HONDA MOTORSİKLETLER |
Cevap Yaz |
Yazar | |||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla
Konu: HONDA MOTORSİKLETLER Gönderim Zamanı: 28/Şubat 2017/2011 Saat 16:10 |
||||||||
HONDA CY--50 E resimleri BAKINIZ BU ALTTA GÖRÜLEN 2 ADET FOTOĞRAF CY--50 NİN SIFIRININ GÖRÜNTÜSÜDÜR VE İSTENEN FİYAT DA ÇOK YÜKSEK OLDUĞUNDAN BURDA YAZMIYORUM BU TAMAMEN ORİJİNAL HALİDİR TABİ BEN ÇOK DEĞİŞTİRİP ÇOK DAHA ALICI BİR ŞEKLE SOKUYORUM ......................nacibaba...................onk
resim 1 resim 2 resim 3
RESİM 1 DEKİ SİLİNDİR 2 ZAMANLI 50cc LERE AİT OLANI
RESİM 2 DEKİ DE 4 ZAMANLI CY--50 NİN KENDİ SİLİNDİRİ GÖRÜLMEKTEDİR
RESİM 3 DE DE CY-50 4 ZAMANLININ PİSTONU GÖRÜLMEKTE
NOTLAR> RESİM 2 DEKİ SİLİNDİR MOTOR GÖVDESİ AYNI KALMAK ŞARTINLAN SADECE BU SİLİNDİR ÇAPI BÜYÜMEKTE VE 70cc,,,,80cc,,,,SON OLARAK 100cc OLMAKTADIR TABİ BUNA BAĞLI OLARAKTAN ÜST KAFA DA DEĞİŞİYOR EKSANTRİK ZİNCİRİ DE DEĞİŞİYOR AMA GÖVDE VE KRANK AYNI PİSTON ÇAPLARI DEĞİŞİYOR 49CM3----69 CM3----79CM3----99CM3 OLUYOR YANİ REKTİFİYE PAYLARINLAN 50CC---70CC----80CC----100CC OLMAKTADIR
BU DEĞİŞİMLERE BAĞLI OLARAK DİĞER DEĞİŞEN LER DE ŞÖYLEDİR
50CC/ DE = SİLİNDİR,,PİSTON,,SEGMANLAR,,KARBİRATÖR ,,EKSANTRİK ZİNCİRİ,,CONTALAR,
70CC/DE= &&&& &&& &&&&& &&&& &&&&&& &&&&
AYNI DEVAM EDİYOR 100 CC YE KADAR
BU YUKARDAKİ RESİMLER TEMİZLENİP YAPILANDIRDIKTAN SONRAKİLERDİR BU MOTOR 90 CC KAP DENİLEN HONDA TARAFINDAN İCAD EDİLMİŞ MOTOR TÜRÜDÜR VE İLK ÇIKAN SERİDİR PLATİNLİ OLAN TÜRÜDÜR BUNDAN SONRAKİ SERİLER ELEKTRONİK ATEŞLEME OLDUYDU
BU RESİMLER DE İLK SÖKÜM DEKİ RESİMLERİ GÖRÜLMEKTEDİR
...................................................................................................nacibaba......................onk..
DUYURUDUR..
CY-50 XL-50 VE BU TÜR HONDANIN KİMDE VARSA BU MODELLERE BENZİYENLER DE OLUR 50CC 70CC 80CC 100CC 110 CC
BU MOTORSİKLETLERDEN KİMDEATIL VAZYETTE VEYA HURDA VARSA BENLEN İRTİBATA GEÇMELERİ ÖNEMLEN TAVSİYE OLUNUR ,,
BU ÇEŞİTLER [A] DAN [Z] YE KADAR TAMAMI SÖKÜLMEKTE VE SIFIRDAN BAŞLANIP TAMAMEN YENİLENMEKTEDİR SONUÇTA AYNI ACENTE ÇIKIŞI GİBİ OLMAKTADIR..
MESELA TAMAMI MOTORUN DIŞARDA ÖYLECE BIRAKILMIŞ PAS İÇİNDE DİYELİM 10 SENEDİR ORDA ATIL DURUYOR BUNLAR DA TAMEMEN SÖKÜLÜP TÜM BOYASI KOMPLE SIYRILIP ALTAKİ ÇÜRÜKLER YENİDEN ONARILMAKTA SONRA MACUN VE FIRIN BOYASI ÜSTÜ DE BİR NEVİ ZIRH GİBİ OLAN SON KAT VERNİĞİ ATILMAKTA AYNI FABRİKASYON ÇIKIŞINA EŞ DEĞER ŞEKLE SOKULMAKTADIR TÜM ŞASİ AKSAMLARI NE VARSA ..
KROMAJ OLAN YERLER YENİDEN YAPILANDIRILMAKTADIR
HER TÜRLÜ BOYA VE RENK YAPILMAKTADIR >>>MESELA TÜM MOTOR UN HER YERİ KROMAJ OLUCAK DENİRSE BU DA YAPILMAKTADIR ..
HATTA MOTOR BLOKLARI ÜSTÜ NE VARSA KROMAJ YAPILIR
İSTEĞE VE PARASAL DURUMLARA BAĞLI HER TÜRLÜ İŞLEM YAPILIR
JANTLAR DA DAHİL KROMAJ YAPILMAKTADIR
KAPORTA AKSAMINDA NE VARSA DÜZELTİLİR YENİDEN YAPILANDIRILIR
MÜŞTERİNİN İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞİŞİMLER YAPILIR
ÖZEL TOPLAMA YAPILIR
*****************************
MOTOR AKSAMLARININ TÜMÜ BULUNUR REKTİFİYE GÖMLEK ÇAKMA YENİ PİSTON DÖKME KRANK KOL MASURA BİLYELERİ ...
ÜST KISIM SİLİNDİR İSTENİLEN CONTA BASTIRILIR AYNI ORİJİNALİ ŞEKLİNDE
ÜST KAFA SÜBABLAR YAYLARI YÜKSÜKLERİ PİYANOLARI VE EKSANTRİK AKSAMLARI KOMPLE
DEBRİYAJIN TÜM AKSAMLARI BASKILARI
ŞANZUMAN DİŞLİLERİ SENKROMENÇ BİLYE VE KEÇELERİ
DİNAMO TABLASI VOLANT PLATİN KONDANSÖTÖR VE EHT BOBİNİ
KOMPLE ELEKTRİK TESİSATI
BİLİNDİĞİ ÜZERE BU TÜR MOTORLAR 6 VOLTTUR 12 YE ÇEVRİLİR
LASTİK VE JANTLARI BULUNUR
YAN KAPAKLAR BULUNUR
EKSOZ ÇIKIŞTAN SONA KADAR BULUNUR
DEPONUN ÇOKMÜŞLERİNİN TAMİRİ ESKİ VAZYETE GETİRİLİR
KARBİRATÖR TAMİR TAKIMI BULUNUR
EKSANTRİK ZİNCİRİ BULUNUR
YANİ KISACA TÜM BU MOTORLARIN AKSAMLARI ÖYLE YADA BÖYLE BULUNUR ÇALIŞTIRILIR ..
****************************
İSTEYENLERE 100 VEYA 110 CC KAP MOTOR DENİLEN MOTORLARDAN DA TAKILIR SIFIR YENİ
VE FATURALI OLARAK RUHSATA İŞLETEBİLİRSİNİZ
NOT > BÖYLE BİTANE KENDİME YAPTIM ACAİP BİR ŞEY OLDU ANLATILMAZ ŞEKİLDE GÜCÜ SÜRATİ ÇEKİŞİ ARTTI NERDE ESKİ KENDİ 50 CC LİK MOTOR NERDE CAP MOTOR ARASINDA BURDAN AY KADAR FARK VARDIR YALNIZ DİKKATLİ KULLANMAK GEREKİYOR ÇOK SERİ VE ATAK OLDUĞUNDAN BU MOTORLAR ........................
******************************
KISACA BU TÜR MOTORSİKLETLER KOMPLE YENİLENİYOR MOTOR DEĞİŞİMİ YAPILIP GÜÇLENDİRİLİYOR HER ŞEY MÜMKÜNDÜR KONUDA
KONUDA MÜRACAAT ADRESİ VE TELEFONLARI DA ŞÖYLEDİR
OSMAN NACİ KANAT
CEP TEL>> 05365658055-------------------------İŞ TEL>>02865669160 DIR
GELİBOLU /// ÇANAKKALE
***********************RESİMLER KONUNUN*****************************
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 28/Şubat 2017/2011 Saat 17:33 | ||||||||
YUKARDAKİ KISIMDAN DEVAMIDIR..........................................NACİBABA................ONK...
BU KISIMDA DA BİR CY-50 HURDANIN AŞAMA SAFHALARI VE 50CC LİK MOTORU SÖKÜLÜP YERİNE BİR SIFIR 110 CC LİK KAP MOTORUN YERLEŞTİRME VE SON NİHAYİ GÖRÜMÜMLERİ NİN SAFHALARIDIR.
NOR> BU 110 CC KAP MOTOR SİLİNDİR VE PİSTON BÜYÜTÜLÜP SADECE 125 CC LİK BİR DURUMA GETİRİLMİŞTİR VE VERİM GAYET TATMİNKARDIR..
