Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası <>5HONDA CY50 VE XL50 MOTORSİKLET TÜRLERİNİN TAMİR <>5MOTOSİKLET ARIZALARI TAMİR
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

motorsikletler üzerine yeni icadlar

 Cevap Yaz Cevap Yaz
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
  Alıntı nacibaba Alıntı  Cevap YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: motorsikletler üzerine yeni icadlar
    Gönderim Zamanı: 24/Haziran 2017/2012 Saat 21:28
 
M O T O R S İ K L E T L E R     H A K K I N D A
 
ARKADAŞLAR MERHABA  SELAMLAR
 
BURDA ANLATILANLARIN HEPSİ DENENMİŞ VE NETİCELERİ TAM ALINIP DA YAZILMIŞTIR BAZILARINIZA YAZILI KONU TERS GELEBİLİR VEYA BİLMİYOR  VEYA HİÇ DUYMAMIŞ DA OLABİLİR TUHAFINIZA DA GİDEBİLİR ANCAK DENEYİN VE GÖRECEKSİNİZ Kİ O BAHSİ GEÇEN İŞ OLUYORMUŞ ....HEMEN İTİRAZ ETMEYİNİZ..
 
 
DENEYLER VE ALINAN SONUÇLAR...................................................NACİBABA...............ONK...
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ŞİMDİ  ( ŞEMA ) 1  DE KOMPLE BİR TASLAK ÇİZİM KARBİRATÖR GÖRÜNMEKTEDİR
HERŞEYİ ORİJİNAL KALIYOR  HİÇBİŞİYİ ELLEMİYORSUNUZ .
 
(ŞEMA ) 2 DE  KARBİRATÖRÜN HAVA FİLTRESİNDEN GELEN HORTUMU SADECE AYIRIYORUZ BUNUN YERİNE  KIVRIK  RESİMDE DE GÖRÜLEN ŞEKİLDE BİR HORTUMLAN  ÖNDEN GELEN HAVAYI DİREKT İÇERİ ALICAK ŞEKİLE GETİRİYORUZ  BUNUN AĞZINA DA YABANCI MADDELER GİRMESİN DİYE ÇOK İNCE GÖZENEKLİ BİR KADIN ÇORABI GİBİ  BİŞİYİ GERİP GERİSİNİ DE HORTUMUN  ÜSTÜNE HERHANGİ BİR ŞEYLEN SIKIŞTIRIYORUZ ,, BANTLAN DA OLUR ,, KELEPÇEYLEN DE OLUR  VS VS .. HIZLI GİDERKEN ÖNDEN GELEN DİREKT HAVA DİREKT KARBİRATÖRE GİRECEKTİR  VE FAZLA HAVA AKIMI OLUŞACAKTIR  KARBİRATÖRÜN GÖREVİ SULU BENZİNİ TOZ ŞEKLİNE GETİRMEK VE HAVA İLEN DE KARIŞTIRIP HIZLANDIRMAK  BURDA DAHA FAZLA BİR HAVA OLUŞUYOR VE BENZİNİN YANIŞI ÇOK DAHA KUWETLİ BİR HALE GELİYOR  MESELA OKSİJYEN KAYNAĞINI GÖZ ÖNÜNE LINIZ  HAVAYI NE KADAR VERİRSEK ALEV O DERECEDE  HARARETİ FAZLA OLUCAKTIR  BURDA DA OKADAR TABİİ DEĞİL DE  YANMA ÇOK FAZLA KUWETE GİRDİĞİNDEN SİLİNDİR ÜZERİNDE NORMAL BENZİN HAVA KARIŞIMININ BELKİ 50 KATI DAHA FAZLASI OLACAĞINDAN MOTORUN HEM DEVRİ HEM GÜCÜ ARTACAKTIR
DİKKAT> BU DURUMDA BUJİNİN TIRNAKLARINI AZ DAHA FAZLACA AÇINIZ ..
 
NOT > BU DURUMA BİR DE SON KAT ELEKTRONİK ATEŞLEME İLAVESİ YAPILIRSA  GÜÇ DAHA DA ARTACAKTIR  BUNUN DA ŞEMASINI VERECEĞİM..
 
