHALARIDIR.
NOR> BU 110 CC KAP MOTOR  SİLİNDİR VE PİSTON BÜYÜTÜLÜP  SADECE  125 CC LİK BİR DURUMA GETİRİLMİŞTİR  VE VERİM GAYET TATMİNKARDIR..
 
BU 125 CC KONDUKTAN SONRAKİ DURUMLARI
MOTORUN HER ŞEYİ BİTİP DE DENEMEYE ÇIKILDIĞINDA GÖRÜLDÜKİ 1.Cİ VİTESTE KALKIŞI ÇOK NAZİK VE YAVAŞ YAPMAK LAZIM AKSİ ANINDA TERS DÖNEBİLİRSİNİZ ÇÜNKÜ MOTORUN KOMPLE MOTORSUZ AĞIRLIĞI 65 KİLO MOTORLAN BERABER 80 KİLOYU BULUYOR Bİ DE BEN ÜSTÜNE BİNİNCE BEN DE 100 KİLO TOPLAM OLUYOR 180 KİLO AMA BU KİLO AZ GELİYOR  UZUN YOLDAKİ SÜRAT DENEMESİNDE  140 KM GÖSTEREN İBRE TERSİNE DÖNDÜ VE KOPTU TAHMİNİ 150 --160 YAPIYOR DEDİM AMA 200 KM LİK BİR 125 CC HONDANIN KM Sİ Nİ DENEMEK İÇİN İĞRETİDEN TUTURDUM VE ÇIKTIM YOLA 170 İ DÜZDE BASTI RÜZGAR DA VAR HİÇ EĞİLMEDİM DE  VE BU YOL HAFİFTEN MEYİLLİ YUKARI DAHA SONRALARI TIRMANIŞA GEÇİLİYOR BU YERİN YARISINDAN GERİ DÖNÜP MOTORUN ÜSTÜNE DE YATINCA  180 Nİ DE GEÇTİ AMA MOTOR DA HAVALANDI HEMEN GAZ KESTİM  BİR TIR VEYA OTOBÜS YANINDAN GEÇERSE ANINDA SAVRULUYORSUNUZ ÇOK DİKKATLİ OLMAK LAZIM YANİ SÜRATİ AZAMİ EN SON 100 KM Yİ GEÇMEMEK LAZIM  BU ŞEKİLDE YANINDAN TIR DA OTOBÜS TE GEÇSE BU SÜRATTAKİ SAVRULMA 100 KM DE OLMUYOR DEMEKKİ  ORTALAMASI 100 KM  KAP MOTOR 4 VİTES FAKAT BİR 5 İNCİ VİTESİ ARIYOR  BENZİN ÇOK AZ YAKIYOR O GÜZELLİĞİ VAR VE ARIZA DURUMLARI DA SON DERECE GÜÇ DÜZGÜN KULLANILDIĞI SÜREDE  EN GÜZEL YANI DA MARŞI DA VAR  PLATİN YOK  VOLANT ÜZERİNDEKİ BİR NOKTADAN  ATEŞLEME ZAMANI İŞARETİNİ TAM ALIP BEYNE YOLLUYOR VE ÇOK KUWETLİ BİR KIVILCIM OLUŞTURUYOR YANMA ODASINDA  DİNAMO ALTERNATÖR DE ÇOK GÜZEL AKIM ÜRETİYOR  12 VOLT ZATEN ÇIKIŞI  DA  YANİ ÇOK İYİ AŞAĞI YUKARI BİR 5 BİN KM OLDU HİÇBİR SORUN OLM ADIĞI GİBİ GAZI AÇ KAPA DA ÇIKAN SES HALEN AYNI İLK GÜNKİ YENİ SESİ  DEVAM EDİYOR
500KM DE BİR YAĞIN DURUMUNA BAKTIM TERTEMİZ 1000 KM DE AÇIP BAKTIM SEVİYE AYNI VE HALEN ÇOK TEMİZ  EN SON 3000 DE HAFİFTEN BİR RENK ATMASI İLEN YAĞI DEĞİŞTİM AMA BU ÇIKAN BELKİ BİR 3 BİN DAHA YAPARDI  TERTEMİZDİ
CY-50 ŞASİSİNE MONTE ETTİM BU 110 CC KAP MOTORU  KOLAYCANA DA UYDU BAĞLANTI SORUNU HİÇ YAŞANMADI  AMA ŞİMDİ VERGİYE GİRİCEK O VAR EVVELKİ 50 CC İYDİ VERGİSİ YOKTU 99 CCY YE KADAR VERGİ YOK  NE SAÇMALIK 100 CC DEN İTİBAREN VERGİ BAŞLIYOR..
TÜM DIŞ ÜLKELERDE  125 CC YE KADAR VERGİ OLMADIĞI GİBİ ARABA EHLİYETİNLEN DE KULLANILIYOR BU TÜR MOTORLAR BİZDE ALICAN YENİDEN BİR MOTOSİKLET EHLİYETİ ARABA EHLİYETİ GEÇMİYOR HALNUKİ BİZDE DE BİR ADET VARDIR DAİME BÜYÜK EHLİYET KÜÇÜĞÜNÜ KULLANIR DİYE  MESELA BİR TIR EHLİYETİNLEN EN UFAK OTOMOBİLE KADAR KULLANIYORSUN KAMYON MİNÜBÜS OTOBÜS HEPSİNDE GEÇERLİ İKEN BURDA İ,ŞLER DEĞİŞİYOR  NE YAPALIM MEMLEKETİMİN GÜZELLİKLERİ KATLANICAZ BAŞKA ÇARESİ YOK .
 
AŞAĞIDAKİ RESİMLER DE YAPIM AŞAMASI ESNASI ÇEKİMLERDİR.........NACİBABA...........ONK..
 
 
                                                                                                                                                                                                                                        dede                                                                                                                                                                                                                                        
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                              
dede
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
XL-50 NİN KOMPLE İŞLERİ BİTTİ BİR ŞARZ İŞİ KALDI O DA YAKINDA BİTER ANCAK İŞTE  KISIM KISIM ONA DA VAKİT AYIRDIĞIMDAN ONUN İŞLERİ AĞIR GİTTİ
 
NOTLAR>> ELİMDE BULUNAN 3 ADET HONDA CY50 LERDEN  BAKTIM EN İYİ DURUM PARÇALARI OLANLARI AYIRIP BİR TANEDE TOPLADIM  BU CROS HONDA XL-50 NİN KİLOSU 45 KİLO ÇOK HAFİF 50 CC DEN YÜKSEK MOTOR BUNU AŞAR  İNCE LASTİK Lİ DİĞER MOTORSİKLETLER GİBİ TEL JANTLIDIR  VE HAFİFLİĞİNDEN DOLAYI DA BU 50 CC LİK MOTOR BİLE BU KADROYA FAZLA GELMEKTE  HER NEYSE  HER ŞEY BİTTİ BASTIM BİRKAÇ KEZDE AŞDI ÇALIŞTI VE ÇOK DA İYİ GİDİYOR SONRA BİRDEN KÜT DİYE DURDU ÇALIŞMAZ İNAD NE İNAD NEDİR DİYE SORUN BAŞLADIM ARAŞTIRMAYA HER ŞEY NORMAL DE BUJİYE GELEN KIVILCIM YÖN DEĞİŞTİRİYOR BİR MAVİ BİR BEYAZ OLUYOR ANLADIM TABİİ HEMEN VOLANTI SÖKTÜM  3 PLATİNDEN EN İYİ DURUMDA OLANI TAKTIM KAPADIM SORUN HALEN DEVAM EDİYOR  DEDİŞM KENDİ KENDİME BU İŞ VOLAN KAMASINDA OYNUYOR İLERİ GERİ  VOLANTTAN PLATİN HAREKETİNİ ALDIĞINDAN DEVAMLI AÇIYI DEĞİŞTİRİYOR  KARBİRATAÖRDEN GERİ ATEŞ ATIYOR VS VS .. KRANK MİLİ DIŞ UCUNDA  BİR GÖMME YATAKLI KAMA YERİ VARDIR KAMA YUVA İÇİNDE OYNUYOR TUTTUM BİNBİR ZORLUKLAN TAN KANALI İÇİNE OTURAN BİR KAMA İMAL ETTİM TAKTIM VOLANTI DA GEÇİRİP ORTA SOMUNUNU  SAĞLAMA SIKTIM Bİ BASTIM TAMAMDIR ESKİSİNDEN DE İYİ OLDU .. ÇIKTIM DENEMEYE KUDUZ GİBİ
4 ZAMANLI  VOLANT ORTA KONUMUNDAN HEREKETİNİ ALAN PLATİNLİ MOTORLARDA  PLATİN VE BUJİNİN AÇIKLIK AYARLARI SENTİLLEN  KAÇ OLMALIDIR
 
PLATİNİN ARALIĞI=0.2 MM
BUJİNİN TIRNAK ARALIĞI=0.4 MM
 
SUBABLAR ELLE KONTROLDE  ÇOK AZ BİR ARALIKTA BIRAKILICAK  VAR YOK VAR ŞEKLDE
 
NOT>> BU ÇEŞİTTEKİ MOTORLARDA HERŞEY NORMAL GAZ YEMİYORSA BU KAMA İŞİNE BAKINIZ MUHAKKAK SURETTE O ÇIKICAKTIR ..
 
