Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası <>5DEFİNECİLİĞE, FORUMA ve HAYATA DAİR <>5HOBİ ve MERAKLAR <>5MOTORSİKLET, ATV MOTOR
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

HONDA CROSS'A BAŞLADIM

 Cevap Yaz Cevap Yaz
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: HONDA CROSS'A BAŞLADIM
    Gönderim Zamanı: 04/Şubat 2017/2011 Saat 18:33
 
KONUMUZ  30 YAŞINDAKİ HONDA CROS MOTORU YENİDEN YAPILANDIRMA  SIFIRLAMA İŞİ
BİLİNDİĞİ ÜZERE ELİMDE 3 TANE 30 YAŞLARINDA HONDA ARAZİ ZOR ŞART MOTORLARI VARDI  2 Sİ KALIN TEKER 1.İ DE İNCE  DİŞLİ LASTİKLİ  TAM CROSS YALNIZ 50 CC HEPSİNİN MOTORLARI  KALIN TEKERİN BİRİNE  125 CC MOTOR KOYDUM UÇURTMA OLDU  O ÇOK İYİ ZATEN BENİM YAPIM AŞAMASI SIFIRDAN BAŞLAMALI YAPIMI VE BİTİMİ SON HALİNİN TÜM AŞAMA RESİMLERİ MEVCUT  ORDAN BAKINIZ..
 
CROSUN MOTORU TAM MEFTAA ÖBÜRLERİ ÇALIŞIYOR FAAL  VE EN TEMİZİNİ SEÇİP SÖKTÜM BUNA TAKICAM BİRKAÇ GÜNE KADAR BUNLAN DA GEZMİYE BAŞLIYACAM  BUNUN DA YAPIM AŞAMALARINI  RESİMLERİNİ BU YERDEN DE YAYINLIYACAĞIM GÖRÜŞMEK ÜZERE İŞ ÇOK ZAMAN AZ ...
 
SAYGILARIMLAN......................................................................NACİBABA.........................ONK..
 
 
 
 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
                                                                                                                                                                                         
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BU YUKARDAKİ MOTORLAR DAN 3 ADET VARDIR ELİMDE 3 ÜNÜ DE MASAYA YATIRIP TAMAMEN SÖKÜCEM VE HANGİSİNİN PARÇALARI EN İYİ DURUMDA BU 3 TANEDEN BİR TANE DÜZGÜN TOPLUYACAM BUNU DA CROSA TAKICAM .
BU MOTORLAR 50 CC LİKTİR AMA BAZI ÖZELLİKLER VE KENDİ İLAVELERİ İLEN 100 CC LİĞE RAHATÇA KAFA TUTMAKTADIR  BU İLAVE SİSTEMLER NELERDİR ONLARI DA AÇIKLIYAYIM
 
EN BARİZ HİÇBİR MOTORDA GÖRÜLMİYEN BİR SİSTEM  YAPILMIŞ  KONTAĞI AÇINCA BAŞLIYOR  KUWETLİ BİR HAVA AKIMI YARATIYOR KARBİRATÖRÜN HAVA FİLTRESİ KISMINA  BİR SAÇ KUTU VAR ATURAK ALTINDA TAM GELEN YERDE BU KUTUNUN İÇİNDE 2 Lİ BİR HAVA FİLTRESİ VER BU HAVA FİLTRELERİ ÖNÜNE KONMUŞ BİR YÜKSEK DEVİRLİ FAN MOTORU ÖNÜ KANAL İÇLİ PERVANELİ  NE YAPIYOR BU BU KUVETLİ HAVA SİRKİLOSYONUNU BASIYOR KARBİRATÖR HAVA GİRİŞİNE  TAM BURDA DA AYNI GAZ KOI PİSTONUNLAN BERABER HAREKET EDEN BİR ÖN HAVA KELEBEĞİ VAR  GAZI NE KADAR AÇARSAN BU KELEBEK TE BERABER AÇILIYOR VE İÇERİ DAHA ÇOK HAVANIN GİRMESİ SAĞLANIYOR BU SİSTEM FAZLA BENZİN HARCADIĞI İÇİN BEN İPTAL ETTİM  VE DİĞER NORMAL MOTORLARDAKİ DURUMA EŞ DEĞER HALE GETİRDİM  AMA İSTENİLİRSE TAKILIR  BUNUN YAPTIĞI İŞ TE MOTORUN YANMA ODASINI İYİCE ZENGİNLEŞTİRİP DAHA FAZLA BİR PATLAMANIN OLMASINA YOL AÇIYOR SONUCUNDA DA GÜÇ FAZLALAŞIYOR  BU BİİR
 