(RESİM)  3 TE     HAVA FİLTRESİNDEN GELEN HORTUM MÜNASİP BİR KONUMDAN KESİLİP ORTAYA BİR DEVİRLİ FAN KONUP HER İKİ TARAFTA İZOLE EDİLİP  BURDA DA HAVA AKIMINI FANLAN YAPIYORUZ   DURUM   (RESİM 2 DE ) ANLATILANLAN EŞ DEĞERDEDİR  ŞAYET FAZLA HAVADAN ÖTÜRÜ MOTORDA BOĞULMA OLUŞURSA BU FANA BİR DEVİR AYARLAYICI REGÜLE DEVRESİ YAPILIP İSTENİLEN ŞEKİLDE FANIN DEVİRİ DÜŞÜRÜLÜP HIZLANDIRILIR ..
BU REGÜLEYE AİT EMNİYETLİ BİR REGÜLE DEVRE ŞEMASI DA VERECEĞİM ..
 
( ŞEMA ) 4 TE  DE ENTERESAN BİR AYGAZLAN ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ VARDIR DENENMİŞTİR ÇOK DA İYİ İŞ YAPMAKTADIR ..
YALNIZ TÜP DİK DURACAKTIR  YAN VEYA BAŞAŞAĞI KESİNLİKLEN KONMAYACAKTIR .
KARBİRATÖRE GELEN BENZİN HORTUMU MUSLUĞU ÇALIŞMADAN SONRA KAPATILIR REKORDA VE ŞAMANDIRADAKİ BENZİN BİTİNCE AYGAZLAN ÇALIŞIR .
UFAK ORTADAKİ  (X )  İŞARETLİ APARAT BU BOT ŞİŞİRMEDE KULLANILAN PLASTİK UÇTUR ÖN KISMI ÇOK İNCE DELİKLİ OLUCAK  VE BUNU DA KARBİRATÖRÜN HEMEN GİRİŞİNE  RESİMDE DE GÖRÜLEN ŞEKİLLERDE TUTURMALIDIR TAM AYARI DA BU PLASTİK BORUNUN İLERİ GERİ KAYDIRILIP TAM RANDIMANLI ÇALIŞMA YERİ BULUNUP ORADA TESPİT EDİLMELİDİR .
 
DİKKAT>BU AYGAZ BAĞLAMA İŞİ ESKİ MOTORLARDA VE REKTİFİYE İSTİYEN YARI BENZİNİ GERİ VEREN TAM EMİŞ YAPAMIYAN KOMPRÖSÖRÜ DÜŞÜK MOTORLARA KESİNLİKLEN TAKMAYINIZ  ÇÜNKÜ YANMA ODASINDAKİ ALEVİ BAZILARI GERİ TEPİP KARBİRATÖRE VERMEKTEDİRLER BU DA PARLAMAYA SEBEP OLABİLİR .
BU NASIL ANLAŞILIR KARBİRATÖR HAVA GİRİŞİ HORTUMUNU SÖKÜN MOTORU ÇALIŞTIRIN VE AVUCUNUZU BU HAVA DELİĞİNE TUTUNUZ AMA ÇALIŞMAYI ÖNLEMİYECEK ŞEKİLDE AZ SONRA AVUCUNUZA BAKINIZ BENZİN SULU ŞEKİLDE VARSA İŞTE BAHSİ GEÇEN TEHLİKELİ ÇALIŞAN MOTOR TİPİ BUNLARDIR  BU SİSTEM YENİ MOTORSİKLETLERDE RAHATLIKLAN KULLANILIR ...
 
( ŞEMA 5 ) TE GÖRÜLEN SİSTEM  BENZİN DEPOSUNA ÜSTTEN BASINÇLI HAVA VERİP  DEPODAKİ BENZİNİN ÜSTTEN SIKIŞTIRILIP KARBİRATÖRE YETERİNDEN FAZLA BASINÇLI BENZİNİN GİTMESİNİ SAĞLAMAK  TAM GAZLADINIZMI KARBİRATÖRLERİN ÇOĞU BENZİNİ ÇEKİP DE YETİŞTİREMEZ OLURLAR  BU DA TAM YANMADA EKSİKLİK OLACAĞINDAN GÜÇ DÜŞER AMA BÖYLE OLURSA HADDİNDEN FAZLA DOYUM OLACAĞINDAN GÜÇ ARTAR .
 