BU 125 CC KONDUKTAN SONRAKİ DURUMLARI
MOTORUN HER ŞEYİ BİTİP DE DENEMEYE ÇIKILDIĞINDA GÖRÜLDÜKİ 1.Cİ VİTESTE KALKIŞI ÇOK NAZİK VE YAVAŞ YAPMAK LAZIM AKSİ ANINDA TERS DÖNEBİLİRSİNİZ ÇÜNKÜ MOTORUN KOMPLE MOTORSUZ AĞIRLIĞI 65 KİLO MOTORLAN BERABER 80 KİLOYU BULUYOR Bİ DE BEN ÜSTÜNE BİNİNCE BEN DE 100 KİLO TOPLAM OLUYOR 180 KİLO AMA BU KİLO AZ GELİYOR UZUN YOLDAKİ SÜRAT DENEMESİNDE 140 KM GÖSTEREN İBRE TERSİNE DÖNDÜ VE KOPTU TAHMİNİ 150 --160 YAPIYOR DEDİM AMA 200 KM LİK BİR 125 CC HONDANIN KM Sİ Nİ DENEMEK İÇİN İĞRETİDEN TUTURDUM VE ÇIKTIM YOLA 170 İ DÜZDE BASTI RÜZGAR DA VAR HİÇ EĞİLMEDİM DE VE BU YOL HAFİFTEN MEYİLLİ YUKARI DAHA SONRALARI TIRMANIŞA GEÇİLİYOR BU YERİN YARISINDAN GERİ DÖNÜP MOTORUN ÜSTÜNE DE YATINCA 180 Nİ DE GEÇTİ AMA MOTOR DA HAVALANDI HEMEN GAZ KESTİM BİR TIR VEYA OTOBÜS YANINDAN GEÇERSE ANINDA SAVRULUYORSUNUZ ÇOK DİKKATLİ OLMAK LAZIM YANİ SÜRATİ AZAMİ EN SON 100 KM Yİ GEÇMEMEK LAZIM BU ŞEKİLDE YANINDAN TIR DA OTOBÜS TE GEÇSE BU SÜRATTAKİ SAVRULMA 100 KM DE OLMUYOR DEMEKKİ ORTALAMASI 100 KM KAP MOTOR 4 VİTES FAKAT BİR 5 İNCİ VİTESİ ARIYOR BENZİN ÇOK AZ YAKIYOR O GÜZELLİĞİ VAR VE ARIZA DURUMLARI DA SON DERECE GÜÇ DÜZGÜN KULLANILDIĞI SÜREDE EN GÜZEL YANI DA MARŞI DA VAR PLATİN YOK VOLANT ÜZERİNDEKİ BİR NOKTADAN ATEŞLEME ZAMANI İŞARETİNİ TAM ALIP BEYNE YOLLUYOR VE ÇOK KUWETLİ BİR KIVILCIM OLUŞTURUYOR YANMA ODASINDA DİNAMO ALTERNATÖR DE ÇOK GÜZEL AKIM ÜRETİYOR 12 VOLT ZATEN ÇIKIŞI DA YANİ ÇOK İYİ AŞAĞI YUKARI BİR 5 BİN KM OLDU HİÇBİR SORUN OLM ADIĞI GİBİ GAZI AÇ KAPA DA ÇIKAN SES HALEN AYNI İLK GÜNKİ YENİ SESİ DEVAM EDİYOR
500KM DE BİR YAĞIN DURUMUNA BAKTIM TERTEMİZ 1000 KM DE AÇIP BAKTIM SEVİYE AYNI VE HALEN ÇOK TEMİZ EN SON 3000 DE HAFİFTEN BİR RENK ATMASI İLEN YAĞI DEĞİŞTİM AMA BU ÇIKAN BELKİ BİR 3 BİN DAHA YAPARDI TERTEMİZDİ
CY-50 ŞASİSİNE MONTE ETTİM BU 110 CC KAP MOTORU KOLAYCANA DA UYDU BAĞLANTI SORUNU HİÇ YAŞANMADI AMA ŞİMDİ VERGİYE GİRİCEK O VAR EVVELKİ 50 CC İYDİ VERGİSİ YOKTU 99 CCY YE KADAR VERGİ YOK NE SAÇMALIK 100 CC DEN İTİBAREN VERGİ BAŞLIYOR..
TÜM DIŞ ÜLKELERDE 125 CC YE KADAR VERGİ OLMADIĞI GİBİ ARABA EHLİYETİNLEN DE KULLANILIYOR BU TÜR MOTORLAR BİZDE ALICAN YENİDEN BİR MOTOSİKLET EHLİYETİ ARABA EHLİYETİ GEÇMİYOR HALNUKİ BİZDE DE BİR ADET VARDIR DAİME BÜYÜK EHLİYET KÜÇÜĞÜNÜ KULLANIR DİYE MESELA BİR TIR EHLİYETİNLEN EN UFAK OTOMOBİLE KADAR KULLANIYORSUN KAMYON MİNÜBÜS OTOBÜS HEPSİNDE GEÇERLİ İKEN BURDA İ,ŞLER DEĞİŞİYOR NE YAPALIM MEMLEKETİMİN GÜZELLİKLERİ KATLANICAZ BAŞKA ÇARESİ YOK .
AŞAĞIDAKİ RESİMLER DE YAPIM AŞAMASI ESNASI ÇEKİMLERDİR.........NACİBABA...........ONK..
XL-50 NİN KOMPLE İŞLERİ BİTTİ BİR ŞARZ İŞİ KALDI O DA YAKINDA BİTER ANCAK İŞTE KISIM KISIM ONA DA VAKİT AYIRDIĞIMDAN ONUN İŞLERİ AĞIR GİTTİ
NOTLAR>> ELİMDE BULUNAN 3 ADET HONDA CY50 LERDEN BAKTIM EN İYİ DURUM PARÇALARI OLANLARI AYIRIP BİR TANEDE TOPLADIM BU CROS HONDA XL-50 NİN KİLOSU 45 KİLO ÇOK HAFİF 50 CC DEN YÜKSEK MOTOR BUNU AŞAR İNCE LASTİK Lİ DİĞER MOTORSİKLETLER GİBİ TEL JANTLIDIR VE HAFİFLİĞİNDEN DOLAYI DA BU 50 CC LİK MOTOR BİLE BU KADROYA FAZLA GELMEKTE HER NEYSE HER ŞEY BİTTİ BASTIM BİRKAÇ KEZDE AŞDI ÇALIŞTI VE ÇOK DA İYİ GİDİYOR SONRA BİRDEN KÜT DİYE DURDU ÇALIŞMAZ İNAD NE İNAD NEDİR DİYE SORUN BAŞLADIM ARAŞTIRMAYA HER ŞEY NORMAL DE BUJİYE GELEN KIVILCIM YÖN DEĞİŞTİRİYOR BİR MAVİ BİR BEYAZ OLUYOR ANLADIM TABİİ HEMEN VOLANTI SÖKTÜM 3 PLATİNDEN EN İYİ DURUMDA OLANI TAKTIM KAPADIM SORUN HALEN DEVAM EDİYOR DEDİŞM KENDİ KENDİME BU İŞ VOLAN KAMASINDA OYNUYOR İLERİ GERİ VOLANTTAN PLATİN HAREKETİNİ ALDIĞINDAN DEVAMLI AÇIYI DEĞİŞTİRİYOR KARBİRATAÖRDEN GERİ ATEŞ ATIYOR VS VS .. KRANK MİLİ DIŞ UCUNDA BİR GÖMME YATAKLI KAMA YERİ VARDIR KAMA YUVA İÇİNDE OYNUYOR TUTTUM BİNBİR ZORLUKLAN TAN KANALI İÇİNE OTURAN BİR KAMA İMAL ETTİM TAKTIM VOLANTI DA GEÇİRİP ORTA SOMUNUNU SAĞLAMA SIKTIM Bİ BASTIM TAMAMDIR ESKİSİNDEN DE İYİ OLDU .. ÇIKTIM DENEMEYE KUDUZ GİBİ
4 ZAMANLI VOLANT ORTA KONUMUNDAN HEREKETİNİ ALAN PLATİNLİ MOTORLARDA PLATİN VE BUJİNİN AÇIKLIK AYARLARI SENTİLLEN KAÇ OLMALIDIR
PLATİNİN ARALIĞI=0.2 MM
BUJİNİN TIRNAK ARALIĞI=0.4 MM
SUBABLAR ELLE KONTROLDE ÇOK AZ BİR ARALIKTA BIRAKILICAK VAR YOK VAR ŞEKLDE
NOT>> BU ÇEŞİTTEKİ MOTORLARDA HERŞEY NORMAL GAZ YEMİYORSA BU KAMA İŞİNE BAKINIZ MUHAKKAK SURETTE O ÇIKICAKTIR ..
................................................................................................NACİBABA......................ONK..
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 28/Şubat 2017/2011 Saat 19:17 | ||||||||
MOTOSİKLETLER ÜZERİNE ELEKTRONİK ATEŞLEME DEVRELERİ,,ELEKTRONİK DEVİR SAYAÇLARI VE PLATİNSİZ ELEKTRONİK ATEŞLEME DEVRELERİ,,ELEKTRİK TESİSATLARI
ŞEMALAR TASARIMLAR UYGULAMALAR VE NETİCELERİ...................nacibaba.......................onk..
******************************
PLATİN MEVCUT AKÜ ÜSTÜNDEN ÇALIŞAN BİR ELEKTRONİK ATEŞLEME SİSTEMİ
normalde oluşan voltaj 15 bin volt kadarken bu şekikde 30--40 bin volta kadar çıkmaktadır bu sayede benzin yarıya düşmekte sarfiyatta ve ateşleme odasındaki yanma tam olmakta buna bağlı olaraktan da pistonun tepesindeki basınç patlama anında her yerinde eşit olmakta sonuçta güç tam olarak hasıl olmaktadır verim artar hatta düşük oktanlı yakıtları bile 95 oktanlı benzin gibi ateşler yapımı gayet basit ve her yerde devre elemanları bulunur bunu çok düzgün ve sağlam olaraktan bir aliminyum kutu içine monte edip çıkış kısmını da silikonlan izole edilirse su vs şeyler içeri girmez . önemli not da >> her iki transistörün altına kalın bir aliminyum soğutucu levhanın mutlak surette konması ve şasiden yalıtık şekilde de bağlanması şarttır yalıtmadan kesinliklen bağlamayınız devreyi yapıcak olanlara kolay gelsin..................nacibaba...............onk.
devre şeması budur bağlantılar da açıkca gösterilmektedir denenmiş gayet iyi sonuç alınmıştır 12 volttur bu devre
şema 1
********************************
X
|
|||||||||
NACİBABA..............ONK..