................................................................................................NACİBABA......................ONK..  
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28/Şubat 2017/2011 Saat 19:17
 
 
MOTOSİKLETLER ÜZERİNE   ELEKTRONİK ATEŞLEME DEVRELERİ,,ELEKTRONİK  DEVİR SAYAÇLARI  VE PLATİNSİZ ELEKTRONİK ATEŞLEME DEVRELERİ,,ELEKTRİK TESİSATLARI
ŞEMALAR TASARIMLAR UYGULAMALAR VE NETİCELERİ...................nacibaba.......................onk..
 
 
                                   ******************************
 
PLATİN MEVCUT  AKÜ ÜSTÜNDEN ÇALIŞAN BİR ELEKTRONİK ATEŞLEME SİSTEMİ
normalde oluşan  voltaj 15 bin volt kadarken bu şekikde 30--40 bin volta kadar çıkmaktadır  bu sayede benzin yarıya düşmekte sarfiyatta  ve ateşleme odasındaki yanma tam olmakta  buna bağlı olaraktan da pistonun tepesindeki basınç patlama anında her yerinde eşit olmakta sonuçta güç tam olarak  hasıl olmaktadır verim artar  hatta düşük oktanlı yakıtları bile 95 oktanlı benzin gibi ateşler  yapımı gayet basit ve her yerde devre elemanları bulunur  bunu çok düzgün ve sağlam olaraktan bir aliminyum kutu içine monte edip çıkış kısmını da silikonlan izole edilirse su vs şeyler içeri girmez . önemli not da >> her iki transistörün altına kalın bir aliminyum soğutucu levhanın mutlak surette konması ve şasiden yalıtık şekilde de bağlanması şarttır yalıtmadan kesinliklen bağlamayınız devreyi yapıcak olanlara kolay gelsin..................nacibaba...............onk.
 
dede
 
 
devre şeması budur  bağlantılar da açıkca gösterilmektedir denenmiş gayet iyi sonuç alınmıştır  12 volttur bu devre
 
 
 
 
şema 1
 
 
 
                                              ********************************
 
 
X
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08/Mart 2017/2011 Saat 17:46
 
 
GÖZÜNÜ SEVEYİM HONDANIN  AMA ESKİ MODELLERİNİN  HANİ CROSSU TOLUYORUM DEDİM YA  ÜSTÜNKÖRÜ GÖZ KARARINLAN MOTORU TOPLADIM  DAHA SÜBAB AYARI İSTER EKSANTRİK AYARI İSTER  AVANS TABLASINI ÇOK HASSAS AYARLAMAK İSTER   ATEŞLEMENİN  ÜST ÖLÜ NOKTAYA TAM DENK GETİRMEK LAZIM  VS VS  EN SONA YAPARIM DİYE BIRAKTIM TÜM AYARLARI  MOTORU ŞASİYE MONTE ETTİM  TÜM BAĞLANTILARI ELEKTRİK BAĞLANTILARINI TÜMÜNÜ BAĞLADIM  VE DEPOSUNA AZ BİR BENZİN KODUM  MUSLUĞU AÇTIM BENZİN AKTI KARBİRATÖRE AKANI KOKANI YOK HİÇBİR YERDEN  GELDİM AYARLARIN İŞİNE  ULEN DEDİM BÖYLE Bİ BASAYIM ÇALIŞIRMI ÇALIŞMAZMI  BU VAZYETTE HAYATTA ÇALIŞMAZ HİÇBİR MOTOR  ÇALIŞMAYACAĞINI ÇOK İYİ BİLDİĞİMDEN  GENE DE BİR DENEYİM DEDİM VE BASTIM AYAK MARŞ PEDALINA 2 İNCİ BASIŞTA ÇALIŞTIMI  HAYRET BİŞİ ?????????????????????????????
 
BU KADARI DA OLMAZ YANİ  VE BİNDİM DE AZ BİR DE DOLAŞTIM ŞAHANE DE GİDİYOR AKLIM ALMADI BU İŞİ DE NEYSE DÜŞÜNMEMEYE KARAR VERDİM BU OLAYI  ZATEN BU MOTORLARI  EN KUVVETLİ TAZYİKLİ SUDA YIKA AÇ KONTAĞI BAS MARŞA ANINDA ÇALIŞIYOR YA BUNA NE DEMELİ HER YER SIRILSIKLAM VAZYETTE İKEN BİLE ÇALIŞIYOR  CY--50 TİP BUNLARIN MOTORLARI YANİ 50 CC HATTA SIFIRI 49 CM KÜP REKTİFİYE PAYLARINLAN 50 CM KÜPE ÇIKIYOR GEÇEN SENE GENE MOTOR TAMİRCİLERİ İLEN İDAAYA GİRDİK İDAADA HERHANGİ BİR ŞART FİLAN YOK HEM BENİM HEM ONLARIN MERAKLARININ GİTMESİ İÇİN  YAĞMUR SUYUNUN TOPLANDIĞI  DERİNLİĞİ ÖLÇTÜK  60 CM TAA DEPONUN YARISINA KADAR SOKARSAN GELİR  MOTORU ÇALIŞIR VAZYETTE BU SUYA SOKUCAZ BAKALIM NE KADAR ÇALIŞICAK  YALNIZ BENİM DÜKKAN İÇİNDE ÇALIŞTIRIRKEN SİPİRAL ÇELİK HORTUM VAR  BUNU EKSOZA TAKIYORUM KAPININ KENARINDAN AÇTIĞIM BİR DELİKTEN DE DIŞARI UCUNU SALIYORUM BUNU EKSOZA BAĞLIYACAZ DEDİM TEK ŞARTIM BU TAMAM DEDİLER BELKİ 30 KİŞİ MERAKLILARLAN BERABER TOPLANDI  DERE BALIKÇILARININ SU GEÇİRMEZ TULUMLARINDAN Bİ TANE GEÇİRDİM ÜSTÜME ÇİZMELERİ DE GEÇİRDİM BEN DE ÜSTÜNDEYİM MOTORUN YAVAŞÇA GİRDİM SUYA  ÇALIŞIYOR BE ARKADAŞLAR YEMİNLEN ÇALIŞIYOR BELKİ YARIM SAAT TUTTUK O VAZYETTE VE SONRA TAKTIM VİTESE ÇIKTIM SUDAN HERKES ŞOK OLDUYDU ..YALNIZ SUYUN İÇİNDE ÇALIŞIRKEN EKSOZDAN DEVAMLI BEYAZ DUMAN ÇIKIYOR  VE DE ISINAMADIĞINDAN SOLAYI ÇALIŞMA VERİMSİZLİK YAPIYOR AMA ÇALIKŞIYOR SUDAN ÇIKIP TA MOTOR ISININCA O DUMANDAN ESER KALMIYOR BUNU ÇÖZEMEDİM AMA DÜŞÜNÜP BULUCAM BUNU DA  AKLIMA GELDİ LADA JİPLERİN BİZİM SİTEDE DE VİDEOLARI VAR KOMPLE SUYUN İÇİNE GİRİYORLAR HATTA DENİZALTI GİBİ GİDİYORLAR SADECE 2 BORU VAR BİRİ KARBİRATÖRE HAVA EMİŞİ BİRİ DE EKSOZ ÇIKIŞI AYNI BEYAZ DUMAN ÇIKIŞI ONLARDA DA VAR  İSTEYEN BAKABİLİR .BİDE BUNLARI KAMERAYLAN ÇEKİCEM DE BEN TABİ MOTOR ÜSTÜNDEYİM ÇEKİCEK OLAN BAŞKA BİR KİŞİ LAZIM VE BUNLAR ÇEKEMİYORLAR ÇEKİLENLERİ DE REZALET DÜZGÜN KABİLEYETLİ BİRİNİ BULAMADIM  HATTA ARAZİDE MAKİNE ÇALIŞMASINI DA ÇEKİCEZ YİNE AYNI HATALAR OLUYOR BEN DE KOYMUYORUM  MAKİNEYE ADAMI GEÇİRİYORSUN TAMAMEN ACEMİ HAREKETLERİ OLUŞUYOR  YANİ HER İKİ UCU MOKLU DEĞNEK HESABI  HERNEYSE ...
 
HONDA 1980 Lİ YILLARDAN BERİ BU AY NI MOTORU HALEN BU 2011 DE DE ÜRETİYOR YALNIZ ARTIK 70---80---100  CC OLARAK ÜRETİYOR  VAZGEÇMEDİ YANİ BİR DE CAP TÜRÜ MOTORLARDAN VAZGEÇMEDİ  BU 2 MOTOR TÜRÜ  DÜNYANIN EN İYİ MOTORUDUR DİYORUM BEN  BAŞKALARINI BİLMEM    SON DURUM BÖYLE ŞİMDİ TEMİZLİK İŞLERİNİ VE NİKELAJ PARLATMA VE BOYA İŞLERİNE BAŞLIYACAĞIM GELİŞMELERİ YAZARIM BURDAN SONRA ..
 
SAYGILARIMLAN...................................................................NACİBABA.......................ONK... 
 