 
 
( ŞEMA 6 DA ) GÖRÜLEN İŞ DE ŞÖYLEDİR
BU DURUM UYUM SAĞLANAN HER MOTORDA 20--30 KM SÜRATİN DAHA ARTMASINA SEBEBİYET VERMEKTEDİR  YALNIZ EVVELKİ UFAK DİŞLİYLEN  4 LEN ÇIKILAN BİR BAYIR BU BÜYÜTME İLEN 3 ÜNCÜ VİTESE DÜŞER  AMA SÜRAT ACAİP ARTAR  BEYGİR GÜCÜ YÜKSEK OLAN MOTORLARDA BU KAYIP YAŞANMAZ ....
 
 
 dededede                                                                                           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
( ŞEMA--7 ) DEKİ VE (ŞEMA--8 )  DEKİ  DURUMUN AÇIKLAMASI
 
BAZI MOTORLARIN ZİNCİR ARKA DİŞLİSİ DİBİ  BEŞİK KOLUN SONU OLAN TEKERİN BAĞLANTI YERİ   DARDIR BAZI MOTORLARDA DA ÇOK TEHLİKELİ BİR ARKA ZİNCİR DİŞLİSİ DURUMU GÖZE ÇARPAR BU DA GÖBEK PERÇİNLEME YERİNE SOMUN VİDA İLEN TUTTURULMUŞ OLUP BU VİDA BAŞLARI DIŞA BAKAR ZİNCİR İN DİŞLİDEN  DIŞA DOĞRU ATMASI SONUCU İLK ZİNCİRİN YAKALAYACIĞI NESNELER BU VİDA BAŞLARI OLUCAKTIR VE DAR OLAN ARAYA DA GİRDİMİ ALLAH KORUSUN SÜRATLEN GİDEN MOTORUN ARKA TEKERİ BİR ANDA KİTLENİCEKTİR VE SAĞA SOLA KAYMALAR BAŞLIYACAKTIR YOL TOPRAK ,,MICIRLIKSA DÜŞME KAÇINILMAZDIR EĞERKİ TEMİZ BİR ASFATSSA ARKADAN ÖNDEN DE HERHANGİ BİR VASITA GELMİYORSA ARTIK SAĞA SOLA KAYAN MOTORU DENGEDE TUTUP  DA DÜŞMEDEN DURMAK BİR CAMBAZLIK İŞİDİR
BU DURUM LASTİK PATLAMASI OLURSA DÜŞMEK HAKTIR KURTULUŞ MUCİZEDİR  NE KADAR İYİ PROFESYONEL BİR BİNİCİ OLURSANIZ OLUN PATLAYAN LASTİKTEN SÜRET DE VARSA KURTULUŞ ŞANSI ÇOK AZDIR AMA LASTİK SAĞLAM SADECE KİTLENMİŞTİR HAVA KURU ASFALT TEMİZSSE KURTULMAK YARI YARIYADIR  İŞTE BUNA BİR ÇÖZÜM ÜTETTİM VE ÇOK GÜZEL DE ATAN ZİNCİRİ ARAYA MARAYA SOKMADAN ANINDA KENDİ ÜSTÜNE ALAN BİR BASİT APARAT  RESİMDE DE GÖRÜLECEĞİ GİBİ KOL UÇLARINA UFAK BİLYELER DİZDİM BAŞI SONU PULLAN KİTLİ ŞEKİLDE ZİNCİR BUNUN ÜSTÜNDE YAĞ GİBİ KAYMAKTADIR ZATEN MOTOR DİŞLİSİ ÜSTÜNDEN KURTULMUYOR MOTORU BOŞA ALANA KADAR ZİNCİR DÖNMESİNE DEVAM EDİCEKTİR .
 