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 08/Mart 2017/2011 Saat 17:46 | ||||||||
GÖZÜNÜ SEVEYİM HONDANIN AMA ESKİ MODELLERİNİN HANİ CROSSU TOLUYORUM DEDİM YA ÜSTÜNKÖRÜ GÖZ KARARINLAN MOTORU TOPLADIM DAHA SÜBAB AYARI İSTER EKSANTRİK AYARI İSTER AVANS TABLASINI ÇOK HASSAS AYARLAMAK İSTER ATEŞLEMENİN ÜST ÖLÜ NOKTAYA TAM DENK GETİRMEK LAZIM VS VS EN SONA YAPARIM DİYE BIRAKTIM TÜM AYARLARI MOTORU ŞASİYE MONTE ETTİM TÜM BAĞLANTILARI ELEKTRİK BAĞLANTILARINI TÜMÜNÜ BAĞLADIM VE DEPOSUNA AZ BİR BENZİN KODUM MUSLUĞU AÇTIM BENZİN AKTI KARBİRATÖRE AKANI KOKANI YOK HİÇBİR YERDEN GELDİM AYARLARIN İŞİNE ULEN DEDİM BÖYLE Bİ BASAYIM ÇALIŞIRMI ÇALIŞMAZMI BU VAZYETTE HAYATTA ÇALIŞMAZ HİÇBİR MOTOR ÇALIŞMAYACAĞINI ÇOK İYİ BİLDİĞİMDEN GENE DE BİR DENEYİM DEDİM VE BASTIM AYAK MARŞ PEDALINA 2 İNCİ BASIŞTA ÇALIŞTIMI HAYRET BİŞİ ?????????????????????????????
BU KADARI DA OLMAZ YANİ VE BİNDİM DE AZ BİR DE DOLAŞTIM ŞAHANE DE GİDİYOR AKLIM ALMADI BU İŞİ DE NEYSE DÜŞÜNMEMEYE KARAR VERDİM BU OLAYI ZATEN BU MOTORLARI EN KUVVETLİ TAZYİKLİ SUDA YIKA AÇ KONTAĞI BAS MARŞA ANINDA ÇALIŞIYOR YA BUNA NE DEMELİ HER YER SIRILSIKLAM VAZYETTE İKEN BİLE ÇALIŞIYOR CY--50 TİP BUNLARIN MOTORLARI YANİ 50 CC HATTA SIFIRI 49 CM KÜP REKTİFİYE PAYLARINLAN 50 CM KÜPE ÇIKIYOR GEÇEN SENE GENE MOTOR TAMİRCİLERİ İLEN İDAAYA GİRDİK İDAADA HERHANGİ BİR ŞART FİLAN YOK HEM BENİM HEM ONLARIN MERAKLARININ GİTMESİ İÇİN YAĞMUR SUYUNUN TOPLANDIĞI DERİNLİĞİ ÖLÇTÜK 60 CM TAA DEPONUN YARISINA KADAR SOKARSAN GELİR MOTORU ÇALIŞIR VAZYETTE BU SUYA SOKUCAZ BAKALIM NE KADAR ÇALIŞICAK YALNIZ BENİM DÜKKAN İÇİNDE ÇALIŞTIRIRKEN SİPİRAL ÇELİK HORTUM VAR BUNU EKSOZA TAKIYORUM KAPININ KENARINDAN AÇTIĞIM BİR DELİKTEN DE DIŞARI UCUNU SALIYORUM BUNU EKSOZA BAĞLIYACAZ DEDİM TEK ŞARTIM BU TAMAM DEDİLER BELKİ 30 KİŞİ MERAKLILARLAN BERABER TOPLANDI DERE BALIKÇILARININ SU GEÇİRMEZ TULUMLARINDAN Bİ TANE GEÇİRDİM ÜSTÜME ÇİZMELERİ DE GEÇİRDİM BEN DE ÜSTÜNDEYİM MOTORUN YAVAŞÇA GİRDİM SUYA ÇALIŞIYOR BE ARKADAŞLAR YEMİNLEN ÇALIŞIYOR BELKİ YARIM SAAT TUTTUK O VAZYETTE VE SONRA TAKTIM VİTESE ÇIKTIM SUDAN HERKES ŞOK OLDUYDU ..YALNIZ SUYUN İÇİNDE ÇALIŞIRKEN EKSOZDAN DEVAMLI BEYAZ DUMAN ÇIKIYOR VE DE ISINAMADIĞINDAN SOLAYI ÇALIŞMA VERİMSİZLİK YAPIYOR AMA ÇALIKŞIYOR SUDAN ÇIKIP TA MOTOR ISININCA O DUMANDAN ESER KALMIYOR BUNU ÇÖZEMEDİM AMA DÜŞÜNÜP BULUCAM BUNU DA AKLIMA GELDİ LADA JİPLERİN BİZİM SİTEDE DE VİDEOLARI VAR KOMPLE SUYUN İÇİNE GİRİYORLAR HATTA DENİZALTI GİBİ GİDİYORLAR SADECE 2 BORU VAR BİRİ KARBİRATÖRE HAVA EMİŞİ BİRİ DE EKSOZ ÇIKIŞI AYNI BEYAZ DUMAN ÇIKIŞI ONLARDA DA VAR İSTEYEN BAKABİLİR .BİDE BUNLARI KAMERAYLAN ÇEKİCEM DE BEN TABİ MOTOR ÜSTÜNDEYİM ÇEKİCEK OLAN BAŞKA BİR KİŞİ LAZIM VE BUNLAR ÇEKEMİYORLAR ÇEKİLENLERİ DE REZALET DÜZGÜN KABİLEYETLİ BİRİNİ BULAMADIM HATTA ARAZİDE MAKİNE ÇALIŞMASINI DA ÇEKİCEZ YİNE AYNI HATALAR OLUYOR BEN DE KOYMUYORUM MAKİNEYE ADAMI GEÇİRİYORSUN TAMAMEN ACEMİ HAREKETLERİ OLUŞUYOR YANİ HER İKİ UCU MOKLU DEĞNEK HESABI HERNEYSE ...
HONDA 1980 Lİ YILLARDAN BERİ BU AY NI MOTORU HALEN BU 2011 DE DE ÜRETİYOR YALNIZ ARTIK 70---80---100 CC OLARAK ÜRETİYOR VAZGEÇMEDİ YANİ BİR DE CAP TÜRÜ MOTORLARDAN VAZGEÇMEDİ BU 2 MOTOR TÜRÜ DÜNYANIN EN İYİ MOTORUDUR DİYORUM BEN BAŞKALARINI BİLMEM SON DURUM BÖYLE ŞİMDİ TEMİZLİK İŞLERİNİ VE NİKELAJ PARLATMA VE BOYA İŞLERİNE BAŞLIYACAĞIM GELİŞMELERİ YAZARIM BURDAN SONRA ..
SAYGILARIMLAN...................................................................NACİBABA.......................ONK...
|
|||||||||
NACİBABA..............ONK..
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 18/Mart 2017/2011 Saat 17:59 | ||||||||
1978 MODELİ HONDA CY-50 MODELİ
ARIZANIN DA BU KADAR UĞRAŞTIRANI GÖRÜLMEMİŞTİR 10 USTA ÇÖZEMEMİŞTİR SORUNU
MOTOR BU MİNİKLERDEN AMA ESKİLERDEN 1985 MODELİ HONDA ATIK BİR VAZYETTE BİR APARTIMANIN ALTI OLAN DEPO KISMINDA DURUYOR VE BİR TESADÜF ESERİ BEN BİR BAŞKA İŞ İÇİN ORAYA GİRDİĞİMDE ÜSTÜNDEKİ BRANDAYI KALDIRINCA BU HONDA BANA MERHABA BENİ KURTAR BURDAN DEDİ ????DERMİ DER TABİİ ÇOK ŞİRİN BİŞİ OLURSA İNSAN ONU ALMAK İSTER HELE DE ATILMIŞSSA BİR KENARA KAPICIDAN SAHİBİNİ ÖĞRENDİM GİTTİM İŞ YERİNE
VE DEDİM ORDA BİR MOTOR VAR ATIK DURUYOR ONU SATARMISIN NE DEDİ BEĞENİRSİNİZ AL GÖTÜR YAPTIR YAPTIRABİLİRSEN KULLAN NE KAYDI NE KUYDU VAR KAÇAK GİRDİ O TARİHLERDE PLAKA DA ALAMASSIN VS VS VS .....................................................
VE ALDIM İLK ÖNCE BENZİNLİĞE %80 LİK BİR KAYNAR SU İLEN KOMPLE BASINÇLI SUYLAN BİR GÜZEL TEMİZLEDİM OLDU PIRIL PIRIL GETİRDİM DÜKKANA ÇIKARDIM AMELİYAT MASASINA ADAMIN DEDİĞİNE GÖRE BİRDEN DURMUŞ VE BİRDAHA DA ÇALIŞMAMIŞ 10 TENEDEN FAZLA USTALARA GÖTÜRDÜM OLMADI AT BU OYUNCAĞI DEMİŞLER O DA BODRUMA ATMIŞ HER NEYSE ŞİMDİ ELİMDE BAKIYORUM NEYİ VAR NEYİ YOK SIRASINLAN
MOTOSİKLET MARKASI HONDA
MOTOR HACMİ 80CC
4 ZAMANLI KURŞUNSUZ BENZİNLİ
700 GRAM YAĞ KAPASİTELİ
MANYETOLU VOLANT İÇİNDEN VE PLATİNLİ
GÜÇ HP OLARAKTAN 4HP
ÖN ARKA FREN SİSTEMİ BALATALI
KM SAATİ VAR SON SÜRAT 80 KM YAZIYOR VE 110 KM YAPMIŞ DAHA BUKADAR DA YENİ
******************************
SIRALI KONTROLDE HAKKATEN ÇALIŞMIYOR İLK İŞ KARBİRATÖRDEN BAŞLADIM KOMPLE SÖKÜP EN UFAK YERİNE KADAR DAĞITTIM BENZİNE YATIRDIM ÇÜNKÜ MACUNLAŞMA YAPMIŞ İÇLERİ BENZİN KURUMUŞ İZ BIRAKMIŞ TORTULAŞMIŞ
ÜST ALT KAPAKLARI AÇIP PİYANOLARA BAKTIM NORMAL
YAN SOL MOTOR KAPAĞINI AÇTIM
BUJİYİ ÇIKARDIM
BUJİ KABLOSU UCUNA KONTROL KALEMİNİN UCUNU SOKUP ARKA KISMINI DA TEL KABLO İLEN NİHAYİ UCUNA DA BİR KROKODİL EKLEYİP BUNLAN ŞASİYİ TUTTURUYORUM BURDAKİ AMAÇ VOLANTI ÇEVİRİP DE İŞARETLİ YERLERE GELİNCE ATEŞLEME ZAMANININ TAM NOKTASINA BAKIYORUM YAPIYORMU YAPMIYORMI 4 ZAMANA GÖRE Bİ DE BUNU YAPIYORUM PİSTONUN ÜST ÖLÜ NOKTADA BİR ÇAKMASI LAZIM Bİ DE EN ALT ÖLÜ NOKTADA ÇAKMASI LAZIM EKSOZ ZAMANI İÇİNDE BUNLAR BAŞKA ŞEKİLLERDE OLUYOR YANİ KAYIKLIKLAR VAR BU DURUMDA MESELA EMME NİN HAREKETİ ESNASI PİSTON KARBİRATÖRDEN EMEREK AŞAĞI İNERKEN TAM ORTALIK YERDE ATEŞLEME OLUP KARBİRATÖRDEN ALEV ÇIKIYOR GERİSİN GERİYE NERDE İSE YANGIN ÇIKARICAK TERS ATEŞLEME DE DEĞİL TAMAMEN YANLIŞ YERDE YANLIŞ ZAMANDA
ANLAŞILDI İŞ DİĞER USTALAR UĞRAŞIRKEN BU EKSANTRİK ZİNCİRİNİ HER HALDE ACELE İLEN HİÇ BAKMADAN TOPLADILAR İSE ONLARDAN DIR BU İŞ DİYE DÜŞÜNDÜM YANİ MOTOR UN BU KISIMLARI SÖKÜKTÜR DE SAHİBİ DE GELİP İSTERSE İŞTE NE VARSA ÜSTÜNE VİDALARLAR VERİRLER ONUN GİBİ BİR DÜŞÜNCE BENİMKİ ?????