 
 
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18/Mart 2017/2011 Saat 17:59
 1978 MODELİ HONDA CY-50  MODELİ
 
dededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
ARIZAYA BAKINtwirlin_chaly.gif
 
ARIZANIN DA BU KADAR UĞRAŞTIRANI GÖRÜLMEMİŞTİR  10 USTA ÇÖZEMEMİŞTİR SORUNU
 
MOTOR BU MİNİKLERDEN AMA ESKİLERDEN  1985 MODELİ   HONDA  ATIK BİR VAZYETTE BİR APARTIMANIN ALTI OLAN DEPO KISMINDA DURUYOR VE BİR TESADÜF ESERİ BEN BİR BAŞKA İŞ İÇİN ORAYA GİRDİĞİMDE ÜSTÜNDEKİ BRANDAYI KALDIRINCA BU HONDA BANA MERHABA BENİ KURTAR BURDAN DEDİ ????DERMİ DER TABİİ ÇOK ŞİRİN BİŞİ OLURSA İNSAN ONU ALMAK İSTER HELE DE ATILMIŞSSA  BİR KENARA  KAPICIDAN SAHİBİNİ ÖĞRENDİM  GİTTİM İŞ YERİNE
VE  DEDİM ORDA BİR MOTOR VAR ATIK DURUYOR ONU SATARMISIN  NE DEDİ BEĞENİRSİNİZ  AL GÖTÜR YAPTIR YAPTIRABİLİRSEN KULLAN NE KAYDI NE KUYDU VAR KAÇAK GİRDİ O TARİHLERDE PLAKA DA ALAMASSIN   VS  VS  VS .....................................................
 
Img22.png
 
VE ALDIM İLK ÖNCE BENZİNLİĞE  %80 LİK BİR KAYNAR SU İLEN KOMPLE BASINÇLI SUYLAN BİR GÜZEL TEMİZLEDİM  OLDU PIRIL PIRIL  GETİRDİM DÜKKANA ÇIKARDIM AMELİYAT MASASINA ADAMIN DEDİĞİNE GÖRE  BİRDEN DURMUŞ VE BİRDAHA DA ÇALIŞMAMIŞ 10 TENEDEN FAZLA USTALARA GÖTÜRDÜM OLMADI  AT BU  OYUNCAĞI DEMİŞLER  O DA BODRUMA ATMIŞ HER NEYSE ŞİMDİ ELİMDE BAKIYORUM NEYİ VAR NEYİ YOK SIRASINLAN
MOTOSİKLET MARKASI HONDA
MOTOR HACMİ 80CC
4 ZAMANLI   KURŞUNSUZ BENZİNLİ
700 GRAM  YAĞ KAPASİTELİ
MANYETOLU VOLANT İÇİNDEN VE PLATİNLİ
GÜÇ HP OLARAKTAN 4HP
ÖN ARKA FREN SİSTEMİ BALATALI
KM SAATİ VAR SON SÜRAT 80 KM YAZIYOR  VE   110  KM YAPMIŞ DAHA BUKADAR DA YENİ
 
                                          ******************************
 
SIRALI KONTROLDE  HAKKATEN ÇALIŞMIYOR  İLK İŞ KARBİRATÖRDEN BAŞLADIM KOMPLE  SÖKÜP EN UFAK YERİNE KADAR DAĞITTIM  BENZİNE YATIRDIM ÇÜNKÜ MACUNLAŞMA YAPMIŞ İÇLERİ  BENZİN KURUMUŞ  İZ BIRAKMIŞ TORTULAŞMIŞ
 
ÜST ALT KAPAKLARI AÇIP PİYANOLARA BAKTIM NORMAL
YAN SOL  MOTOR KAPAĞINI AÇTIM 
BUJİYİ ÇIKARDIM
BUJİ KABLOSU UCUNA KONTROL KALEMİNİN UCUNU SOKUP ARKA KISMINI DA  TEL KABLO İLEN NİHAYİ UCUNA DA BİR KROKODİL EKLEYİP BUNLAN ŞASİYİ TUTTURUYORUM  BURDAKİ AMAÇ VOLANTI ÇEVİRİP DE İŞARETLİ YERLERE GELİNCE ATEŞLEME ZAMANININ TAM NOKTASINA BAKIYORUM YAPIYORMU YAPMIYORMI   4 ZAMANA GÖRE Bİ DE BUNU YAPIYORUM  PİSTONUN ÜST ÖLÜ NOKTADA BİR ÇAKMASI LAZIM Bİ DE EN ALT ÖLÜ NOKTADA ÇAKMASI LAZIM EKSOZ ZAMANI İÇİNDE   BUNLAR BAŞKA  ŞEKİLLERDE OLUYOR YANİ KAYIKLIKLAR VAR  BU DURUMDA  MESELA   EMME NİN HAREKETİ ESNASI PİSTON KARBİRATÖRDEN EMEREK AŞAĞI İNERKEN  TAM ORTALIK YERDE ATEŞLEME OLUP  KARBİRATÖRDEN ALEV ÇIKIYOR GERİSİN GERİYE NERDE İSE YANGIN ÇIKARICAK TERS ATEŞLEME DE DEĞİL  TAMAMEN YANLIŞ YERDE YANLIŞ ZAMANDA
 
ANLAŞILDI  İŞ DİĞER USTALAR UĞRAŞIRKEN BU EKSANTRİK ZİNCİRİNİ HER HALDE ACELE İLEN HİÇ BAKMADAN TOPLADILAR İSE ONLARDAN DIR BU İŞ DİYE DÜŞÜNDÜM  YANİ MOTOR UN  BU KISIMLARI SÖKÜKTÜR DE SAHİBİ DE GELİP İSTERSE İŞTE NE VARSA ÜSTÜNE VİDALARLAR VERİRLER  ONUN GİBİ BİR DÜŞÜNCE BENİMKİ ?????
 
KAFA KISMI EKSANTRİK DİŞLİSİNİN 2 VİDASINI SÖKÜP DİŞLİYİ İLK ÖNCE DIŞARI ALDIM ZİNCİRİ DE BAĞISAK GİBİ ŞİMDİLİK ORDA BIRAKTIM İLK ÖNCE SÜBABLARIN BOŞLUĞUNU BULDUM SONRA ZİNCİRİ DİŞLİYE  VOLANT ÜSTÜ İŞARETİN TAM ATEŞLEME YERİNE GÖRE AYARLAYIP DİŞLİYİ VİDALADIM  VE BU ARADA KARBİRATÖR DE TOPLANIK VE YERİNE TAKILI İDİ  BENZİNİ DE VERDİM KARBİRATÖRE BUJİYİ TAKIP SIKIP KAPAĞINI  BUJİ BAŞLIĞINA GEÇİRDİM HER ŞEY TAMAM  KONTAĞI AÇIP AYAK PEDALINA BİR BASMAMLAN MOTOR ÇALIŞTI HEM DE ÇOK GÜZEL ÇALIŞTI AMA 2 DAKKA SÜRMEDİ BU ÇALIŞMA YİNE DURDU  HAYDAA YENİDEN BAŞLADIM KONTROLE ALLAH ALLAH YİNE BU YAPTIĞIM AYAR KAÇMIŞ TAA NEREYE BU NASIL OLUR ZİNCİRİN ATLAMASI LAZIM DİŞLİ ÜSTÜNDEKİ BU DA İMKANSIZ BİŞİ  ACABA  DİYORIM KRANKIN UCUNDAKİ EKSANTRİK DİŞLİSİ Mİ KOL ÜSTÜNDE DÖNÜYOR BU DA OLMAZ ÇÜNKİ KRANKLAN BERABER DÖKÜLÜYOR O DİŞLİ   DEDİM BİDE  ŞU VOLANTI BİR SÖKEYİM ALDIM  ÇEKTİRMEYİ BAĞLADIM VE ÇIKARDIM ÇIKARDIM AMA  BİR PARÇA DA BU ESNADA YERE DÜŞTÜ BU NE YA DERKEN BAKIN ESAS ARIZANIN MERKEZİ SIRITTI BURDA  BUNUN RESİMLERİNİ ÇEKTİM  RESİMLEN DAHA İYİ İZAH EDİLİR BAKIN ŞİMDİ
 
dede
SAĞDAKİ RESİMDE ORTA  ARMUDUN TAKILI TAM MONTELİ HALİ GÖRÜLMEKTEDİR
 
 
SOLDAKİ RESİMDE DE  ARMUDUN  KOPUK YERİNDEN KISKAÇLARDAN SIYRILIP ÇIKMIŞ HALİNİ GÖRÜYORSUNUZ
 
 
 BU DÜŞEN  PARÇA TAM ÜSTTEKİ RESİMDE GÖRÜLMEKTEDİR BUNUN ÇEPERİNE DIŞINDAN PLATİNİN AYAĞI DEĞMEKTE VE BU PARÇANIN BİR TARAFI YUKARIYA DOĞRU DUR ONDAN ARMUT DENİLİYOR O YERE GELİNİNCE PLATİN AÇILMIŞ OLUYOR BU YERİ GEÇİNCE DE PLATİN KAPANIYOR .... 
BU VOLANTIN İÇİ ORTASI OTOMATİK AVANS TABLASI OLUYOR  BU ARMUD DEİĞİMİZ KISIM DA  KRANK MİLİNİN BAŞINA GEÇİYOR VE BUNUN İÇİ KANALLIDIR ZATEN KRANK MİLİ NİHAYİ SONU VİDA DİŞLİSİNDEN SONRA GELEN YERDE BİR KANAL DAHA VARDIR  BURAYA DA TAM OTURAN BİR YARIM AY ŞEKLİNDE ÇELİKTEN BİR  KAMA  VARDIR Kİ VOLANTI BU  KAMANIN ÜSTÜNE KANALA TAM OTURTMANIZ VE SOMUNU SIKMANIZ LAZIMDIRKİ  VOLAN KRANK KOLUNDA GEZİNMESİN ÇOK UFAK BİR OYNAMADA DAHİ ÇALIŞMA ŞEKLİ DEĞİŞİR BU KONU O KADAR HASSASTIR İŞTE BU KAMANIN YARIM AY ŞEKLİNİN TAM OLMASI VE BU KANAL İÇİNDE MİLİM DAHİ OYNAMAMASI ŞARTTIR BEN  BU DURUMU  HİÇ AKLIMA DAHİ GETİRMEDİM DEDİMKİ İŞTE BU KAMAYI VOLANT ATLIYOR AYAR DA BU YÜZDEN DEĞİŞİYOR DEDİM KENDİ KENDİME AMA SÖKÜNCE İŞ DE MEYDANA ÇIKTI AŞAĞIDAKİ RESİMLERDE DE DAHA YAKINDAN ÇEKİLMİŞ İNCELEMEKTE FAYDA VARDIR....O KAMAYA BİRİLERİ DE SENTE PİMİ DERLER DEĞİŞİK TÜRDE ADLARI DA VARDIR
 
dede 
 BAKINIZ  BU ORTA MİLİN KURTULMUŞ HALİDİR
 
 
 