BU DURUMA SEBEB OLAN UNSURLARIN BAŞINDA ARKA ZİNCİR DİŞLİSİNİN ARTIK BİTMİŞ OLMASI  VEYA ARKA TEKERİN  ÖN ZİNCİRE GÖRE ZİNCİRİN YAMUK ŞEKİLDE OLMASI  DURMASI SEBEBİYLEN OLUŞUR ..
BU DURUMU EN İYİ NASIL AYARLARSINIZ  MOTORU İLK ÖNCE LİFTE ÇIKARIN KALDIRIN  VE ARKA ZİNCİRİ DİŞLİYİ ÖN DİŞLİYİ GÖRÜCEK ŞEKİLDE ARKADAN BAKMA İLEN TEKERİ ÇEVİRİN VE GERGİ SOMUNLARINDAN HER İKİ TARAFTAN DA SIKIP GEVŞETMELER İLEN ÇOK DÜZGÜN ŞEKİLDE AYARLAYIN  TEKER DÖNDÜKÇE ZİNCİRDE YUKARI AŞAĞI ACAİP HAREKETLER OLMUYACAK VEYA YAN YAN DİŞLİ ÜSTÜNDE GİTMELER TÜM ZİNCİR BAKLALIRI TAM ORTALIK YERLERİNDEN DİŞLİ ÜSTÜNDE YERİNİ ALMALI VE HİÇ SALINIM YAPMADAN DÖNMELİDİR  LİFT ÜSTÜNDE ÇALIŞTIRIP VİTESE TAKINIZ  İLK ÖNCE  ARKAYI KALDIRAÇ SEHPASI ÜSTÜNE ALINIZ SONRA BAKINIZ  VİTES BÜYÜTÜN HIZLI DÖNMESİNİ SAĞLAYIN SALINIMLARA BAKINIZ HERŞEY MUNTAZAM İSE SOMUN VE VİDALARI İYİCE SIKINIZ ZİNCİRİN BOŞLUĞUNU DA ALINIZ .
 
NOT > BU ZİNCİR İŞİ ŞAKAYA VE İHMALE GELMEZ ÇOK DİKKAT EDİNİZ ..
ARADA BİR SÖKÜN ZİNCİRİ BENZİNE YATIRIP İYİCE TEMİZLEYİN SONRA DA YAĞ BANYOSUNA YATIRIN  DAHA SONRA DA YAĞDAN ÇIKARIP ZİNCİRİ UZUNLAMASINA BİR YERE TUTTURUN VE ALTINA DA YAĞ KABINI KOYUN İYİCE AKSIN YAĞ SADECE ZİNCİRDE BİR FİLM TABAKASI OLSUN SONRA DA TAKINIZ  KOPÇALARIN AÇIK GELEN TARAFLARINI DEVAMLI ÖNE DOĞRU TAKINIZ
 
DİKKAT ÇOK ÖNEMLİ KONUDUR >>
İKİ PARÇALI ZİNCİR MUHAFAZASI OLAN MOTORLARDA  YANİ KAPALI ZİNCİR GÖZÜKMEZ ŞEKİL OLANLARI DEVAMLI HER GÜN KULLANANLAR  AYDA BİR BU MUHAFAZAYI SÖKÜP ZİNCİR GERGİNLİĞİNİ AYARLAMALIDIR  VE YUKARDA ANLATILAN ŞEKİLDE DE ZİNCİRİ TEMİZLEYİP YAĞLAYINIZ VE SONRA DA MONTE EDİNİZ ..
İKİ PARÇALI ALT ÜST MUHAFAZASI OLANLARDA ZİNCİR SÜRTME SESİ DUYARSANIZ HEMEN MUHAFAZAYI ÇIKARIP ZİNCİRİ GERİNİZ  AKSİ HALDE ÇOK BÜYÜK İŞ AÇILIR BAŞINIZA ..
 
DEVAM EDİCEKTİR ŞİMDİLİK BUKADAR...............................NACİBABA.........................ONK...
Yukarı Dön
 Cevap Yaz Cevap Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50
Powered by Web Wiz Forums Free Express Edition
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Bu Sayfa 0,109 Saniyede Yüklendi.