KAFA KISMI EKSANTRİK DİŞLİSİNİN 2 VİDASINI SÖKÜP DİŞLİYİ İLK ÖNCE DIŞARI ALDIM ZİNCİRİ DE BAĞISAK GİBİ ŞİMDİLİK ORDA BIRAKTIM İLK ÖNCE SÜBABLARIN BOŞLUĞUNU BULDUM SONRA ZİNCİRİ DİŞLİYE VOLANT ÜSTÜ İŞARETİN TAM ATEŞLEME YERİNE GÖRE AYARLAYIP DİŞLİYİ VİDALADIM VE BU ARADA KARBİRATÖR DE TOPLANIK VE YERİNE TAKILI İDİ BENZİNİ DE VERDİM KARBİRATÖRE BUJİYİ TAKIP SIKIP KAPAĞINI BUJİ BAŞLIĞINA GEÇİRDİM HER ŞEY TAMAM KONTAĞI AÇIP AYAK PEDALINA BİR BASMAMLAN MOTOR ÇALIŞTI HEM DE ÇOK GÜZEL ÇALIŞTI AMA 2 DAKKA SÜRMEDİ BU ÇALIŞMA YİNE DURDU HAYDAA YENİDEN BAŞLADIM KONTROLE ALLAH ALLAH YİNE BU YAPTIĞIM AYAR KAÇMIŞ TAA NEREYE BU NASIL OLUR ZİNCİRİN ATLAMASI LAZIM DİŞLİ ÜSTÜNDEKİ BU DA İMKANSIZ BİŞİ ACABA DİYORIM KRANKIN UCUNDAKİ EKSANTRİK DİŞLİSİ Mİ KOL ÜSTÜNDE DÖNÜYOR BU DA OLMAZ ÇÜNKİ KRANKLAN BERABER DÖKÜLÜYOR O DİŞLİ DEDİM BİDE ŞU VOLANTI BİR SÖKEYİM ALDIM ÇEKTİRMEYİ BAĞLADIM VE ÇIKARDIM ÇIKARDIM AMA BİR PARÇA DA BU ESNADA YERE DÜŞTÜ BU NE YA DERKEN BAKIN ESAS ARIZANIN MERKEZİ SIRITTI BURDA BUNUN RESİMLERİNİ ÇEKTİM RESİMLEN DAHA İYİ İZAH EDİLİR BAKIN ŞİMDİ
SAĞDAKİ RESİMDE ORTA ARMUDUN TAKILI TAM MONTELİ HALİ GÖRÜLMEKTEDİR
SOLDAKİ RESİMDE DE ARMUDUN KOPUK YERİNDEN KISKAÇLARDAN SIYRILIP ÇIKMIŞ HALİNİ GÖRÜYORSUNUZ
BU DÜŞEN PARÇA TAM ÜSTTEKİ RESİMDE GÖRÜLMEKTEDİR BUNUN ÇEPERİNE DIŞINDAN PLATİNİN AYAĞI DEĞMEKTE VE BU PARÇANIN BİR TARAFI YUKARIYA DOĞRU DUR ONDAN ARMUT DENİLİYOR O YERE GELİNİNCE PLATİN AÇILMIŞ OLUYOR BU YERİ GEÇİNCE DE PLATİN KAPANIYOR ....
BU VOLANTIN İÇİ ORTASI OTOMATİK AVANS TABLASI OLUYOR BU ARMUD DEİĞİMİZ KISIM DA KRANK MİLİNİN BAŞINA GEÇİYOR VE BUNUN İÇİ KANALLIDIR ZATEN KRANK MİLİ NİHAYİ SONU VİDA DİŞLİSİNDEN SONRA GELEN YERDE BİR KANAL DAHA VARDIR BURAYA DA TAM OTURAN BİR YARIM AY ŞEKLİNDE ÇELİKTEN BİR KAMA VARDIR Kİ VOLANTI BU KAMANIN ÜSTÜNE KANALA TAM OTURTMANIZ VE SOMUNU SIKMANIZ LAZIMDIRKİ VOLAN KRANK KOLUNDA GEZİNMESİN ÇOK UFAK BİR OYNAMADA DAHİ ÇALIŞMA ŞEKLİ DEĞİŞİR BU KONU O KADAR HASSASTIR İŞTE BU KAMANIN YARIM AY ŞEKLİNİN TAM OLMASI VE BU KANAL İÇİNDE MİLİM DAHİ OYNAMAMASI ŞARTTIR BEN BU DURUMU HİÇ AKLIMA DAHİ GETİRMEDİM DEDİMKİ İŞTE BU KAMAYI VOLANT ATLIYOR AYAR DA BU YÜZDEN DEĞİŞİYOR DEDİM KENDİ KENDİME AMA SÖKÜNCE İŞ DE MEYDANA ÇIKTI AŞAĞIDAKİ RESİMLERDE DE DAHA YAKINDAN ÇEKİLMİŞ İNCELEMEKTE FAYDA VARDIR....O KAMAYA BİRİLERİ DE SENTE PİMİ DERLER DEĞİŞİK TÜRDE ADLARI DA VARDIR
BAKINIZ BU ORTA MİLİN KURTULMUŞ HALİDİR
BU DA MONTE EDİLİ TAM YERİNE DOĞRU BİÇİMDE OTURTULMUŞ ŞEKLİDİR
NOT > İLGİLENENLER İÇİN HER İKİ TARAFTAKİ YAYLARIN UCU BAĞLANTILI OLAN DEMİR KOLLARI SONUNA KADAR MIKNATISA DAYANICAK ŞEKİLDE HER İKİSİNİ DE AÇINIZ BU SAYEDE ORTA ARMUT ELLE KONTROLDE DÖNMESİ SERTLEŞİCEKTİR BU DURUMDA BIRAKILIRSA MOTORUN ÇALIŞMASI ÇOK DAHA İYİLEŞİYOR BU GÖZLENMİŞTİR YOK GEVŞETİLİNİRSE DE ORTA MİL ÇOK DAHA RAHAT HEMEN BİR YAYLANMAYA GİDİYOR BUNU DA MOTOR İSTEMİYOR GİBİ BİR HAL İÇİNE GİRİYOR BENDEN SÖYLEMESİ ...
KONU OTORİTELERİ GERMENİN HER NE KADAR SAKINCALI DEMELERİ OLABİLİR AMA BEN BU KONUDA ELİMDE BULUNAN BU SON LAN BERABER 4 ADET AYNI TÜR MOTORDA BUNU YAPTIM GERDİM YANİ VE SONUÇLAR ÇOK İYİ .. BENİM MOTORSİKLET ÜNÜVERSİTESİ BİR DİPLOMAM YOKTUR AMA ORTA OKULU İSTANBUL MAÇKA ERKEK SANAT OKULUNDA OKUDUM LİSEYİ DE TAA ÜNİVERSİTE GİRİŞİNE KADAR BU OKULDAN MEZUN OLANLAR BİLİRLER BU OKULDAKİ MAKİNE PARKURU ZANNETMİYORUM DİĞER HİÇBİR OKULLARDA OLSUN BURDA İLK BAŞ TORNA TESVİYE PLANYA SATIH TAŞLAMA KRNK TAŞLAMA MOTOR YENİLEME BENZİNLİ VE DİZEL MOTORLAR AKLINIZA NE GELİRSE TÜMÜNÜ GÖRDÜM VE DEVAMLI DA MESAİYE DE KALDIM DAHA ÇOK BİŞİLER ÖĞRENMEK İÇİN OKUL MÜDÜRÜNDEN KONUDA GEÇ SAATLERE KADAR KALABİLMEM ÇALIŞMAM İÇİN DE BONSERVİSLİYDİM HOŞLARINA GİDİYORDU BU KADAR ÇOK İŞLERE EĞİLMEM UĞRAŞMAM OKULDA YUKARDA ELEKTRİK KISMINA DA KAÇIYORDUM DEVHASA BİR İÇİ GÖZÜKEN JENARATÖRKER ELEKTRİK MOTORLARI GÖRSEL EĞİTİM İÇİN FİLAN VE BOBİNAJ SARIM İŞLERİ BENİM MESELA TORNA TESVİYE KISMIM ÖĞRETMENLERİN HEPSİ BENİ BİLİYORLARDI NE OLDUĞUMU ONUN İÇİN BANA ÖZEL İZİNLER VERİYORLARDI MESELA O GÜNKÜ TORNA TESVİYE DERSLERİNE GİRMEYİP KONUNUN NOTLARINI ALIYORDUM SAAT 5 TEN SONRA BAZEN GECE 12 LERE KADAR DA ÇALIŞIYORDUM HİÇ UNUTMAM KAPICI DA BANA ÇOK TAKILIYORDU SEN BÖYLE UĞRAŞIRSAN BİR GÜN VEREM OLURSUN DİYORDU GİTTE İSTİRAHATINA BAK KARGAMELE BENZİYORSUN DERDİ İŞTE ATELYEDE GEÇİRMEM GEREKEN ZAMANI GİDİYORDUM ELEKTRİK KISMINA ELEKTRONİK KISMINA OKULDA NE BRANŞ VARSA HEPSİNE BİR ŞEKİLDE GİDİYORDUM BİŞİLER ÖĞRENEBİLMEK İÇİN Bİ DE GECE KURSU VARDI O PARALI TABİ AYRI BİR YERDE ÖZEL DERSANE ŞEKLİNDE BU MORS KURSU İDİ ONU DA ÖĞRENEBİLMEK İÇİN GECE DE ONA DEVAM EDİYORDUM 6 AY KURSDU BEN 3 AYDA BİTİRİP TAM VE EN HIZLI MORSÇU OLARAK SERTİFAKIMI ALMIŞTIM AMA ÜNÜVERSİTEYE DE GİREMEDEN İÇERİ DÜŞTÜK O BAŞKA ALEM VE ÜNÜVERSİTEYİ DE İÇERDEN BİTİRDİMDİ
BUNLARI NİYE YAZIYORUM İŞTE ARKADAŞLAR HAYATTA NEYİN BOZULURSA TAMİRCİ ARAMIYACAKSIN KENDİN YAPICAKSIN ÇÜNKÜ EN İYİ İŞÇİLİĞİ KENDİN YAPARSIN ONDAN...