 
 
 
 
dede
 
 
BU DA MONTE EDİLİ TAM YERİNE DOĞRU BİÇİMDE OTURTULMUŞ ŞEKLİDİR
 
 
 
 
NOT > İLGİLENENLER İÇİN HER İKİ TARAFTAKİ YAYLARIN UCU BAĞLANTILI OLAN DEMİR  KOLLARI SONUNA KADAR MIKNATISA DAYANICAK ŞEKİLDE HER İKİSİNİ DE AÇINIZ  BU SAYEDE ORTA ARMUT ELLE KONTROLDE DÖNMESİ SERTLEŞİCEKTİR BU DURUMDA BIRAKILIRSA MOTORUN ÇALIŞMASI ÇOK DAHA İYİLEŞİYOR BU GÖZLENMİŞTİR YOK GEVŞETİLİNİRSE DE  ORTA MİL ÇOK DAHA RAHAT HEMEN BİR YAYLANMAYA GİDİYOR BUNU DA MOTOR İSTEMİYOR GİBİ BİR HAL İÇİNE GİRİYOR BENDEN SÖYLEMESİ ...
KONU OTORİTELERİ  GERMENİN HER NE KADAR SAKINCALI DEMELERİ OLABİLİR  AMA BEN BU KONUDA ELİMDE BULUNAN BU SON LAN BERABER 4 ADET AYNI TÜR MOTORDA BUNU YAPTIM GERDİM YANİ VE SONUÇLAR ÇOK İYİ .. BENİM MOTORSİKLET ÜNÜVERSİTESİ BİR DİPLOMAM YOKTUR  AMA ORTA OKULU İSTANBUL MAÇKA ERKEK SANAT OKULUNDA OKUDUM LİSEYİ DE TAA ÜNİVERSİTE GİRİŞİNE KADAR  BU OKULDAN MEZUN OLANLAR BİLİRLER BU OKULDAKİ MAKİNE PARKURU ZANNETMİYORUM DİĞER HİÇBİR OKULLARDA OLSUN  BURDA İLK BAŞ TORNA TESVİYE PLANYA  SATIH TAŞLAMA KRNK TAŞLAMA  MOTOR YENİLEME BENZİNLİ VE DİZEL MOTORLAR  AKLINIZA NE GELİRSE TÜMÜNÜ GÖRDÜM  VE DEVAMLI DA MESAİYE DE KALDIM DAHA ÇOK BİŞİLER ÖĞRENMEK İÇİN OKUL MÜDÜRÜNDEN KONUDA GEÇ SAATLERE KADAR KALABİLMEM ÇALIŞMAM İÇİN DE BONSERVİSLİYDİM  HOŞLARINA GİDİYORDU BU KADAR ÇOK İŞLERE EĞİLMEM  UĞRAŞMAM  OKULDA YUKARDA ELEKTRİK KISMINA DA KAÇIYORDUM DEVHASA BİR İÇİ GÖZÜKEN JENARATÖRKER ELEKTRİK MOTORLARI  GÖRSEL EĞİTİM İÇİN FİLAN VE BOBİNAJ SARIM İŞLERİ BENİM MESELA TORNA TESVİYE KISMIM ÖĞRETMENLERİN HEPSİ BENİ BİLİYORLARDI NE OLDUĞUMU ONUN İÇİN  BANA ÖZEL İZİNLER VERİYORLARDI MESELA O GÜNKÜ TORNA TESVİYE DERSLERİNE GİRMEYİP KONUNUN NOTLARINI ALIYORDUM  SAAT 5 TEN SONRA BAZEN GECE 12 LERE KADAR DA ÇALIŞIYORDUM  HİÇ UNUTMAM KAPICI DA  BANA ÇOK TAKILIYORDU SEN BÖYLE UĞRAŞIRSAN BİR GÜN VEREM OLURSUN DİYORDU GİTTE İSTİRAHATINA BAK KARGAMELE BENZİYORSUN DERDİ  İŞTE ATELYEDE GEÇİRMEM GEREKEN ZAMANI GİDİYORDUM ELEKTRİK KISMINA  ELEKTRONİK KISMINA OKULDA NE BRANŞ VARSA HEPSİNE BİR ŞEKİLDE GİDİYORDUM BİŞİLER ÖĞRENEBİLMEK İÇİN  Bİ DE GECE KURSU VARDI O PARALI TABİ AYRI BİR YERDE ÖZEL DERSANE ŞEKLİNDE  BU MORS KURSU İDİ ONU DA ÖĞRENEBİLMEK İÇİN GECE DE ONA DEVAM EDİYORDUM  6 AY KURSDU BEN 3 AYDA BİTİRİP TAM VE EN HIZLI MORSÇU OLARAK SERTİFAKIMI ALMIŞTIM  AMA ÜNÜVERSİTEYE DE GİREMEDEN İÇERİ DÜŞTÜK O BAŞKA ALEM VE ÜNÜVERSİTEYİ DE İÇERDEN BİTİRDİMDİ 
BUNLARI NİYE YAZIYORUM İŞTE ARKADAŞLAR  HAYATTA NEYİN BOZULURSA TAMİRCİ ARAMIYACAKSIN KENDİN YAPICAKSIN  ÇÜNKÜ EN İYİ İŞÇİLİĞİ KENDİN YAPARSIN  ONDAN...
PARAN GİTMEZ  ÇAĞIRACAĞIN USTA NE KADARLIK BİR USTADIR DAHA BETER Mİ YAPICAK NE OLUCAK BUNLAR DA VARDIR ..
YANİ ADAM DİYOR 10 USTA DOLAŞTIRDIM BU MOTOR OLMADI DİYOR BAKARMISINIZ BİRİ VOLANTI SÖKMEYİ AKIL EDEMİYOR  GİDİYORLAR BAŞKA SAĞLAM YERLERİ KURCALIYORLAR VE ÜZERİN DE DE 13 TANE YABANCI ALAKASI OLMUYAN SAPLAMA VE VİDALAR DA ÇIKTI YATAKLARI DA BOZMUŞLAR BUNLARA YENİDEN KILAVUZ ÇEKTİM VE FARKLI TAM OTURAN SAPLAMALAR KOYDUM  VE KESKİ ÇEKİÇ KULLANIMI DA VAR  YUUUUH BE DEDİM ARA SIRA ..
NEYSE UZATMADAN  BUNU YERİNE OTURTUP  TAKTIM VE BİR BASIŞTA ANINDA ÇALIŞTI AŞAĞI YUKARI BİR 10 GÜN GEZDİM SAHİBİ ÇIKAGELDİ OOO DEDİ BİZİM MOTOR OLMUŞ ALAYIM BARİ DEMEZMİ  BEN DE YAHU SENLEN BİZİM KONUŞMAMIZ NEYDİ SEN AL GİT PARA BİLE İSTEMEZ DEMEDİNMİ ŞİMDİ  ÇALIŞIYOR GİDİYOR HESAP MI DEĞİŞTİ ÖYLE BÖYLE GİTMİŞ ŞİKAYET ETMİŞ VE VERDİM LANET DE ETTİM TEK KURUŞ DA ALMADIM  NEYE SAYDIM BİLİYORMUSUNUZ BU EMEĞİ  SIRF ARIZAYI BULMA VE TAMİR ETME ÇALIŞTIRMA BANA YETTİ DE ARTTI  BİLGİMİZ OLDU VE BUNU DA SİZLERLEN KARŞILIKSIZ PAYLAŞIYORUM BAŞINA BÖYLE BİR HADİSE GELEN İLK ÖNCE BURAYA BAKSIN DİYORUM
 
dededede
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede dededede
 
 
 twirlin_chaly.gif
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NOT> AYNI BU VOLANTA BAĞLI ARIZANIN DA BİR BAŞKA ÇEŞİDİ BU ARALIKLI OLARAK GÖRÜNÜR SÖKÜP TAKMA SIKLIĞINA BAĞLIDIR  BU ARIZA TÜRÜ DE
 
KAMA ARTIK AŞINIR SÖKE TAKA VE SOMUN DA TAM SIKILMAZSSA  SONUÇTA KAMAYI VOLANT ATLIYABİLİR 2 DEFA BENİM DE BAŞIMA GELDİ BU HADİSE ..
KAMA ZAYIF METALDEN OLURSA BU İŞ OLUR AMA HAKİKİ ÇELİK VE FABRİKASYON OLURSA BİŞİ OLMAZ  SONRADAN UYDURULUP DA YAPMALARDA HER ZAMAN RİSK VARDIR BU KONUYU  DA AKLINIZDA BULUNDURUN HER ZAMAN ....
 
 
BAŞKA BİR ÇEŞİT ARIZA DA ŞÖYLE ADAMA DA KÖK SÖKTÜRÜYOR ÇÜNKİ SONUÇTA ÇIKAN DURUM AKLINIZA DAHİ GELMİYOR ..
 