İKİNCİSİ DE AYNEN ŞÖYLE >>VOLANT İÇİNDE 2  KARŞILIKLI AYRI SARGI VAR  ÜSTTEKİ SARGI BOBİN İÇİN ÇIKAN AKIMI SAĞLIYOR VE 6 VOLT  ALTTAKİ DE KOMPLE TESİSAT ÜSTÜ ELEKTRİĞİ SAĞLIYOR AYNI ZAMANDA ŞARZ İÇİN O DA 6 VOLT AKÜ DE 6 VOLTTUR MARŞ YOK ESKİ MOTOR OLDUĞU İÇİN  AYAK PEDALINLAN ÇALIŞTIRMASI..
ŞİMDİ BU BOBİN MANYETO NE DENLİ HIZLI DÖNERSE O KADSAR KUWETLİ AKIM ÇIKARIYOR 6 VOLT KİMBİLİR KAÇA ÇIKIYOR PLATİN DE BU SAYEDE HİÇ AŞINMIYOR  SONUÇTA ELEKTRONİK ATEŞLEMENİN ATASI OLUYOR BU SİSTEM VE BOBİNE NE DENLİ FAZLA AKIM GİDERSE BUJİYE ÇIKIŞTA O KADAR FAZLA AKIM GİDİYOR 10 BİN MESELA ÇIKACAKKEN BU SAYEDE 30--40 BİN  VOLT ÇIKARIYOR BU DA BUJİ ÇAKINCA YANMA ODASINDA ZERRE KADAR YANMIYAN YAKIT KALMIYOR BU DA AYRI BİR GÜÇ OLUYOR ..
 
3.CÜ SÜ DE  VOLANTIN ORTASINDA KAYAR BİR ARMUTU VAR PLATİNİN BİR KOLU BUNUN HAREKLETİNE BAĞLI YANİ ATEŞLEME ZAMANINI TAYİN EDEN  YER OLUYOR BU VOLANTIN İÇİNDE DE YAYLI  MOTORUN ZORA GİRİŞİ VEYA DÜZ RAMPA AŞAĞI GİDİŞLERDE OTOMATİK AYAR YAPAN AVANS DÜZENEĞİ MEVCUT BURDAN DA KAZANIYOR
 
4.CÜ ŞIK DA YAKITIN CİNSİ   SADECENORMAL BENZİNDEN HOŞLANIYOR  SÜPER KURŞUNSUZ FİLAN YÜKSEK OKTANLILARDAN HOŞLANMIYOR  İLLE DE BENZİN NORMAL AMA ŞİRKETİNE GÖRE DE DEĞİŞİYOR  GEZİCEN BİR KAÇ AYRI BENZİNLİK HANGİSİNDE HEMEN ANLAŞILIYOR GÜCÜ ÇEKİŞİ ARTARSA O BENZİNLİĞİN BENZİNİ İYİDİR ARTIK DEVAMLI O ŞİRKETTEN ALICAN
 
DİĞER UNSURLAR DA ŞÖYLE BU YUKARDAKİ ŞIKLARA EN ETKEN KRİTİK NOKTA DA >>>>>>>
SİLİNDİR İÇİ DÜZGÜN OLUCAK PİSTON TEMİZ VE SEGMAN YUVALARI LAÇKA OLMUYACAK SEGMANLAR YENİ VE TAM KAVRAR OLUCAK  SÜBABLAR TEMİZ KURUMSUZ VE YUVALARINDA TAM OTURUR KAÇIRMA OLMUYACAK TAM ZAMANLARINDA AÇILIP KAPANICAKLAR  MOTORU TOPLADINMI İLK ÖNCE AVUCUNU  EMME YANİ KARBİRATÖR GİRİŞİNE TAM YAPIŞTIRICAN VE PEDALA BASICAN  SANKİ AVUCUNU KOPARIR GİBİ BİR VAKUM YAPMASI LAZIMDIR  V E EKSOZ SÖKÜK VAZYETTE DAHA HİÇBİŞİ YOK ŞU ANDA PEDALA BASIN EKSOZDAN KUWETLİ BİR PATLAMALI HAVA SESİ ÇIKICAKTIR  BU DA İÇERİ ÇEKİLEN HAVANIN DIŞARI ATILMASI ANININ SESİ   BUNLAR İYİMİ İŞ TAMAM KOMPLE TOPLAMA  VE MOTORU YERİNE TAKMA ZAMANI GELMİŞTİR  EN SONA EKSANTRİK  ZİNCİR VE PATLAMA NOKTASI  SÜBAP AYARLARININ YAPILMASI KALIYOR BUNLARI DA YAPTINMI TAMAMDIR ARTIK GEZİLEBİLİNİR
 