PARAN GİTMEZ ÇAĞIRACAĞIN USTA NE KADARLIK BİR USTADIR DAHA BETER Mİ YAPICAK NE OLUCAK BUNLAR DA VARDIR ..
YANİ ADAM DİYOR 10 USTA DOLAŞTIRDIM BU MOTOR OLMADI DİYOR BAKARMISINIZ BİRİ VOLANTI SÖKMEYİ AKIL EDEMİYOR GİDİYORLAR BAŞKA SAĞLAM YERLERİ KURCALIYORLAR VE ÜZERİN DE DE 13 TANE YABANCI ALAKASI OLMUYAN SAPLAMA VE VİDALAR DA ÇIKTI YATAKLARI DA BOZMUŞLAR BUNLARA YENİDEN KILAVUZ ÇEKTİM VE FARKLI TAM OTURAN SAPLAMALAR KOYDUM VE KESKİ ÇEKİÇ KULLANIMI DA VAR YUUUUH BE DEDİM ARA SIRA ..
NEYSE UZATMADAN BUNU YERİNE OTURTUP TAKTIM VE BİR BASIŞTA ANINDA ÇALIŞTI AŞAĞI YUKARI BİR 10 GÜN GEZDİM SAHİBİ ÇIKAGELDİ OOO DEDİ BİZİM MOTOR OLMUŞ ALAYIM BARİ DEMEZMİ BEN DE YAHU SENLEN BİZİM KONUŞMAMIZ NEYDİ SEN AL GİT PARA BİLE İSTEMEZ DEMEDİNMİ ŞİMDİ ÇALIŞIYOR GİDİYOR HESAP MI DEĞİŞTİ ÖYLE BÖYLE GİTMİŞ ŞİKAYET ETMİŞ VE VERDİM LANET DE ETTİM TEK KURUŞ DA ALMADIM NEYE SAYDIM BİLİYORMUSUNUZ BU EMEĞİ SIRF ARIZAYI BULMA VE TAMİR ETME ÇALIŞTIRMA BANA YETTİ DE ARTTI BİLGİMİZ OLDU VE BUNU DA SİZLERLEN KARŞILIKSIZ PAYLAŞIYORUM BAŞINA BÖYLE BİR HADİSE GELEN İLK ÖNCE BURAYA BAKSIN DİYORUM
NOT> AYNI BU VOLANTA BAĞLI ARIZANIN DA BİR BAŞKA ÇEŞİDİ BU ARALIKLI OLARAK GÖRÜNÜR SÖKÜP TAKMA SIKLIĞINA BAĞLIDIR BU ARIZA TÜRÜ DE
KAMA ARTIK AŞINIR SÖKE TAKA VE SOMUN DA TAM SIKILMAZSSA SONUÇTA KAMAYI VOLANT ATLIYABİLİR 2 DEFA BENİM DE BAŞIMA GELDİ BU HADİSE ..
KAMA ZAYIF METALDEN OLURSA BU İŞ OLUR AMA HAKİKİ ÇELİK VE FABRİKASYON OLURSA BİŞİ OLMAZ SONRADAN UYDURULUP DA YAPMALARDA HER ZAMAN RİSK VARDIR BU KONUYU DA AKLINIZDA BULUNDURUN HER ZAMAN ....
BAŞKA BİR ÇEŞİT ARIZA DA ŞÖYLE ADAMA DA KÖK SÖKTÜRÜYOR ÇÜNKİ SONUÇTA ÇIKAN DURUM AKLINIZA DAHİ GELMİYOR ..
BENZİN DEPO KAPAĞI İNCECİK OLAN HAVA DELİĞİ KAPAKTAKİ TIKANIRSA NELER OLUYOR BAKINIZ ..
MOTOR 200 METRE AZAMİ GİDİP STOP EDİYOR ALLAH ALLAH DİYORSUNUZ NE OLUYOR HER TÜRLÜ KONTROLÜ VE AKLA GELEBİLEN ŞEYLERİ DE DEĞİŞTİRİYORSUNUZ SONUÇ YİNE AYNI
SONUÇ > DEPONUN BENZİN HORTUMUNU KARBİRATÖRDEN AYIRIP BİR KOLA KUTUSU ŞİŞESİ İÇİNE HORTUMU SALIYORSUNUZ ŞÜPHELENİLEN SON DURUM BU BENZİN MUSLUĞUNA BAĞLI BİR TIKANIKLIK SÖZ KONUSU İLK ÖNCE MUSLUĞU DEPODAN SÖKMEDEN ÖNCE BİR DENEMEKTE FAYDA VARDIR VE MUSLUĞU AÇIYORSUNUZ BENZİN AKIYOR VE BİRAZ SONRA KESİLİYOR BENZİN GELİŞİ BU NE YAA DİYORSUNUZ BENZİN Mİ BİTTİ DEPODA DİYE BAKMAK İÇİN DEPO KAPAĞINI AÇMANIZLAN BİRLİKTE ŞİŞEYE BENZİN AKIŞI YİNE BAŞLIYOR VE YİNE KAPAĞI KAPATIYORSUNUZ VE YİNE BİR MÜDDET SONRA KESİLİYOR İŞ ANLAŞILMIŞTIR SORUN DEPO KAPAĞINDADIR HAVA ALMIYOR VE KAPAĞI SÖKÜP İNCE BİR DELİK AÇIYORUZ YUKARDAN AŞAĞIYA MATKAPLAN TAKIYORUZ DEPO KAPAĞINI VE ÇIKIYORUZ YOLA ARTIK SORUN YOKTUR
BU DA HALLEDİLMİŞTİR BUNLAR UFAK TEFEK ŞEYLER AMA CNINIZI SON DERECEDE SIKAR
SAYGILAR................................................................NACİBABA.....................................ONK..
****************************
NOT>BU ANLATILANLAR 30 YAŞINI GEÇMİŞ BİR MOTOR İÇİN ANLATIMDIR VE BUNCA SENE DE ARALIKLARLAN DA DEVAMLI KULLANILMIŞ BAZI TAMİRLER GÖRMÜŞ BAZI TAMİRCİLERDEN BÜYÜK İŞKENCELERE MARUZ KALMIŞ SAHİPLERİNCE DE GADDARCANA KULLANIMLAR YAPILMIŞ BAKIMLARI HAK GETİRE TESADÜFİ İŞLERE KALMIŞTIR KULLANAN SAHİPLERİ NE YAĞINA NE HERHANGİ BİR TARAFINA HİÇ BAKIM YAPMAMIŞLAR ANCAK TAMİRE GİTİĞİNDE BELKİ ORDA ELDEN GEÇMİŞTİR ???? O DA YAPILDIYSA TABİİ..
MEMLEKETİMİZDE SAĞOLSUN ÇOK İYİ TAMİRCİLERİMİZ BULUNMAKTADIR >>>>>(BURADA SARFEDECEĞİM SÖZÜ HAKİKİ USTALAR KESİNLİKLEN ÜSTLERİNE ALINMASINLAR )<<<<<
BİR USTANIN YANINA GİREN ÇIRAKLARIN YARISINDAN ÇOĞU DAHA SENE DOLMADAN BUBA BEN USTA OLDUM BANA BİR DÜKKAN AÇALIM HE NE DERSİN DER ,,,,,,
VE BUBASI NE YAPSIN Kİ ZANNEDİYORKİ HAKKETEN ÖĞRENDİ BİR DÜKKEN AÇACAK KADAR DA OLDUKİ BANA BUNU SÖYLÜYOR TAMAM DER VE AÇARLAR Bİ DÜKKAN .. HALBUKİ USTALIĞI BU DÜKKANI AÇTIKTAN SONRA SENİN ONUN BUNUN MALLARINI BOZA BOZA ÖĞRENİCEKTİR
BU HAKTIR ALAHIN EMRİDİR 2+2=4 EDER SONUÇTA ORTA YAŞLARA GELDİĞİNDE %50 LİLİK BİR USTA ANCAK OLMUŞTUR BELKİ O KADAR DA OLAMAMIŞTIR YAPILAN TÜM İŞLER ÇAPULCU İŞLERİNDEN ÖTE GİTMEZ NEYSE ANLIYAN ANLADI .....................................................ONK..
DAHA DÜNE KADAR BU İŞLER BÖYLEYDİ DE NEYSEKİ MESLEK OKULLARI ÇIKTI DA ORTALIK DÜZELMİYE BAŞLADI AMA BU OKULLARDA YETERLİ DEĞİLDİR AMA İŞİ BİLEN OKUL YÖNETİMLERİ OKULUN DERS ZAMANI KADAR SANAYİDEKİ USTALARIN YANLARINA BU TALEBELERİ DAĞITIP HUSUSİ ÇIRAKLIK YAPTIRIYORLAR DİYELİM Kİ 4 SAAT MECBURİ BİR USTANIN YANINDA ÇIRAKLIK YAPICAKSIN TAMAMMI TAMAMM OKUL YÖNETİMİ VE SANAYİ DEKİ İŞ YERİ USTALARI YANLARINA GELEN BU TALEBEYE BİŞİLER ÖĞRETMİYE ÇALIŞIYORLAR DEĞİŞİK MARKADAKİ OTOLAR MOTOSİKLETLER TRAKTÖRLER VS VS ÇEŞİT ÇOK KİM HANGİ TALEBE BU 4 SAATİN SONRASINDA HALEN DEVAM EDİYOR NE 4 SAAT GECE YARILARINA KADAR USTASINLAN BERABER TAKILIYOR BIRAKIN GECE YARISINI Bİ DE BAKIYON SABAHIN KÖRÜNDE DİKİLMİŞ ATELYENİN KAPISINA USTASINI BEKLER YAĞMUR RÜZGAR KAR ALDIRMAZ BEKLER İŞTE CEVHER VE GELECEĞİN HAKİKİ USTASI BU GENÇTİR KAÇ TANE VARDIR BÖYLE ACABA 3--4 KİŞİ BİLE ÇIKMAZ HEPSİ BAKIYOR SAAT DOLSUNDA GİDELİM''E.....