BENZİN DEPO KAPAĞI İNCECİK OLAN HAVA DELİĞİ KAPAKTAKİ TIKANIRSA NELER OLUYOR BAKINIZ ..
 
MOTOR 200 METRE AZAMİ GİDİP STOP EDİYOR  ALLAH ALLAH DİYORSUNUZ NE OLUYOR  HER TÜRLÜ KONTROLÜ VE AKLA GELEBİLEN ŞEYLERİ DE DEĞİŞTİRİYORSUNUZ SONUÇ YİNE AYNI
 
SONUÇ > DEPONUN BENZİN HORTUMUNU KARBİRATÖRDEN AYIRIP BİR KOLA KUTUSU ŞİŞESİ İÇİNE HORTUMU SALIYORSUNUZ ŞÜPHELENİLEN SON DURUM  BU BENZİN MUSLUĞUNA BAĞLI BİR TIKANIKLIK SÖZ KONUSU  İLK ÖNCE MUSLUĞU DEPODAN SÖKMEDEN ÖNCE BİR DENEMEKTE FAYDA VARDIR VE MUSLUĞU AÇIYORSUNUZ BENZİN AKIYOR VE BİRAZ SONRA KESİLİYOR  BENZİN GELİŞİ BU NE YAA DİYORSUNUZ BENZİN Mİ BİTTİ DEPODA  DİYE BAKMAK İÇİN DEPO KAPAĞINI AÇMANIZLAN BİRLİKTE ŞİŞEYE BENZİN AKIŞI YİNE BAŞLIYOR  VE YİNE KAPAĞI KAPATIYORSUNUZ VE YİNE BİR MÜDDET SONRA KESİLİYOR  İŞ ANLAŞILMIŞTIR SORUN DEPO KAPAĞINDADIR  HAVA ALMIYOR VE KAPAĞI SÖKÜP İNCE BİR DELİK AÇIYORUZ YUKARDAN AŞAĞIYA MATKAPLAN TAKIYORUZ DEPO KAPAĞINI  VE ÇIKIYORUZ YOLA ARTIK SORUN YOKTUR
BU DA HALLEDİLMİŞTİR BUNLAR UFAK TEFEK ŞEYLER AMA CNINIZI SON DERECEDE SIKAR
 
SAYGILAR................................................................NACİBABA.....................................ONK..  
 
 
****************************
 
AYARLAR  VE YAPIMLARItwirlin_chaly.gif
NOT>BU ANLATILANLAR  30 YAŞINI GEÇMİŞ BİR MOTOR İÇİN ANLATIMDIR VE BUNCA SENE DE ARALIKLARLAN DA DEVAMLI KULLANILMIŞ  BAZI TAMİRLER GÖRMÜŞ  BAZI TAMİRCİLERDEN BÜYÜK İŞKENCELERE MARUZ KALMIŞ SAHİPLERİNCE DE GADDARCANA KULLANIMLAR YAPILMIŞ  BAKIMLARI HAK GETİRE  TESADÜFİ İŞLERE KALMIŞTIR KULLANAN SAHİPLERİ NE YAĞINA NE HERHANGİ BİR TARAFINA HİÇ BAKIM YAPMAMIŞLAR ANCAK TAMİRE GİTİĞİNDE BELKİ ORDA ELDEN GEÇMİŞTİR ???? O DA YAPILDIYSA TABİİ..
 
MEMLEKETİMİZDE  SAĞOLSUN ÇOK İYİ TAMİRCİLERİMİZ BULUNMAKTADIR >>>>>(BURADA SARFEDECEĞİM SÖZÜ HAKİKİ USTALAR KESİNLİKLEN ÜSTLERİNE ALINMASINLAR )<<<<<
BİR USTANIN YANINA GİREN ÇIRAKLARIN YARISINDAN ÇOĞU  DAHA SENE DOLMADAN  BUBA BEN USTA OLDUM BANA BİR DÜKKAN AÇALIM HE NE DERSİN  DER ,,,,,,
VE  BUBASI NE YAPSIN Kİ ZANNEDİYORKİ HAKKETEN ÖĞRENDİ BİR DÜKKEN AÇACAK KADAR DA OLDUKİ BANA BUNU SÖYLÜYOR TAMAM DER  VE AÇARLAR Bİ DÜKKAN .. HALBUKİ USTALIĞI BU DÜKKANI AÇTIKTAN SONRA  SENİN ONUN BUNUN MALLARINI BOZA BOZA ÖĞRENİCEKTİR
BU HAKTIR ALAHIN EMRİDİR 2+2=4 EDER SONUÇTA ORTA YAŞLARA GELDİĞİNDE  %50 LİLİK BİR USTA ANCAK OLMUŞTUR BELKİ O KADAR DA OLAMAMIŞTIR  YAPILAN TÜM İŞLER ÇAPULCU İŞLERİNDEN ÖTE GİTMEZ  NEYSE  ANLIYAN ANLADI .....................................................ONK..
 
DAHA DÜNE KADAR BU İŞLER BÖYLEYDİ DE NEYSEKİ MESLEK OKULLARI ÇIKTI DA ORTALIK DÜZELMİYE BAŞLADI AMA BU OKULLARDA YETERLİ DEĞİLDİR  AMA İŞİ BİLEN OKUL YÖNETİMLERİ OKULUN DERS ZAMANI KADAR  SANAYİDEKİ USTALARIN YANLARINA BU TALEBELERİ DAĞITIP HUSUSİ ÇIRAKLIK YAPTIRIYORLAR  DİYELİM Kİ 4 SAAT MECBURİ BİR USTANIN YANINDA ÇIRAKLIK YAPICAKSIN  TAMAMMI TAMAMM OKUL YÖNETİMİ VE SANAYİ DEKİ İŞ YERİ USTALARI  YANLARINA GELEN BU TALEBEYE BİŞİLER ÖĞRETMİYE ÇALIŞIYORLAR DEĞİŞİK MARKADAKİ OTOLAR MOTOSİKLETLER TRAKTÖRLER VS VS ÇEŞİT ÇOK  KİM HANGİ TALEBE BU 4 SAATİN SONRASINDA HALEN DEVAM EDİYOR NE 4 SAAT GECE YARILARINA KADAR USTASINLAN BERABER  TAKILIYOR BIRAKIN GECE YARISINI  Bİ DE BAKIYON SABAHIN KÖRÜNDE DİKİLMİŞ ATELYENİN KAPISINA  USTASINI BEKLER YAĞMUR RÜZGAR KAR ALDIRMAZ BEKLER   İŞTE CEVHER VE GELECEĞİN HAKİKİ USTASI BU GENÇTİR KAÇ TANE VARDIR BÖYLE ACABA  3--4 KİŞİ BİLE ÇIKMAZ HEPSİ BAKIYOR SAAT DOLSUNDA GİDELİM''E..... 
 
ARKADAŞLAR YAŞAM ÇOK KISA  İNSANOĞLUNUN DA TEK SERMAYESİ VAKİT VE ZAMANIDIR  BUNU BOŞA HARCIYAN  YANAR  HİÇBİŞİ DE OLAMAZ  DİKKAT EDİNİZ  DEVAMLI YENİ BİŞİLER ÖĞRENMİYE BAKINIZ  YUKARDA BAHSETİĞİM  ÇIRAK HEM KENDİ ATELYESİNDEKİ İŞLERE BAKARKEN BİR YANDAN DA GÖZÜNLEN YAN KOMŞUDAKİ KAPORTACIYI TAKİP EDİYOR OKSİJYEN KAYNAĞINI NASIL KULLANIYOR ARABANIN SACINI NASIL DÜZELTİYOR VS VS  NE YAPIYOR ÖN BİLGİLERİ TOPLUYOR HAFIZASINA YERLEŞTİRİYOR BELKİ İLERDE LAZIM OLUCAK VE O BİLGİYİ KULLANICAK  O DA YETMİYOR BİR BAŞKA KOMŞUYA DA TAKILIYOR MUHABET HESABINLAN AMA GÖZÜNÜ ORDAKİ YAPILAN İŞLERDEN AYIRMIYOR VİDEO ÇEKER GİBİ BEYNİNE ÇEKİYOR  BU SÖYLEDİKLERİMİ HER MERAKLI OKUYAN ÇOK CİDİYE ALIP TATBİKİNİ YAPSIN VEYA KENDİNİ ÖYLE YETİŞTİRSİN ..
SONRA ÇOK ÖNEMLİ BİR ŞEY DAHA VARDIR ONU DA SÖYLİYEYİM
HER USTA İSTER 60 INDA OLSUN YA BABADAN MESLEK SAHİBİDİR YA ÇIRAKLIK SONRA KALFALIK SONRA DA KENDİ İŞ YERİNİ AÇMIŞTIR  VE BURDA DA HİÇKİMSE NE ÜSTÜNE ALINSIN NE SİTEM EDİN İZ  DOĞRUYA DOĞRU YANLIŞA DA YANLIŞ BENİM ŞEKLİM DE BU
 