 
.......................................................................NACİ USTA.................NACİBABA.............ONK.. 
 
 
SON NOTLAR  28--2--2011   GÜNÜ GECESİ
 
MOTOR İŞİ BİTTİ ŞASİYE OTURTTUM BAĞLANTILARI YAPILDI   MOTORUN SON KALAN İŞLERİ DE ŞÖYLE  EKSANTRİK AYARININ TAM YERİ NOKTASI ATEŞLEMENİN TAM YERİ VE NOKTASI  SÜBAP AYARLARI  EKSOZ VE EMMENİN  ÜST KAPAĞIN TAKILIMINLAN BU İŞLER DE BİTİYOR ....
BU AŞAMADAN SONRA AYAK PEDALINLAN  HIZLI BASIMLARLAN  YAĞ POMPASINDAN ÜETTE YAĞIN ÇIKIŞI KONTROLÜ VE ALT CONTADAN ORTA CONTADAN TAZYİKLİ YAĞ KAÇAĞI VARMI YOKMU ONUN BELİRLENMESİ   TORKLU  ÜST CIVATALARIN SIKILIMI  SONRADAN YİNE SIKILICAK 1 GÜNLÜK ÇALIŞMA SONRASI SOĞUYUNCA BU CIVATALAR TEKRAR YOKLANIP SIKILICAK   ARADA DA BİR YOKLANICAK ......
 
DEPONUN MUSLUĞU KOMPLE DEĞİŞİCEK   HORTUMLAR VE KELEPÇELERİ YENİLENİCEK
KARBİRATÖR KOMPLE SÖKÜLÜP TÜM HERYERİ GÖZDEN GEÇİRİLİP YENİDEN TOPLANICAK
BU MOTOR 50 CC LİK AMA 100 CC LİK GİBİ BİR PERFONMANSI MEVCUT  YAPI ŞEKLİ ÖYLE VE BUNA 100 CC LİK BİR KARBİRATÖR KOYUP DENİYECEĞİM TAMAM FAZLA BENZİN YAKAR DA BANA GÜCÜN VE ÇEKİŞİN ARTMASI LAZIM  DENİYECEĞİM  BAKALIM ...??
ÖN FREN TELİ KOMPLE YENİLENİCEK KAZIK KESMİŞ DURMAKTAN  ÖTÜRÜ
DEVİR SAATİNİN KOMPLE İÇ DIŞ TELİ ALINICAK
KOMPLE ELEKTRİK TESİSATI ELDEN GEÇİCEK
AKÜ YENİ TAKILICAK   KENDİ 6 VOLTTU 12 YE ÇEVİRDİM DİNAMO SARGILARINDAN DA
TÜM AMPÜLLERİN HEPSİ 12 VOLTLUKLARLAN YER DEĞİŞİCEK
JANT TEL AKORD AYARLARI HASSAS BİÇİMDE YAPILACAK
ZİNCİR YENİLENİCEK
ÖN ARKA LASTİK İÇİNE  PATLAMAYI ENGELLİYEN SOLÜSYONDAN KONULACAK
BOYA İŞLERİ VAR KOMPLE****KOMPLE ŞASİ BOYASI YENİLENİCEK
 
BU İŞLER SON İŞLERİ OLUCAK  TABİİ TOPLAMA ESNASI ÇIKANLAR DA OLMASI MUHTEMEL
 
ŞİMDİLİK BUKADAR SONRAKİ AŞAMALARI DA YAZICAM
 
.......................................................................................................NACİBABA.............ONK..
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
 Cevap Yaz Cevap Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50
Powered by Web Wiz Forums Free Express Edition
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Bu Sayfa 0,109 Saniyede Yüklendi.