ARKADAŞLAR YAŞAM ÇOK KISA İNSANOĞLUNUN DA TEK SERMAYESİ VAKİT VE ZAMANIDIR BUNU BOŞA HARCIYAN YANAR HİÇBİŞİ DE OLAMAZ DİKKAT EDİNİZ DEVAMLI YENİ BİŞİLER ÖĞRENMİYE BAKINIZ YUKARDA BAHSETİĞİM ÇIRAK HEM KENDİ ATELYESİNDEKİ İŞLERE BAKARKEN BİR YANDAN DA GÖZÜNLEN YAN KOMŞUDAKİ KAPORTACIYI TAKİP EDİYOR OKSİJYEN KAYNAĞINI NASIL KULLANIYOR ARABANIN SACINI NASIL DÜZELTİYOR VS VS NE YAPIYOR ÖN BİLGİLERİ TOPLUYOR HAFIZASINA YERLEŞTİRİYOR BELKİ İLERDE LAZIM OLUCAK VE O BİLGİYİ KULLANICAK O DA YETMİYOR BİR BAŞKA KOMŞUYA DA TAKILIYOR MUHABET HESABINLAN AMA GÖZÜNÜ ORDAKİ YAPILAN İŞLERDEN AYIRMIYOR VİDEO ÇEKER GİBİ BEYNİNE ÇEKİYOR BU SÖYLEDİKLERİMİ HER MERAKLI OKUYAN ÇOK CİDİYE ALIP TATBİKİNİ YAPSIN VEYA KENDİNİ ÖYLE YETİŞTİRSİN ..
SONRA ÇOK ÖNEMLİ BİR ŞEY DAHA VARDIR ONU DA SÖYLİYEYİM
HER USTA İSTER 60 INDA OLSUN YA BABADAN MESLEK SAHİBİDİR YA ÇIRAKLIK SONRA KALFALIK SONRA DA KENDİ İŞ YERİNİ AÇMIŞTIR VE BURDA DA HİÇKİMSE NE ÜSTÜNE ALINSIN NE SİTEM EDİN İZ DOĞRUYA DOĞRU YANLIŞA DA YANLIŞ BENİM ŞEKLİM DE BU
BİR USTANIN DÜKKANINA GİRDİĞİNİZDE İLK ÖNCE İNTİZAM DÜZGÜNLÜK VE HERŞEYİN YERLİ YERİNDE OLMASI VE TEMİZLİK KONUSU DA ÇOK MÜHİMDİR BUNLAR VARMI YOKSA HERŞEY BİR YANDAMI TOZ PİSLİK YAĞ KİR PAS MI HAKİM ORAYA İŞTE BU DURUMLAR BİR İŞ YERİNİN GERÇEK İÇ YÜZÜNÜ ANINDA YANSITIR ..
BİR İŞ YERİ NE GİBİ İŞLERE BAKIYORSA O İŞLERİ TAM ANLAMI İLEN YAPACAK SÖKECEK TAKACAK TAKIM ALET EDEVAT SAHİBİMİDİR .
YOKSA HELEN KESKİ ÇEKİÇ Mİ KULLANIYOR VE YAPTIĞI İŞİN TAKIMI VAR DA HALEN KESKİ ÇEKİÇLEN Mİ İŞ YAPMIYA UĞRAŞIYOR ..
BİR MOTORU ŞANZIMANI DİFRANSİYELİ BUNA BENZER AKSAMLARI SÖKERKEN ÇIKAN VİDA VE SOMUNLARI DÜZGÜN BİR KAP İÇİNDE TOPLUYORMU YOKSA YERLERDE Mİ GEZİYOR BİR KENARA MI TIKILIYOR TOPLARKEN NE KADAR VİDA VE SOMUN KAYIPTIR VE YERLERİNE UYDURMA NE KADAR SAYIDA YABANCI BİŞİLER KAKALANMIŞTIR VEYA SİZİN MOTOR PARÇA BEKLERKEN BİR KENARDA DURUYOR YANINDA DA ÇIKAN PARÇALARI DURUYOR BİR KUTUDA DA CIVATALAR SOMUNLAR DURUYOR BİR BAŞKA ARABANIN TAMİRİ ESNASINDA BİR SOMUN CIVATA GEREKLİ OLDUĞUNDA BUNU SATIN ALDIRIYORMU YOKSA ORDA DURAN SİZİN PARÇALARI MI KULLANIYOR MAALESEF BUNLARI YAPANLAR ÇOKTUR HEM DE SAYILAMIYACAK KADAR ....İŞTE BUNLAR DAHA ÇIRAKKEN KİMİN YANINDA EĞİTİM GÖRÜYORSA O USTASINDAN GÖRDÜKLERİNİ BİR ÖMÜR SÜRDÜRÜCEKTİR BUNU KİMSE DEĞİŞTİREMEZ CAN ÇIKAR HUY ÇIKMAZ ....AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR ŞEKLE SOKABİLİRSİNİZ AMA KALINLAŞINCA KESMEK LAZIM ARTIK EĞEMESSİNİZ İŞTE AYNEN BUNA BENZER BU İŞ NE ALDIYSA O ÇIRAK ORTA YAŞTA DA YAŞLILIĞINDA DA AYNI GİDER ............
USTAYA BAŞARININ SIRRINI SORMUŞLAR
İKİ KELİME DEMİŞ.......DOĞRU KARARLAR
SÜREKLİ DOĞRU KARARLARI NASIL ALABİLDİĞİNİ SORMUŞLAR.
TEK KELİME DEMİŞ...........TECRÜBE..
İYİ DE KARDEŞİM BU TECRÜBE DENEN ŞEYİN SIRRI NEYMŞ.?
DENİLİNCE USTA DERİN BİR İÇ GEÇİRMİŞ VE ŞU CEVABI VERMİŞ
.....YANLIŞ KARARLAR!!!
<> TECRÜBE DEMEK DENEME YANILMA İŞİDİR SONUNDA DOĞRUYU BULURSUN AMA HEM EPEYİ VAKİT KAYBEDERSİN HEM PARA VE BİR SÜRÜ DENEY MALZEMESİ ÇÖPLÜĞÜ ....
Bİ DE KARİKATÜR KOYAYIM BENİM HOŞUMA GİTTİ BELKİ SİZLERİN DE GİDER
........................................................................................................NACİBABA.............ONK..
HONDA CY--50cc VE 100cc-----------HONDA APE 50cc VE 100cc--------XL 50 VE 100cc
BU MODELLERDEKİ VOLANTIN İÇİNDEKİ OTOMATİK AVANSIN GERGİSİ NERDE OLUCAKTIR
PLATİNİN TAM YERİ NERESİDİR
VOLANTIN ÜSTÜNDEKİ İŞARET İLEN MOTOR BLOĞU ÜSTÜ İŞARETLERİNİN YERLERİ NERESİDİR
bunu sökmek için bu tablanın 2 ayağından perçinlidir bu 2 perçini ucunda ufak taş olan devirli el aletinlen yediriyoruz ve bu kapağı çıkarıp bir kenara koyuyoruz bu fuzilidir bazı sakıncaları da vardır ..
resimde görülen 2 yayın mıknatıslara doğru tam olarak değicek şekilde açarsanız tam ve esas ayarı oluyor bi daha da ellemessiniz
NOT> volantın krank ucundaki kaması çok muntazam olmalı ve volant krenka sürüldüğünde lastik çekiçlen ileri sağlam oturmasını sağlayın ve volantı sağa sola sertçe çevirin lık lık diye oy narsa bu kama olmamıştır kamanın yenisini bulamassanız da bir düzgün kamayı uğraşıp yapıcaksınız volant kamayı sıyırır veya bolluk yaparsa motorun gücü anında düşücektir haberiniz olsun o kadar mühimdir bu iş..ZATEN DURUR ÇALIŞMAZ ........
PİYANOLAR VE EKSANTRİK ZİNCİR DİŞLİSİNİN YERİ TAKILMAMIŞ HALİ
ALTTAKİ BOBİN ŞARZ VE LAMBALAR İÇİN 12 VOLTA ÇIKARILDI
ÜSTEKİNİ DEĞİŞTİRMEYE GEREK YOKTUR 6 VOLT ÇIKARIYOR ATEŞLEME VOLTAJI İÇİN DEVİR NE DENLİ YÜKSELİRSE BU 6 VOLT ÇOK DAHA FAZLA VERMİYE BAŞLAR VE ATEŞLEME BİR NEVİ ELEKTRONİK ATŞLEMENİN BABASI SAYILIR KONDANSÖTÖR 2 BOBİNİN ORTALIK YERİNDE SOLDA BOBİNDEN GELEN UÇ BURAYA LEHİMLİ PLATİNE GİDEN DE AYNI NOKTADA BİR UÇ TA EHT BUJİ YÜKSEK GERİLİMİNİ ÜRETEN BOBİNE KONTAKTAN SONRA GİDER
PLATİNİ BÖYLE AÇIKKEN AYARLAMAK ÇOK DAHA İYİ OLUCAĞINDAN VOLANTIN ORTASINDAKİ BU YANDA GÖRÜLEN MİLİ VOLANTTAN ÇIKARIN ZATEN 2 TIRNAK TUTUYOR BU MİLİ KRANK MİLİ BAŞINA TAKIN YALNIZ FAZLA İTMEYİN SONRA GİDİP PLATİNE DOKUNUP DİREKT KISA DEVRE YAPIYOR BU MİLİN ÜSTÜ BİR TARAFI YÜKSELEN EĞİLİMLİ DİR BU YERİ GETİRDİĞİNİZDE PLATİN UÇLARI AYRILIR VE PLATİNİN VİDASINI GEVŞETİP BU ARALIĞIN KÜÇÜK BİR DEĞERDE OLMASI ŞEKLİNDE VİDAYI YENİDEN SIKINIZ SENTİL ÇUBUKLARI OLANLARDA SENTİLLEN AYARLAYINIZ 1mm OLARAKTAN SONRA BU PLATİNİN ÇEKİÇLERİNİ İYİCE ATALAYIP BENSİNE BETIRILMIŞ TEMİZ BİR KUMAŞLAN İYİCE SİLİNİZ İÇİNİ DIŞINI SONRADA BEZİN TEMİZ KURU KISMINLAN DA BEZİ İKİ ÇEKİÇ ARASINA SIKIŞTIRIP YAVAŞ YAVAŞ ÇEKİNİZ BEZ ARTIK TEMİZ GELMİYE BAŞLIYINCA İŞ TAMAMDIR BUNU YAPMASSANIZ MOTOR ÇALIŞMAZ ..