BİR USTANIN DÜKKANINA GİRDİĞİNİZDE İLK ÖNCE İNTİZAM DÜZGÜNLÜK VE HERŞEYİN YERLİ YERİNDE OLMASI VE TEMİZLİK KONUSU DA ÇOK MÜHİMDİR  BUNLAR VARMI YOKSA HERŞEY BİR YANDAMI TOZ PİSLİK YAĞ KİR PAS MI HAKİM ORAYA  İŞTE BU DURUMLAR BİR İŞ YERİNİN GERÇEK İÇ YÜZÜNÜ ANINDA YANSITIR ..
BİR İŞ YERİ NE GİBİ İŞLERE BAKIYORSA O İŞLERİ TAM ANLAMI İLEN YAPACAK SÖKECEK TAKACAK TAKIM ALET EDEVAT SAHİBİMİDİR .
YOKSA HELEN KESKİ ÇEKİÇ Mİ KULLANIYOR VE YAPTIĞI İŞİN TAKIMI VAR DA HALEN KESKİ ÇEKİÇLEN Mİ İŞ YAPMIYA UĞRAŞIYOR ..
BİR MOTORU ŞANZIMANI DİFRANSİYELİ BUNA BENZER AKSAMLARI SÖKERKEN  ÇIKAN VİDA VE SOMUNLARI DÜZGÜN BİR KAP İÇİNDE TOPLUYORMU YOKSA YERLERDE Mİ GEZİYOR BİR KENARA MI TIKILIYOR  TOPLARKEN NE KADAR VİDA VE SOMUN KAYIPTIR VE YERLERİNE UYDURMA NE KADAR SAYIDA YABANCI BİŞİLER KAKALANMIŞTIR VEYA SİZİN MOTOR PARÇA BEKLERKEN BİR KENARDA DURUYOR  YANINDA DA ÇIKAN PARÇALARI DURUYOR BİR KUTUDA DA CIVATALAR SOMUNLAR DURUYOR BİR BAŞKA ARABANIN TAMİRİ ESNASINDA BİR SOMUN CIVATA GEREKLİ OLDUĞUNDA BUNU SATIN ALDIRIYORMU YOKSA ORDA DURAN SİZİN PARÇALARI MI KULLANIYOR MAALESEF BUNLARI YAPANLAR ÇOKTUR HEM DE SAYILAMIYACAK KADAR ....İŞTE BUNLAR DAHA ÇIRAKKEN KİMİN YANINDA EĞİTİM GÖRÜYORSA O USTASINDAN GÖRDÜKLERİNİ BİR ÖMÜR SÜRDÜRÜCEKTİR BUNU KİMSE DEĞİŞTİREMEZ CAN ÇIKAR HUY ÇIKMAZ ....AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR ŞEKLE SOKABİLİRSİNİZ AMA KALINLAŞINCA KESMEK LAZIM ARTIK EĞEMESSİNİZ İŞTE  AYNEN BUNA BENZER BU İŞ  NE ALDIYSA O ÇIRAK ORTA YAŞTA DA YAŞLILIĞINDA DA AYNI GİDER ............
 
USTAYA BAŞARININ SIRRINI SORMUŞLAR
İKİ KELİME DEMİŞ.......DOĞRU KARARLAR
SÜREKLİ DOĞRU KARARLARI NASIL ALABİLDİĞİNİ SORMUŞLAR.
TEK KELİME DEMİŞ...........TECRÜBE..
İYİ DE KARDEŞİM BU TECRÜBE DENEN ŞEYİN SIRRI NEYMŞ.?
DENİLİNCE  USTA DERİN BİR İÇ GEÇİRMİŞ VE ŞU CEVABI VERMİŞ
.....YANLIŞ KARARLAR!!!
 
<> TECRÜBE DEMEK DENEME YANILMA İŞİDİR  SONUNDA DOĞRUYU BULURSUN AMA HEM EPEYİ VAKİT KAYBEDERSİN HEM PARA VE BİR SÜRÜ DENEY MALZEMESİ ÇÖPLÜĞÜ ....
 
Bİ DE KARİKATÜR KOYAYIM BENİM HOŞUMA GİTTİ BELKİ SİZLERİN DE GİDER
 
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
........................................................................................................NACİBABA.............ONK..
 
HONDA CY--50cc VE 100cc-----------HONDA  APE    50cc VE 100cc--------XL  50 VE 100cc
 
BU MODELLERDEKİ VOLANTIN İÇİNDEKİ  OTOMATİK AVANSIN GERGİSİ NERDE  OLUCAKTIR
PLATİNİN TAM YERİ NERESİDİR
VOLANTIN ÜSTÜNDEKİ İŞARET İLEN MOTOR BLOĞU ÜSTÜ İŞARETLERİNİN YERLERİ NERESİDİR
 
 
dedeüstünde kabı olan  bir otomatik avans tablası
 
 
 
 
 
 
 
dede bunu sökmek için bu tablanın 2 ayağından  perçinlidir   bu 2 perçini  ucunda ufak taş olan devirli el aletinlen yediriyoruz ve bu kapağı çıkarıp bir kenara koyuyoruz bu fuzilidir  bazı sakıncaları da vardır ..
 
 
 
 
dede resimde görülen 2 yayın mıknatıslara doğru tam olarak değicek şekilde açarsanız tam ve esas ayarı oluyor bi daha da ellemessiniz
 
NOT> volantın krank ucundaki kaması çok muntazam olmalı ve volant krenka sürüldüğünde lastik çekiçlen ileri sağlam oturmasını sağlayın ve volantı sağa sola sertçe çevirin lık lık diye oy narsa bu kama olmamıştır kamanın yenisini bulamassanız da  bir düzgün kamayı uğraşıp yapıcaksınız  volant kamayı sıyırır veya bolluk yaparsa motorun gücü anında düşücektir  haberiniz olsun o kadar mühimdir bu iş..ZATEN  DURUR ÇALIŞMAZ ........
  
 
 
dede
 
 PİYANOLAR VE EKSANTRİK ZİNCİR DİŞLİSİNİN YERİ TAKILMAMIŞ HALİ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 ALTTAKİ BOBİN ŞARZ VE LAMBALAR İÇİN  12 VOLTA ÇIKARILDI
ÜSTEKİNİ DEĞİŞTİRMEYE GEREK YOKTUR 6 VOLT ÇIKARIYOR ATEŞLEME VOLTAJI  İÇİN  DEVİR NE DENLİ YÜKSELİRSE BU 6 VOLT ÇOK DAHA FAZLA VERMİYE BAŞLAR VE ATEŞLEME BİR NEVİ ELEKTRONİK ATŞLEMENİN BABASI SAYILIR  KONDANSÖTÖR 2 BOBİNİN ORTALIK YERİNDE  SOLDA   BOBİNDEN GELEN UÇ BURAYA LEHİMLİ PLATİNE GİDEN DE AYNI NOKTADA  BİR UÇ TA  EHT BUJİ YÜKSEK GERİLİMİNİ ÜRETEN BOBİNE KONTAKTAN SONRA GİDER
 
dedePLATİNİ BÖYLE AÇIKKEN AYARLAMAK ÇOK DAHA İYİ OLUCAĞINDAN  VOLANTIN ORTASINDAKİ BU YANDA GÖRÜLEN MİLİ VOLANTTAN ÇIKARIN ZATEN 2 TIRNAK TUTUYOR BU MİLİ KRANK MİLİ BAŞINA TAKIN YALNIZ FAZLA İTMEYİN SONRA GİDİP PLATİNE DOKUNUP DİREKT KISA DEVRE YAPIYOR  BU MİLİN ÜSTÜ BİR TARAFI YÜKSELEN EĞİLİMLİ DİR BU YERİ GETİRDİĞİNİZDE PLATİN UÇLARI AYRILIR  VE PLATİNİN VİDASINI GEVŞETİP  BU ARALIĞIN KÜÇÜK BİR DEĞERDE OLMASI ŞEKLİNDE  VİDAYI YENİDEN SIKINIZ  SENTİL ÇUBUKLARI OLANLARDA SENTİLLEN AYARLAYINIZ 1mm  OLARAKTAN  SONRA BU PLATİNİN ÇEKİÇLERİNİ İYİCE ATALAYIP BENSİNE BETIRILMIŞ TEMİZ BİR KUMAŞLAN İYİCE SİLİNİZ İÇİNİ DIŞINI SONRADA BEZİN TEMİZ KURU KISMINLAN DA  BEZİ İKİ ÇEKİÇ ARASINA SIKIŞTIRIP YAVAŞ YAVAŞ ÇEKİNİZ  BEZ ARTIK TEMİZ GELMİYE BAŞLIYINCA İŞ TAMAMDIR  BUNU YAPMASSANIZ MOTOR ÇALIŞMAZ ..
SONRA MİLİ VOLANT İÇİ YERİNE TAKINIZ BU DA FABRİKASININ YAPTIĞI BİR GÜZELLİK BİR KOLAYLIKTIR  
 
 
 
 
 
dede
 ALTTAKİ OK  KIRMIZI  PLATİNİN ORTALAMA YERİ
 
ÜSTEKİ OK TA VOLANT ÜZERİNDE  (T) İŞARETLİ YER İLEN KARŞILAŞICAK  BU ATŞLEMENİN TAM NOKTASIDIR PİSTON ÜST ÖLÜ  NOKTADADIR..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 dede
 
 
 
 AÇIKLAMA
 
 
 
 
 
 
 
 
 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
 twirlin_chaly.gif
             TAMİRLER VE ARIZA ÇEŞİTLERİ  4 ZAMANLI MOTOSİKLETLER İÇİN
 
GENELDİR TEK BİR MARKAYA BAĞIMLI DEĞİLDİR  HER ÇEŞİT MOTORSİKLETLERDE  N ALINTILARLAN BU  SAYFADA  ANLATILACAKTIR   BAŞINA GELEN HADİSE ÇEŞİTLERİNİ DE SİZLER  DE YAZABİLİRSİNİZ  SORULAR DA OLABİLİR   VS VS .......................................ONK..
 
 
***********************************************************************
 
 
 
 
 
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20/Mart 2017/2011 Saat 17:30
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26/Mart 2017/2011 Saat 07:32
 twirlin_chaly.gif
 
125 CC HONDA İLEN TÜRKİYE
TURU  OLURMU OLURMUŞ
 
125 CC  HONDA İLEN ÇANAKKALEDEN  VANA  GİDİŞ DÖNÜŞ ÜN HİKAYESİNDEN  ALINTILAR 
DENİLİRKİ MOTOSİKLETÇİLERİN AĞZINDA YAYGIN BİR CÜMLEDİR HATTA BEYLİK LAFIDIR  SEYAHATE  ÇIKMAK İÇİN ALTINDAKİ MOTOR EN AŞAĞI 650 CC LİK OLMALIDIR  VEBUNU DA HER YERDE HER ORTAMDA SÖYLERLER  UFAK MOTOR HACİMLİ LERDE BU LAFLARDAN ÜRKERLER ASLINDA ÇOK BOŞ LAFTIR BU SÖYLENENLER ................................................ONK...
                                                                                                                             
BAKINIZ BUGÜN DE DÜNDE EVVELDEN DE  BİSİKLETLEN DÜNYAA TURUNA ÇIKANLAR ÇOKTUR
50CC LİK UFAK BİR MOTORLAN DA  DÜNYAA TURU YAPILIR  100 CC LİKLEN DE 125 CC LİKLENDE  150 CC LİKLENDE 200 CC LİKLENDE  250 CC  BU BÖYLE YUKARI DOĞRU GİDER  DE BÜYÜK MOTOR SUYLAN GİTMİYOR HERHALDE ACAİP BENZİN YAKAR HELE BU DEVİRDE  KİŞİLER ŞEHİR İÇİNDE BİLE BİRYERDEN BİRYERE  BÜYÜK HACİMLİYLEN GİTMEYE KIRK KERRE DÜŞÜNÜR OLDULAR Bİ DE UZUN YOL  .....ANCAK ZENGİN OLMAN LAZIM  DEĞİLMİ.....
 
BURASI GELİBOLU  KİMLER GEÇİYORSA BURDAN MECBURİ GEÇİCEKLERDİR  İZMİR HATTINA BODRUMA VS VS  BEN ÇOKÇA VE SIKLIKLAN GÖRDÜĞÜM BİŞİYİ ANLATAYIM SİZLERE ..
ŞİMDİLERDE 2 SENEDİR NEREDEYSE ŞEHRİN KIYISINDA SONU YERDE OLDUĞUM İÇİN ŞEHİR İÇİ GÖRSELLİK VE HABERLERDEN ÇOK UZAK KALDIM  BU YENİ YERİMDE EN ÇOK KEDİ KÖPEK GÖRÜYORUM İNSANI MAALESEF GÖREMİYORUZ ANCAK ATLIYACAN MOTORA GİDİCEN KARIŞICAN ŞEHRİN GÖBEĞİNE ANCAK İNSANLARI O ZAMAN GÖRÜYORUM   ESKİDEN ŞEHİR İÇİNDEYKEN BOLCANA RASTLIYORDUM GELEN GEÇENE YERLİ YABANCI BAKIN ŞİMDİ
 
ARKALARINDA BİR SERVİS MİNÜBÜSÜ GELİYOR  ÖNDE DE YAŞINI BAŞINI ALMIŞ BEYLER ARTÇILARI BAYANLAR  AKŞAM OLMUŞ OTELİN ÖNÜNE GELİYORLAR BELKİ 20 YE YAKIN MOTORLAR Kİ HEPSİ DE 100 BİN TL NİN İÇİNDE LÜX MOTORLAR  HEPSİ MOTORLARINDAN İNİP O VAZYETTE BIRAKIYORLAR KASKLARI DA ÜSTÜNDE  DOOĞRU OTELE  O SERVİ MİNÜBÜSÜNDE 4 KİŞİ VAR  2 Sİ TAMİRCİ BİRİ ŞÖFÖR BİRİ DE BU BIRAKILAN MOTORLARI ALIP OTEL KARŞISINA SIRAYA YAN YANA DİZİYOR  VE KONTROLLERİ YAPILIYOR TEK TEK  KONTAK ANAHTARLARI ALINIYOR KASKLARI DA TABİİ VE UZUUUUN BİR ZİNCİR ÖN TEKERLEKTEN ÖBÜRÜNE HEPSİNDEN GEÇİP SONUNDA MİNÜBÜSÜN ÇEKİ DEMİRİNDE SON BULUYOR KOCA ASMA KİLİTLEN  SONRASINDA BU 4 ELEMAN SIRASINLAN NÖBETE GİRİYOR MOTOR BEKLİYORLAR BİŞİ OLMASIN DİYE  VE 4 Ü DE RUHSATLI SİLAHLI  DEMEKKİ EVVELDEN BİŞİLER OLMUŞKİ SİLAH DA TAŞIYORLAR NEYSE  GÜZELCE SİLİNİP TEMİZLENİYORLAR  PARLATILIYORLAR O ELEMANLARIN İŞLERİ ONLAR  BEYLER SADECE BİNİP GİDİYORLAR .......
BÖYLE MOTORCULUĞA CAN KURBAN PARANIN GÖZÜ KÖROLSUN NE DENİR BAŞKA   SEN SADECE KULLANIYORSUN ARIZA YAPTI SERVİS ORDA LASTİK PATLADI SERVİS ORDA  BİR ARKALARINDA AMBULANSLARI EKSİK  O DA VAR ARTIK  ONU DA GÖRDÜM .....
 
ŞİMDİ ARKADAŞLAR  BÖYLE TOPLU GEZİNİN TADI BENİM AÇIMDAN OLMAZ  OLUR 2--3 ARKADAŞ 3 MOTOR DERSENİZ TAMAMDIR  ATICAN  ARKANA ÇADIRINI UYKU TULUMUNU  GİYİCEK YİYİCEK EKSİKSİZ  TABİİ ARA YARE DE MAKİNENİ DE SOKUŞTURUCAN  NERDE AKŞAM ORDA SABAH DAĞ BAYIR GÖL OVA CANIN NERESİNİ ÇEKERSE KUR KAMPINI ORAYA  EĞERKİ TEK OLARAK UZUN YOL GEZİSİNE ÇIKACAKSANIZ MUTLAK SURETTE ÜSTÜNÜZDE TAŞIMA RUHSATLI SİLAHINIZ DA OLMASI ŞARTTIR BUNA İMKAN YOKSA  HAVALI 4.5 MM  ÇELİK BİLYE ATAN TABANCALARDAN TAŞIMAKTA DA ÇOK YARARI VARDIR Kİ AYNI GERÇEK SİLAH GİBİ DE İŞ GÖRÜYOR BUNA EMİN OLUNUZ  BUNA DA NE RUHSAT NE BİŞİ YASAĞI FİLAN YOKTUR  O BAKIMDAN DA ÇOK İYİDİR...
 
AŞAĞIDA ÇANAKKALELİ ARKADAŞIN SEYAHETİNDEN RESİMLERİ GÖRÜCEKSİNİZ  125 CC HONDA İLEN BU SEYAHATE ÇIKMIŞ  3000 KM YOL YAPMIŞ EN UFAK DA BİŞİ OLMAMIŞ MOTORDA  EEEE TABİ MARKAYA BAKIN SİZ (HONDA ) ..................NACİBABA...................ONK..
                                                                                                                               
 
dedeARKADAŞ ÇANAKKALEDEN KİLİTBAHİRE GEÇİYOR MOTORLAN İLK ÇIKTIĞI YER  BURDAN EDİRMNEYE GİDİYOR ORDAN İSTANBULA VE KOYULUYOR YOLLARA
 
 
 
 
 
NOT> RESİMLERİN ÜSTÜNE TIKLAYIN  3 AYRI FARKLI BÜYÜTME İLEN İNCELEYEBİRSİNİZ....
 
dede
 
EVET ÇANAKKALE GERİDE KALIYOR YAVAŞ YAVAŞ
 
 
 
 
 
 
                                                 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 dede                                              
                                                                                                                                                                                                             
dededededededede

 

 
 
 
 
 
 
 
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
dededededededede
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 dede                                            
VE  VAN SON DURAK  BURDAN GERİ DÖNÜŞ ÇANAKKALEYE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
************************************************************************
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09/Nisan 2017/2011 Saat 22:01

 

dede EN  SON TOPLADIĞIM  XL-50 HONDA CROSS  UN ARAZİ KUM DENİZ TESTLERİNDEN GEÇTİĞİ ANLARDAN KUMDAKİ ZORLUK  MÜCADELESİNDEKİ GÖRÜNÜMÜ BEN YOKUM TABİİ ÇEKEN BEN  OLDUĞUMDAN DOLAYI RESMİ Bİ KARE ÇEKTİM .. DAHA İLERDE  DEĞİŞİK YAKIN PLAN VERSİYONLARINI DA YAYINLIYACAĞIM ..

ilk önce hem gidiyorum hem geniş yüzeyli bir taş arıyorum  gözüm boyuna kumlarda  ciddi bişiyi unutmuşum  sonunda buldum  düz ve geniş bir taş  motorun yan ayağı var sehpası yok  yan ayak ta kumda açarsan motoru da bırakırsan motor aniden yana yatar ölü taklidi yapar  direkt yan ayağı açıp da kumda bırakırsan saniyede yan ayak kumun en dibine gider  onun içindirki durup da yan ayağı açınca  ayağın altına kuma batmasını önleyici bir parça koymalıdır ....
 
DİKKAT>>>> BAZI YERLERDEKİ ÇÖL GİBİ OLANIDA  RESİMDEKİ 1 KM KARE ALANGİBİ  KUMLAR ÖLÜMCÜL İŞLER YAPMAKTADIRLAR ...
 
DEVEM EDİCEKTİR..............................ONK.......................................................................
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30/Aralık 2017/2011 Saat 18:06
 
 
HONDACILARA SELAMLAR    A R I Z A  tespiti
 
KONU BENİM  CY-50 Yİ 125 LİK YAPMAMDAN SONRA 5 BİN KM DE BİR ARIZA BAŞLADI BİR TÜRLÜ NE YAPTIYSAM MEYDANA ÇIKMIYOR VE EN BASİTTEN EN ZORA KADAR KADEMELİ OLARAK GİDİYORUM  BU ARIZAYI BULMAK İÇİN BURDA KADEMELERİ VE EN SON NİHAYİ SONUCU DA BU ARIZA MEYDANA ÇIKINCA YAZICAM..
 
ARIZA>>HERŞEY NORMAL ÇALIŞMA DA NORMAL YALNIZ YOLA ÇIKIP TA GAZ VERİNCE KASMA YAPIYOR DÜŞÜK SÜRATLERDE BİR SORUN YOK  1.Cİ VİTES FAZLACA YAPIYOR 2.Cİ DE 3 TE BİRAZ RAHATLIYOR 4.ÜNCÜ VİTESTE YARIYARIYA RAHATLIYOR BAYIRLARI NORMAL ÇIKIYOR SORUN YOK NEDİR BU DERKEN İLK ÖNCE>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
 
1> KARBİRATÖRÜ SIFIRLADIM  SONUÇ  AYNI DEVAM EDİYOR
2>MOTOR YAĞI TAMAM EKSİKLİK VS YOK
3>BUJİYİ YENİLEDİM  AYNEN DEVAM EDİYOR  HATTA BUJİ KABLOSUNU AZ BİR UZAK TUTARAK ÇALIŞTIRIYORUM ATLAMA CERYANI ZATEN GÖRÜYORSUNUZ ACABA GAZLAYINCA BU AKIMDA BİR KESİKLİKLER FİLAN VARMI DİYE ODA YOK GAYET GÜZEL BİR AKIM KESİNTİSİZ MEVCUT
4>ATEŞLEME BOBİNİ DEĞİŞTİM AYNEN SORUN DEVAM EDİYOR
5>BENZİN DEPOSUNU SÖKTÜM İÇİNİ BOŞALTIP PİSLİĞİ TAMAMEN TEMİZLEYİP KOMPRESÖRLEN DEPO ALTI BENZİN MUSLUĞUNA KOMPRESÖRLEN HAVA BASTIM  REKORU VE ARA FİLTREYİ DE DEĞİŞTİM SONUÇ YİNE AYNI
6>ELEKTRONİK ATEŞLEME OLDUĞUNDAN VOLANTIN KARŞILIĞINDAKİ SENTE GÖZÜNÜ TEMİZLEDİM VE SONUÇ HALEN AYNI..
7>TEK KALDI  ELEKTRONİK BEYİN DENEN UFAK KUTU  BUNU BULAMIYORUM BULSAM BU EN SON SONRASI  İÇİN MOTOR ÜST  BLOK SÖKÜLÜCEK ACABA DİYORUM DEVAMLI SÜPER KURŞUNSUZ KULLANIYORUZ DA EMME SÜBABINI MI YAKTI  ÇÜNKÜ GAZI AÇINCA BOŞTA DURDUĞU YERDE  BU SIKIŞMADAN ÖTÜRÜ EKSOZDAN SİMSİYAH KURUMLU DUMAN ATMIYA BAŞLIYOR BU DA SÜBAPDAN BENİ HUYLANDIRIYOR BAKICAM EN SON ÇARE OLARAK  İLK ÖNCE BU BEYİNDEN Bİ TANE BULAYIM EN SON ÇARESİ ARTIK BU SON İHTİMALDİR
 
EVET DURUM ŞİMDİLİK BÖYLE  BU DURUMDAN ÖTÜRÜ DE BİR ÜSTEKKİ RESİMDEKİ KROSU KULLANIYORUM BUNU DA KIZAĞA ÇEKTİM BİR ARA VAKİT BULABİLİRSEM AÇIP BAKICAM ŞİMDİLİK BUKADAR SONUÇLARI BURDAN YAZARIM
 
 
SAYGILARIMLAN.....................................................................NACİBABA.......................ONK...
 
 
 
              ARIZA NEYMİŞ BAKINIZ  HİÇ AKLA GELİRMİ ?????????????????
 
HER YERİ YENİLEDİK YOK BU KESİKLİK BİR TÜRLÜ MEYDANA ÇIKMIYOR EN SONUNDA KARAR VERDİM  SÜBAPLARA BAKICAM SÖKÜCEM  YA SÜBAP YANIĞI ÇIKICAK YA DA CONTA GİBİ BİŞİ YA DA BUNLAR EKSANTRİK ZİNCİRLİ YA  BİR DE VOLANTTA GÖZ VAR VOLANTIN HER DÖNÜŞÜNDE  SABİT OLARAK  ÇAKMA YAPIYOR HİÇBİR İLERİ GERİ SENTE MENTE AYARI YOK DİREKT SABİT TAM SENTE OLARAK YAPISI  ACABA DİYORUM BU EKSANTRİK ZİNCİRİ BOLLANDI DA BU SENTE KAÇIKLIĞINAMI SEBEB OLUYOR SÖKMEDEN BİLİNMEZ TABİİ
TAM SÖKECEKKEN ONR DOĞRU BAKIYOR KARBİRATÖRÜN HAVA GİRİŞİ ORDAN UZUN BİR HORTUMLAN CY-50 YE HAS HAVA FİLTRESİNE GİRİYOR ORİJİNAL ŞEKLİNİ BOZMADIM MOTOR DEĞİŞİRKEN SADEC E HORTUMLAN UZATIP FİLTREYE GİRDİMDİ  ÖNDEN HORTUMU AYIRDIM BİDE ŞÖYLE DENEYİM DEDİM  HAYRET BİŞİYİ  TAM GAZ VE ÖNCESİNDEN DE HIZLI GİTMİYE ÇEKMİYE BAŞLADI 100 KM YAPIYORDU DA BU SEFER 140 LARA  BAYIR AŞAĞILARI DA DAHA DA ÇIKIYOR KM  KESTİM GAZI HAFİF MOTOR HAVA AKIMINDAN BAŞLADI OYNAMAYA SÜRETE GELMİYOR  YALNIZ O BORUYU ÇIKARINCA SANKİ OLDU 2.Cİ BİR EKSOZ ACAİP SES ÇIKARMAYA BAŞLADI  //ARIZA BULUNDU //////
 
KOMPLE ARKAYA GİDEN HORTUMU SÖKTÜM İÇİNDE EN UFAK ENGEL TEŞKİL EDEN BİŞİ YOK  SONRA ANA GÖVDE İÇİNE MONTELİ FİLTRE KISMINI SÖKTÜM NE GÖREYİM DERSİNİZ FİLTRE ÜSTÜ SÜNGERİNİ İÇİNE ÇEKİP TIKAMA YAPMIŞ TÜM DERDİ  BUYMUŞ TABİ ÇIKARDIM TEMİZLEDİM SÜNGERSİZ OLARAK MONTE ETTİM Bİ DE BU SÜNGERİ MOTOR İÇİNE ÇEKSEYDİ  AL SANA Bİ SÜRÜ MASRAF NEYSEKİ BU KUTUNUN ÖNÜNDE TEL BİR SÜZGEÇ DAHA VAR O MANİ OLMUŞ SÜNGERİN GİTMESİNE ..OLAY BU ARKADAŞLAR. TAMİRCİLERE İTHAF OLUNUR.
 
DİKKATİMİ ÇEKEN BİR  EN ÖNEMLİ NOKTA.............
BU MOTORDA ŞEKİL İTİBARI İLEN BÖYLE OTURDU BU KARBİRATÖR HAVA GİRİŞİ ÖN TEKERE DOĞRU İSTİKAMET VE AÇIK HİÇBİŞİ YOK ÖNÜNDE O KADAR SÜRAT DÜNYANIN HAVASI GİRİYOR İÇİNE VE BOĞULMUYOR MOTOR DAHA DA ÇEKİYOR .AMA SES ACAİP PATLAK EKSOZ GİBİ SES VERİYOR ÇEKİLMEZ BU SES ..
AKLIMA BİR FİKİR GELDİ  BU BİLGİSAYARLARDA VE AKSAMLARINDA KULLANILAN  FANLAR VAR İSTENİLEN EBADLARI DA VAR  BU HORTUM İÇİNE MONTE KESİCEM HORTUMU ARAYA BU FANLARIN EN KUWETLİ ÜFLEYENLERİNDEN Bİ TANE KOYUCAM  GİRİŞİ  ÇIKIŞI KENARLARINI DA SİLİKONLAYACAM  KAÇAK YAPMASIN DİYE Bİ DE SIKICA BANTLADINMI İŞİ TAMAMDIR KABLOSUNA DA BİR SİGORTA İLAVESİNLEN DİREK KONTAK AÇIŞI AKIMINA VERDİNMİ İŞ TAMAMDIR BUNU DA DENEYİP BURDAN YAZICAM ..ŞİMDİLİK BUKADAR
 
SAYGILAR........................................................................NACİBABA..........................ONK.....
Yukarı Dön
 Cevap Yaz Cevap Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50
Powered by Web Wiz Forums Free Express Edition
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Bu Sayfa 0,156 Saniyede Yüklendi.