SONRA MİLİ VOLANT İÇİ YERİNE TAKINIZ BU DA FABRİKASININ YAPTIĞI BİR GÜZELLİK BİR KOLAYLIKTIR
ALTTAKİ OK KIRMIZI PLATİNİN ORTALAMA YERİ
ÜSTEKİ OK TA VOLANT ÜZERİNDE (T) İŞARETLİ YER İLEN KARŞILAŞICAK BU ATŞLEMENİN TAM NOKTASIDIR PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTADADIR..
AÇIKLAMA
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
TAMİRLER VE ARIZA ÇEŞİTLERİ 4 ZAMANLI MOTOSİKLETLER İÇİN
GENELDİR TEK BİR MARKAYA BAĞIMLI DEĞİLDİR HER ÇEŞİT MOTORSİKLETLERDE N ALINTILARLAN BU SAYFADA ANLATILACAKTIR BAŞINA GELEN HADİSE ÇEŞİTLERİNİ DE SİZLER DE YAZABİLİRSİNİZ SORULAR DA OLABİLİR VS VS .......................................ONK..
***********************************************************************
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 20/Mart 2017/2011 Saat 17:30 | ||||||||
NACİBABA..............ONK..
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 26/Mart 2017/2011 Saat 07:32 | ||||||||
125 CC HONDA İLEN TÜRKİYE
TURU OLURMU OLURMUŞ
125 CC HONDA İLEN ÇANAKKALEDEN VANA GİDİŞ DÖNÜŞ ÜN HİKAYESİNDEN ALINTILAR
DENİLİRKİ MOTOSİKLETÇİLERİN AĞZINDA YAYGIN BİR CÜMLEDİR HATTA BEYLİK LAFIDIR SEYAHATE ÇIKMAK İÇİN ALTINDAKİ MOTOR EN AŞAĞI 650 CC LİK OLMALIDIR VEBUNU DA HER YERDE HER ORTAMDA SÖYLERLER UFAK MOTOR HACİMLİ LERDE BU LAFLARDAN ÜRKERLER ASLINDA ÇOK BOŞ LAFTIR BU SÖYLENENLER ................................................ONK...
BAKINIZ BUGÜN DE DÜNDE EVVELDEN DE BİSİKLETLEN DÜNYAA TURUNA ÇIKANLAR ÇOKTUR
50CC LİK UFAK BİR MOTORLAN DA DÜNYAA TURU YAPILIR 100 CC LİKLEN DE 125 CC LİKLENDE 150 CC LİKLENDE 200 CC LİKLENDE 250 CC BU BÖYLE YUKARI DOĞRU GİDER DE BÜYÜK MOTOR SUYLAN GİTMİYOR HERHALDE ACAİP BENZİN YAKAR HELE BU DEVİRDE KİŞİLER ŞEHİR İÇİNDE BİLE BİRYERDEN BİRYERE BÜYÜK HACİMLİYLEN GİTMEYE KIRK KERRE DÜŞÜNÜR OLDULAR Bİ DE UZUN YOL .....ANCAK ZENGİN OLMAN LAZIM DEĞİLMİ.....
BURASI GELİBOLU KİMLER GEÇİYORSA BURDAN MECBURİ GEÇİCEKLERDİR İZMİR HATTINA BODRUMA VS VS BEN ÇOKÇA VE SIKLIKLAN GÖRDÜĞÜM BİŞİYİ ANLATAYIM SİZLERE ..
ŞİMDİLERDE 2 SENEDİR NEREDEYSE ŞEHRİN KIYISINDA SONU YERDE OLDUĞUM İÇİN ŞEHİR İÇİ GÖRSELLİK VE HABERLERDEN ÇOK UZAK KALDIM BU YENİ YERİMDE EN ÇOK KEDİ KÖPEK GÖRÜYORUM İNSANI MAALESEF GÖREMİYORUZ ANCAK ATLIYACAN MOTORA GİDİCEN KARIŞICAN ŞEHRİN GÖBEĞİNE ANCAK İNSANLARI O ZAMAN GÖRÜYORUM ESKİDEN ŞEHİR İÇİNDEYKEN BOLCANA RASTLIYORDUM GELEN GEÇENE YERLİ YABANCI BAKIN ŞİMDİ
ARKALARINDA BİR SERVİS MİNÜBÜSÜ GELİYOR ÖNDE DE YAŞINI BAŞINI ALMIŞ BEYLER ARTÇILARI BAYANLAR AKŞAM OLMUŞ OTELİN ÖNÜNE GELİYORLAR BELKİ 20 YE YAKIN MOTORLAR Kİ HEPSİ DE 100 BİN TL NİN İÇİNDE LÜX MOTORLAR HEPSİ MOTORLARINDAN İNİP O VAZYETTE BIRAKIYORLAR KASKLARI DA ÜSTÜNDE DOOĞRU OTELE O SERVİ MİNÜBÜSÜNDE 4 KİŞİ VAR 2 Sİ TAMİRCİ BİRİ ŞÖFÖR BİRİ DE BU BIRAKILAN MOTORLARI ALIP OTEL KARŞISINA SIRAYA YAN YANA DİZİYOR VE KONTROLLERİ YAPILIYOR TEK TEK KONTAK ANAHTARLARI ALINIYOR KASKLARI DA TABİİ VE UZUUUUN BİR ZİNCİR ÖN TEKERLEKTEN ÖBÜRÜNE HEPSİNDEN GEÇİP SONUNDA MİNÜBÜSÜN ÇEKİ DEMİRİNDE SON BULUYOR KOCA ASMA KİLİTLEN SONRASINDA BU 4 ELEMAN SIRASINLAN NÖBETE GİRİYOR MOTOR BEKLİYORLAR BİŞİ OLMASIN DİYE VE 4 Ü DE RUHSATLI SİLAHLI DEMEKKİ EVVELDEN BİŞİLER OLMUŞKİ SİLAH DA TAŞIYORLAR NEYSE GÜZELCE SİLİNİP TEMİZLENİYORLAR PARLATILIYORLAR O ELEMANLARIN İŞLERİ ONLAR BEYLER SADECE BİNİP GİDİYORLAR .......
BÖYLE MOTORCULUĞA CAN KURBAN PARANIN GÖZÜ KÖROLSUN NE DENİR BAŞKA SEN SADECE KULLANIYORSUN ARIZA YAPTI SERVİS ORDA LASTİK PATLADI SERVİS ORDA BİR ARKALARINDA AMBULANSLARI EKSİK O DA VAR ARTIK ONU DA GÖRDÜM .....
ŞİMDİ ARKADAŞLAR BÖYLE TOPLU GEZİNİN TADI BENİM AÇIMDAN OLMAZ OLUR 2--3 ARKADAŞ 3 MOTOR DERSENİZ TAMAMDIR ATICAN ARKANA ÇADIRINI UYKU TULUMUNU GİYİCEK YİYİCEK EKSİKSİZ TABİİ ARA YARE DE MAKİNENİ DE SOKUŞTURUCAN NERDE AKŞAM ORDA SABAH DAĞ BAYIR GÖL OVA CANIN NERESİNİ ÇEKERSE KUR KAMPINI ORAYA EĞERKİ TEK OLARAK UZUN YOL GEZİSİNE ÇIKACAKSANIZ MUTLAK SURETTE ÜSTÜNÜZDE TAŞIMA RUHSATLI SİLAHINIZ DA OLMASI ŞARTTIR BUNA İMKAN YOKSA HAVALI 4.5 MM ÇELİK BİLYE ATAN TABANCALARDAN TAŞIMAKTA DA ÇOK YARARI VARDIR Kİ AYNI GERÇEK SİLAH GİBİ DE İŞ GÖRÜYOR BUNA EMİN OLUNUZ BUNA DA NE RUHSAT NE BİŞİ YASAĞI FİLAN YOKTUR O BAKIMDAN DA ÇOK İYİDİR...
AŞAĞIDA ÇANAKKALELİ ARKADAŞIN SEYAHETİNDEN RESİMLERİ GÖRÜCEKSİNİZ 125 CC HONDA İLEN BU SEYAHATE ÇIKMIŞ 3000 KM YOL YAPMIŞ EN UFAK DA BİŞİ OLMAMIŞ MOTORDA EEEE TABİ MARKAYA BAKIN SİZ (HONDA ) ..................NACİBABA...................ONK..
ARKADAŞ ÇANAKKALEDEN KİLİTBAHİRE GEÇİYOR MOTORLAN İLK ÇIKTIĞI YER BURDAN EDİRMNEYE GİDİYOR ORDAN İSTANBULA VE KOYULUYOR YOLLARA
NOT> RESİMLERİN ÜSTÜNE TIKLAYIN 3 AYRI FARKLI BÜYÜTME İLEN İNCELEYEBİRSİNİZ....
EVET ÇANAKKALE GERİDE KALIYOR YAVAŞ YAVAŞ
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 09/Nisan 2017/2011 Saat 22:01 | ||||||||
EN SON TOPLADIĞIM XL-50 HONDA CROSS UN ARAZİ KUM DENİZ TESTLERİNDEN GEÇTİĞİ ANLARDAN KUMDAKİ ZORLUK MÜCADELESİNDEKİ GÖRÜNÜMÜ BEN YOKUM TABİİ ÇEKEN BEN OLDUĞUMDAN DOLAYI RESMİ Bİ KARE ÇEKTİM .. DAHA İLERDE DEĞİŞİK YAKIN PLAN VERSİYONLARINI DA YAYINLIYACAĞIM .. ilk önce hem gidiyorum hem geniş yüzeyli bir taş arıyorum gözüm boyuna kumlarda ciddi bişiyi unutmuşum sonunda buldum düz ve geniş bir taş motorun yan ayağı var sehpası yok yan ayak ta kumda açarsan motoru da bırakırsan motor aniden yana yatar ölü taklidi yapar direkt yan ayağı açıp da kumda bırakırsan saniyede yan ayak kumun en dibine gider onun içindirki durup da yan ayağı açınca ayağın altına kuma batmasını önleyici bir parça koymalıdır ....DİKKAT>>>> BAZI YERLERDEKİ ÇÖL GİBİ OLANIDA RESİMDEKİ 1 KM KARE ALANGİBİ KUMLAR ÖLÜMCÜL İŞLER YAPMAKTADIRLAR ...
DEVEM EDİCEKTİR..............................ONK.......................................................................
|
|||||||||
NACİBABA..............ONK..
|
|||||||||
nacibaba
Yönetici Forum Sahibi osman naci kanat Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008 Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013 Konum: T.C---Gelibolu- Durum: Gönderilenler: 2334 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 30/Aralık 2017/2011 Saat 18:06 | ||||||||
HONDACILARA SELAMLAR A R I Z A tespiti
KONU BENİM CY-50 Yİ 125 LİK YAPMAMDAN SONRA 5 BİN KM DE BİR ARIZA BAŞLADI BİR TÜRLÜ NE YAPTIYSAM MEYDANA ÇIKMIYOR VE EN BASİTTEN EN ZORA KADAR KADEMELİ OLARAK GİDİYORUM BU ARIZAYI BULMAK İÇİN BURDA KADEMELERİ VE EN SON NİHAYİ SONUCU DA BU ARIZA MEYDANA ÇIKINCA YAZICAM..
ARIZA>>HERŞEY NORMAL ÇALIŞMA DA NORMAL YALNIZ YOLA ÇIKIP TA GAZ VERİNCE KASMA YAPIYOR DÜŞÜK SÜRATLERDE BİR SORUN YOK 1.Cİ VİTES FAZLACA YAPIYOR 2.Cİ DE 3 TE BİRAZ RAHATLIYOR 4.ÜNCÜ VİTESTE YARIYARIYA RAHATLIYOR BAYIRLARI NORMAL ÇIKIYOR SORUN YOK NEDİR BU DERKEN İLK ÖNCE>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
1> KARBİRATÖRÜ SIFIRLADIM SONUÇ AYNI DEVAM EDİYOR
2>MOTOR YAĞI TAMAM EKSİKLİK VS YOK
3>BUJİYİ YENİLEDİM AYNEN DEVAM EDİYOR HATTA BUJİ KABLOSUNU AZ BİR UZAK TUTARAK ÇALIŞTIRIYORUM ATLAMA CERYANI ZATEN GÖRÜYORSUNUZ ACABA GAZLAYINCA BU AKIMDA BİR KESİKLİKLER FİLAN VARMI DİYE ODA YOK GAYET GÜZEL BİR AKIM KESİNTİSİZ MEVCUT
4>ATEŞLEME BOBİNİ DEĞİŞTİM AYNEN SORUN DEVAM EDİYOR
5>BENZİN DEPOSUNU SÖKTÜM İÇİNİ BOŞALTIP PİSLİĞİ TAMAMEN TEMİZLEYİP KOMPRESÖRLEN DEPO ALTI BENZİN MUSLUĞUNA KOMPRESÖRLEN HAVA BASTIM REKORU VE ARA FİLTREYİ DE DEĞİŞTİM SONUÇ YİNE AYNI
6>ELEKTRONİK ATEŞLEME OLDUĞUNDAN VOLANTIN KARŞILIĞINDAKİ SENTE GÖZÜNÜ TEMİZLEDİM VE SONUÇ HALEN AYNI..
7>TEK KALDI ELEKTRONİK BEYİN DENEN UFAK KUTU BUNU BULAMIYORUM BULSAM BU EN SON SONRASI İÇİN MOTOR ÜST BLOK SÖKÜLÜCEK ACABA DİYORUM DEVAMLI SÜPER KURŞUNSUZ KULLANIYORUZ DA EMME SÜBABINI MI YAKTI ÇÜNKÜ GAZI AÇINCA BOŞTA DURDUĞU YERDE BU SIKIŞMADAN ÖTÜRÜ EKSOZDAN SİMSİYAH KURUMLU DUMAN ATMIYA BAŞLIYOR BU DA SÜBAPDAN BENİ HUYLANDIRIYOR BAKICAM EN SON ÇARE OLARAK İLK ÖNCE BU BEYİNDEN Bİ TANE BULAYIM EN SON ÇARESİ ARTIK BU SON İHTİMALDİR
EVET DURUM ŞİMDİLİK BÖYLE BU DURUMDAN ÖTÜRÜ DE BİR ÜSTEKKİ RESİMDEKİ KROSU KULLANIYORUM BUNU DA KIZAĞA ÇEKTİM BİR ARA VAKİT BULABİLİRSEM AÇIP BAKICAM ŞİMDİLİK BUKADAR SONUÇLARI BURDAN YAZARIM
SAYGILARIMLAN.....................................................................NACİBABA.......................ONK...
ARIZA NEYMİŞ BAKINIZ HİÇ AKLA GELİRMİ ?????????????????
HER YERİ YENİLEDİK YOK BU KESİKLİK BİR TÜRLÜ MEYDANA ÇIKMIYOR EN SONUNDA KARAR VERDİM SÜBAPLARA BAKICAM SÖKÜCEM YA SÜBAP YANIĞI ÇIKICAK YA DA CONTA GİBİ BİŞİ YA DA BUNLAR EKSANTRİK ZİNCİRLİ YA BİR DE VOLANTTA GÖZ VAR VOLANTIN HER DÖNÜŞÜNDE SABİT OLARAK ÇAKMA YAPIYOR HİÇBİR İLERİ GERİ SENTE MENTE AYARI YOK DİREKT SABİT TAM SENTE OLARAK YAPISI ACABA DİYORUM BU EKSANTRİK ZİNCİRİ BOLLANDI DA BU SENTE KAÇIKLIĞINAMI SEBEB OLUYOR SÖKMEDEN BİLİNMEZ TABİİ
TAM SÖKECEKKEN ONR DOĞRU BAKIYOR KARBİRATÖRÜN HAVA GİRİŞİ ORDAN UZUN BİR HORTUMLAN CY-50 YE HAS HAVA FİLTRESİNE GİRİYOR ORİJİNAL ŞEKLİNİ BOZMADIM MOTOR DEĞİŞİRKEN SADEC E HORTUMLAN UZATIP FİLTREYE GİRDİMDİ ÖNDEN HORTUMU AYIRDIM BİDE ŞÖYLE DENEYİM DEDİM HAYRET BİŞİYİ TAM GAZ VE ÖNCESİNDEN DE HIZLI GİTMİYE ÇEKMİYE BAŞLADI 100 KM YAPIYORDU DA BU SEFER 140 LARA BAYIR AŞAĞILARI DA DAHA DA ÇIKIYOR KM KESTİM GAZI HAFİF MOTOR HAVA AKIMINDAN BAŞLADI OYNAMAYA SÜRETE GELMİYOR YALNIZ O BORUYU ÇIKARINCA SANKİ OLDU 2.Cİ BİR EKSOZ ACAİP SES ÇIKARMAYA BAŞLADI //ARIZA BULUNDU //////
KOMPLE ARKAYA GİDEN HORTUMU SÖKTÜM İÇİNDE EN UFAK ENGEL TEŞKİL EDEN BİŞİ YOK SONRA ANA GÖVDE İÇİNE MONTELİ FİLTRE KISMINI SÖKTÜM NE GÖREYİM DERSİNİZ FİLTRE ÜSTÜ SÜNGERİNİ İÇİNE ÇEKİP TIKAMA YAPMIŞ TÜM DERDİ BUYMUŞ TABİ ÇIKARDIM TEMİZLEDİM SÜNGERSİZ OLARAK MONTE ETTİM Bİ DE BU SÜNGERİ MOTOR İÇİNE ÇEKSEYDİ AL SANA Bİ SÜRÜ MASRAF NEYSEKİ BU KUTUNUN ÖNÜNDE TEL BİR SÜZGEÇ DAHA VAR O MANİ OLMUŞ SÜNGERİN GİTMESİNE ..OLAY BU ARKADAŞLAR. TAMİRCİLERE İTHAF OLUNUR.
DİKKATİMİ ÇEKEN BİR EN ÖNEMLİ NOKTA.............
BU MOTORDA ŞEKİL İTİBARI İLEN BÖYLE OTURDU BU KARBİRATÖR HAVA GİRİŞİ ÖN TEKERE DOĞRU İSTİKAMET VE AÇIK HİÇBİŞİ YOK ÖNÜNDE O KADAR SÜRAT DÜNYANIN HAVASI GİRİYOR İÇİNE VE BOĞULMUYOR MOTOR DAHA DA ÇEKİYOR .AMA SES ACAİP PATLAK EKSOZ GİBİ SES VERİYOR ÇEKİLMEZ BU SES ..
AKLIMA BİR FİKİR GELDİ BU BİLGİSAYARLARDA VE AKSAMLARINDA KULLANILAN FANLAR VAR İSTENİLEN EBADLARI DA VAR BU HORTUM İÇİNE MONTE KESİCEM HORTUMU ARAYA BU FANLARIN EN KUWETLİ ÜFLEYENLERİNDEN Bİ TANE KOYUCAM GİRİŞİ ÇIKIŞI KENARLARINI DA SİLİKONLAYACAM KAÇAK YAPMASIN DİYE Bİ DE SIKICA BANTLADINMI İŞİ TAMAMDIR KABLOSUNA DA BİR SİGORTA İLAVESİNLEN DİREK KONTAK AÇIŞI AKIMINA VERDİNMİ İŞ TAMAMDIR BUNU DA DENEYİP BURDAN YAZICAM ..ŞİMDİLİK BUKADAR
SAYGILAR........................................................................NACİBABA..........................ONK.....
|
|||||||||
Cevap Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |