Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası <>5DEFİNECİLİĞE, FORUMA ve HAYATA DAİR <>5HOBİ ve MERAKLAR <>5MOTORSİKLET, ATV MOTOR
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kapalı KonuBAŞLANGIÇ MODELLERLEN

 Cevap Yaz Cevap Yaz
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
Mesajın Direkt Linki Konu: BAŞLANGIÇ MODELLERLEN
    Gönderim Zamanı: 18/Şubat 2017/2010 Saat 19:30
dedededeBURDA BİR SAYFA DAHA AÇIYORUM  ARAZİDEKİ EN BÜYÜK dedeKARAKAÇANLAR HAKKINDAVE ÇEŞİTLERİ  HAKKINDAKİ BİLGİLER
 
dede
 
 
 
 
 
dede
 
 
 
dede
 
                                                                                                                                                                                                                                                                  
                                                                                                                              
 
     
 
 
 
dede
dede 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                              
                                                                                                                                
dede
 
 dede                                     
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
 
 
 
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                        
dede
 dede
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 HELE BU ÜSTTEKİ  RESİMDEKİ GİBİ UFAKLARI ARAZİ İÇİN EN İDAELLERİDİR  AYAKLARINIZ 2 SİDE TAM YERDE  UZATIRSANIZ EN ALÇAK DAL ALTLARINDAN GEÇER HER PATİKADA GİDER BUNLAN BEN ZAMANINDA  ÖNDE BEN KULLANIYORUM ARKAMDAKİ TERS OTURMUŞ SIRTI BENDE  MAKİNE ELİNDE  TARLA İÇİNDE DÜZ HATTA GİDİYORUZ TARAYA TARAYA HİÇ YORULMADAN  AĞIR AĞIR 1 RİNCİ VİTESTE  ÜSTÜNDEKİ MOTOR 80 CC LİKTİR  YANİ OYUNCAK BİR MOTOR DEĞİLDİR  1 KİŞİ KALDIRIP BAGAJA VEY MİNÜBÜSÜN İÇİNE KOYABİLİYOR AĞIRLIĞI 45 KİLO  ASFALTTA 100 KM YE KADAR ÇIKIYOR  YARI OTOMATİK 4 İLERİ VİTESLİ 4 ZAMANLI  TEK SİLİNDİRLİ 2 TANE EMME SÜBABLI 2 TANE DE EKSOZ SÜBAPLIDIR  ARKA TEKERE 4 ADET TAKILABİLEN SÖKÜLEBİLEN DEĞİŞİMLİ DİŞLİLERİ VAR EN BÜYÜK DİŞLİYLE  TAK PULLUĞU ARKAYA ÇEKER BANAMISIN DEMEZ  AYRICA ÇİFT KESİCİLİ EKSOZU DA VAR HİÇ SESİ DUYULMAZ ŞEKİLDE   ARAZİDE ÇOK İYİ OLUYOR   YANİ BİÇİLMİŞ KAFTAN TEKTEK İÇİN ÇOK İDEAL  YALNIZ MAALESEF TÜM DÜNYAA HONDALAR BUNLARIN ÇEŞİTLERİ NELERİ VAR GETİRİP SATIYORLAR BİZİM HONDA DA ZENGİNLERE MOTOR GETİRİYOR DAHA BU ÇEŞİTLERDEN HİÇ İTHAL ETMEDİLER  MİLLET YURT DIŞINDAN GETİRİYOR ALMANYADAN EN ÇOK GRİŞLERİ VAR BUNLARIN BİZİM İŞÇİLER GETİRİYORLAR   BU RESİMLER YUNAN HONDADAN ALINMADIR BURNUMUZUN DİBİNDE  ADAMLAR YOK SATIYORLAR BİZİMKER İSE UYUYORLAR  UYUSUNLAR BAKALIM NEREYE KADAR  HONDA DUY ARTIK 30 SENEDİR SİZE DEVAMLI SÖYLÜYORUM AMA UMURUNUZDA DEĞİL DEĞİŞTİRİN ARTIK ŞU PAHALLI BÜYÜK MOTOR POLİTİKASINI   BEN GÖRMEM HERHALDE ÖMRÜM YETMEZ BELKİ BİR GÜN ??????????
.....................................NACİBABA..............................NACİBABA.............................O.N.K.....
 
 
dededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 BUNLAR DA İŞTE BU MOTORA AİT DEĞİŞİK EBADLARDA SÜRAT VEYA ÇEKİŞ GÜCÜ İÇİN ÜRETİLMİŞ DİŞLİLER ARKA VE MOTOR ÇIKIŞ DİŞLİLERİ
ŞİMDİ MOTORDAKİ DİŞLİYİ NE KADAR UFALTIRSAK ARKADAKİ DİŞLİYİ DE EN BÜYÜĞÜNÜ KOYARSAK  SÜRAT İYİCENE DÜŞÜYOR BUNA MUKABİL  EN DÜŞÜK GÜÇLÜ MOTORLAN DAHİ PULLUK ÇEKEBİLİRSİNİZ DÜZ DUVARA ÇIKABİLİRSİNİZ  MUAZZAM GÜÇ ARTAR
BUNUN TERSİNİ DE YAPARSANIZ  YANİ ÖN MOTOR DİŞLİSİNİ  DE UFALTIN VE ARKAYI DA EN UFAK DİŞLİYİ TAKIN BU ŞEKİLDE DÜZLÜKLERDE MUAZZAM SÜRAT YAPAR AMA BAYIRA GELİNCE DE GÜÇ DÜŞER   BU İŞLER DE BÖYLE İŞTE .. BENDEKİ 3 TANESİ DE BU GİBİ İŞLERE YAPIK HANGİ TÜR YERE GİDİCEKSEM ORASI İÇİN HAZIRLANANANI ALIYORUM BAŞKA ÇARESİ YOKTUR  HELE İNCE TEKERLİ C50  TİPİ CROSS OLANI MİNYATÜR KROSTUR 50 CC MOTOR AMA İŞTE BU GRUP DİŞLİYLEN EN DİK YERLERE BİLE TIRMAN ARKANA BAKMADAN  BUNUNLAN ÇOK  KAÇIŞLARIM OLMUŞTUR ARAZİDE KİMDEN KAÇTIĞIMI ANLAYINIZ İŞTE  50 KM SÜRATLEN BİR YARDAN ÖBÜR YARA 6METRE 7 METRE HAVADAN ÖBÜR TARAFLARA ÇOK GEÇTİĞİM OLMUŞTUR DERE YATAKLARINDAN ARAZİ ÇÖKÜNTÜLÜ OLAN YERLERDEN VS VS İŞTE
 
SAYGILAR.................................................................NACİ,BABA..................................O.N.K...
 
 
 
************************************************************************
***********************************************************************
                    ŞU  AN BENDEKİLER   3 TANE   RESİMLERİ
 
 
 dede
 dede                                               dede                                         
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
KIRMIZI OLANIN İLK SATIN ALINIŞ HALİDİRBU RESİM
 
 
 
 
 
 
dede
 
 
 
KIRMIZI OLANIN İLK HAL RESİMLERİNDEN BİRİ DAHA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
 
 
 
KROS OLANIN  MOTORUNU YAPARKENKİ
RESİMİ  YENİ MOTOR YAPILDI 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
  dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6  AYLIK UĞRAŞI SONUCU KIRMIZI AYNI FABRİKA ÇIKIŞINA BENZEDİ VE SON HALİNLEN SOKAKTA DENEMELERİ  DE BAŞARI İLEN GEÇTİ  ÜZERİNE 110 CC CAP MOTOR KONDU VE
BUNU BEN 125 LİK HALE ÇEVİRDİM  PİSTON+SEGMAN+SİLİNDİR+ÜST KAFA +VE KARBİRATÖR 125 LİĞE GÖRE ÇEVRİLDİ   VE TOPLAM KİLOSU 75 KİLOGRAM BEN DE 110 KİLOYUM  BU AĞIRLIK BİLE KAFİ GELMEDİ ARKADA UFAK SÜRET DİŞLİSİ VARDI  ASFALTTA  DÜZDE  175 KM SÜRATE KADAR ÇIKTI VE HAVALANMAYA BAŞLAYINCA  ORTA DİŞLİYİ TAKTIM ŞİMDİ 100 Ü GEÇMİYOR NEME LAZIM NE OLUR NE OLMAZ  BİRAZ DAHA YAŞAYAYIM   ARAZİDE DE ÇOK GÜZEL TAM İSTEDİĞİM GİBİ OLSU UYDUR UYDUR YAP İŞİDİR BU MOTOR  NE GÖRÜYORSANIZ ÜZERİNDE   AMA TÜM HESAPLAMALARI AÇILARI KADRO OLSUN MOTOR BAĞLAMA OLSUN TÜM HERŞEY  LASER IŞINLI ÖLÇÜM ALETLERİNLEN HEP YAPTIM  O KADAR HASSAS YANİ  VE TEKERLEKLERİ DE ÜSTÜNE TAKILI  ŞEKİLDE İKEN YANAŞMALI BALANS ALETİNLEN ÜSTÜNDE YAPTIRDIM  SONUÇ MÜKEMMELClapClapClapBig%20smileBig%20smileBig%20smiledede
                                                                                    
ADAM MOTORA NASIL BAKIYOR  BAKINIZ?????
 
 
 
 
************************************************************************
************************************************************************
 
K L A S İ K     M O T O R S İ K L E T L E R      V E    İ L G İ N Ç      M O T O R L A R
                                                                                                
 
 
                                                                                                                                                                                                                         
dede
 dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 1.Cİ  RESİMDE   2 ZAMANLI   BİR  MOTOSİKLET  MOTORU  GÖRÜLMEKTE  
                                                                                                                                                                                                                                            
2.Cİ RESİMDE DE 4.ZAMANLI BİR MOTOSİKLET  MOTORUNUN   ÇALIŞMASI  GÖRÜLÜYOR
 
 
3. CÜ  RESİMDE DE ÇİFT SİLİNDİR  BİR  BMW  MOTOSİKLET MOTORU ANİMASYONU  GÖRÜLMEKTEDİR
 
 
dede
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
 dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
                     
                                
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                            
                                                                   
 
 
                                                                                                   
 
 
 
 
 
dede
 
           dede                                 dede                                   dede  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                             
                                                                                                                                                                                                                                                                   
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                      
 
 
 
 
                                                                                                                               dede                                                                                                                               
                                                                                                                                 
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                                                                                                                
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
dededede 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 dede                                                                                                                  dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
 dede
 dede
 
 
 
 
dede  dede                           
 
 
 
 
 
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Düzenleyen nacibaba - 03.Aralık.2009 Saat 22:28
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18/Şubat 2017/2010 Saat 19:46
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18/Şubat 2017/2010 Saat 19:55
2008 Saat 11:31 - IP: 88.243.152.213
HERKESE SELAMLAR SAYGILAR...........OSMAN NACİ KANAT......O.N.K....


Diyeceksiniz şimdi makineler bitti motorsikletler mi başladı anlatılmaya  burası motosiklet sitemisi kardeşim flan diyebilirsiniz de  burdaki bahsedeceğim pratik ve teknik bilgileri hiçbiryerde bulamassınız
Büyük ve gelişmiş bir tamirhane veya serviste çok çeşitli donanımlar ve aletler ölçüm aletleri ve bilgisayarlı tomogrofiler de vardır da biz buralara daha erişemeyiz gücümüz yetmez zengin işleridir vs vs .

Yeni motor için bu şimdi söyliyeceğim ve anlatacağım iş geçerli değildir ne zaman ki bir bu yeni motor 20 bin  30 bin km yol yapar ondan sonrası için geçerlidir de çin malları için bir 2 bin km den sonra siz siz olun yine de kontrol ediniz ............

NOT >ÇOK ÖNEMLİ KONUDUR >>SİZ SİZ OLUN KESİNLİKLEN NE BENZİNE NEDE YAĞA HERHANGİ BİR KATIK ŞEKLİNDCEKİ MADDEYİ SAKIN KOYMAYINIZ  ŞANZIMANI VE MOTOR YAĞI AYRI KONULAN MOTORLARDA BİLLAHSSA ŞANZIMANA KESİNLİKLEN KATIK KOYMAYINIZ  2 ZAMANLI CROSS VE BENZERİ MOTORLARDA ŞANZIMAN AYRIDIR  4 ZAMANLILARIN NORMAL KALİTEDE OLAN VERSİYONLARI GENELLİKLEN  ŞANZIMAN VE MOTOR BERABERCENE YAĞI KULLANIRLAR  YAĞ KONUSUNDA ESKİ VE MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH EDİNİZ  10W----40W    OLANLARI KULLANINIZ DAİMA ....................

Bir motosikletin motorunun ne durumda olduğunu çok basit bir şekilde ve çok sağlam bir dellilen tespit edebiliriz ve sonuç daima  doğru çıkar  bunu nasıl yaparız nasıl anlarız???
YAĞ KOYDUĞUNUZ KAPAĞI ÇIKARIN BUNUN UCU GENELLİKLEN YAĞ SEVİYESİNİ GÖSTEREN ÇUBUK DA TAŞIR DEVAMINDA  BU ÇUBUĞUN AKACAK OLAN ÜSTÜNDEKİ YAĞI BİR BEZLEN HAFİF SİLİN VE KOKLAYINIZ KESİF BİR ŞEKİLDE YAĞ BENZİN KOKUYORSA VE BUNA BAĞLI OLARAKTAN DA YANIK BİR YAĞ KOKUSU DA BUNA İLAVETEN MEVCUT İSE VE YAĞIN RENKİ KARARMIŞSSA KISA SÜREDE YENİ KONAN BİR YAĞ VE BİR MÜDDET GİTTİKTEN SONRAKİ DURUM BU ...........BUNLAR VARSA YANİ YUKARDAKİ SÖYLENENLER BU MOTORDA BİR REKTİFİYEYE BAĞLI KOMPLE BİR YENİLENME DURUMU MEVZUBAHİS OLABİLİR...Huh??
AMA İLK ÖNCE NELERİN HASAR GÖRMÜŞ OLDUKLARINI TESPİT ETMEKTE DE FAYDA VARDIR YOKSA SIRF BU KOKUYA BAKIP YAĞIN RENGİNE GÖRE KARAR VERMEK BİRAZ ERKENDİR BUNA SEBEB NE BUNU İLK ÖNCE ARAŞTIRINIZ BELKİ DE ÇOK BASİT BİR ŞEYDEN KAYNAKLANIYOR OLABİLİR

ŞİMDİ SEGMANLARI AŞINMIŞ SİLİNDİR İÇİ DE AŞINMIŞ BİR MOTORDA ATEŞLEMEDE YANAN GAZLARIN ÇOĞU BU SEGMAN ARALARINDAN AŞAĞIYA KAÇARLAR BUNUN SONUCU DA MOTORDA ÇOK BÜYÜK GÜÇ KAYIPLARI  OLUŞUR  BUNUN TERSİDE EMME ZAMANINDA OLUŞUR TAM KOMPRESYON OLUŞMAZ ÇÜNKÜ KAÇIRIYORDUR SEGMANLARDAN VE EMİŞ YARIM OLUŞUR BUNUN ARKASINDAN SIKIŞTIRMAYA GEÇİLDİĞİNDE DE YİNE AYNISI OLUR PİSTON YUKARI HAREKETİNDE SIKIŞTIRMA ESNASINDA YARIYA YAKINI YİNE SEGMANLARDAN AŞAĞI GİDER VE SONUÇ PATLAMA ESNASINDA DA YAŞANDIĞI İÇİN BU MOTOR İYİCENE GÜÇ KAYBETMİŞ OLUR ÇEKİŞTEN DÜŞER İLK ÇALIŞMADA ZORLUK ÇIKAR BAYIRDA BAYILIR RÜZGARDA KUWETİNİ KAYBEDER AĞIRLAŞIR BUNUN GİBİ ZİNCİRLEME SORUNLAR OLUŞUR VE MOTOR YAĞI BU İSTENMİYENLER YÜZÜNDEN ÇOK KISA SÜREDE BOZULUR MOTORDA HARARET BAŞLAR DAHA DA İHMAL EDİLİRSE MOTOR ÇOK BÜYÜK BİR HASARLAN TAM SUSAR  VE SİZE PAHALIYA PATLAR

1>OLAY= Motor 4 zamanlı olduğuna göre birinci zamanda piston aşağı doru giderken karbiratörden benzini toz şekline çevrilmiş halini ve bir miktar da havayı silindir içine çeker ve pistonun 2 inci hareketi aşağıdan yukarıya doğru başlar bu sıkıştırma zamanıdır ve emme sübapı pistonun yukarıya hareketi ilen kapanır eksoz sübabı da kapalıdır hava ve benzin karışımını öyle bir tazyiklen üste doğru sıkıştırırki kendiliğinden ateş alacak olmuyan bir derecede de hararet yapar karışım ısınır yani  ve bu hal en üst tepede son bulur patlama odacığı çok ufak bir yerdir (her iki subap ta kapalıdır ) yine ve sente zamanı galmiştir buji bu anda ateşler ve bu odada bir patlama meydana gelir işte güç budur her motorun cc sine göre bu güç te değişir ve piston büyük bir güçlen aşağı itılir krank kolunu çevirir bu da hareketi meydana getirir piston patlamadan sonra aşağı son noktaya inince ve geri dönüşe geçince eksoz sübabı açılır pistonun da yukarı itmesi ilen tüm yanmış gazlar dışarı atılır piston son üst noktadan geri az hereketinde de eksoz sübabı kapanır anında emme sübabı açılır /NOT>BU ZAMANI ŞAYET EKSANTRİĞİNİZ ZİNCİRLİ TİPTENSE BU HAREKETE ÇOK DİKKAT EDİNİZ ATEŞLEME ZAMAN AYARI VE 4 ZAMANIN TEK ORTAK DOĞRU AYAR NOKTASINI BURDAN GÖZLEMLİYEBİLİRSİNİZ
2>>PİSTON ÜST NOKTADA VE EKSOZ SÜBABI KAPANIYOR AZ DAHA ÇEVİRİN VE HEMEN EMME SÜBABI AÇILMASI ÇOK SERİ ŞEKİLDE BUNUN OLMASI GEREKİR ARADA BOŞLUK VE ZAMAN VARSA EKSANTRİK ZİNCİRİNDEN İLERİ GERİ DİŞ ATLATARAKTAN BUNU BULANBİLİRSİNİZ ....
3> BUNA MUKABİL DE ATEŞLEMENİN TAM NOKYASINI DA ŞÖYLE BULABİLİRSİNİZ (bir elektrik kontrol kalemini  herkeste vardır prize sokunca arkaya da parmağını deydirince içinde kırmısı işk yanar bunlardan söz ediyorum bunun uç kısmını buji kablosona sokun arka kısmını da az gevşetip 1 karış bir kabloyu bu gevşettiğiniz yere sıkıştırın kablonun diğer ucunu da ucuna bir kıskaç takarak motorun dış kısımlarından bir yere şasi alıcak şekilde tutturun ve kontrol kaleminin yanma yerini görücek bir şekilde ayarlayınız  şimdi buji zaten baştan çıkarıyorsunuz deliği boş buraya bir uzunca bir ince tornavida sokuyorsunuz ve volanı çevirin piston üst noktaya çıkıcak bu durumda volanu bir sağ bir sol yapın piston yukarıdan milim aşağı döndüğünde bujinin çakması gerektir zaten çakma anını kontrol kaleminden rahatçana görüyorsunuz ..........NOT BU ANLATILAN PLATİNLİ BİR MOTORDUR KLASİK ESKİ SİSTEMDİR YANİ
4>DİKKAT  BU YUKARDAKİ ANLATIĞIM YER SAĞA VE SOLA BOŞLUKLUDUR YANİ SÜBAPLARI HAREKETE GEÇİRMEYEN BİR GENİŞ ARALIKLI BURDA BOŞLUK VARDIR BU BOŞLUĞUN TAM ORASINI BAZ ALINIZ EKSANTRİK ZİNCİRİNİ DİŞLİYE GEÇİRİNİZ ZATEN EKSANTRİK DİŞLİSO ÜZERİNDE ÇOK DİKKATLİ BAKILDIĞINDA BİR DAİRE ŞEKLİNİ GÖRECEKSİNİZ İŞTE BU DAİRE TAM YUKARI BAKICAK BOŞLUK TAM ORTALAMADA OLUCAK PİSTON DA EN ÜST NOKTADA OLUCAK VOLANTTAKİ İŞARETLEN KARŞI İŞARETTE AYNI SEVİYEYE GELİCEK İŞ TAMAMDIR   VOLAN ÜZERİ İŞARETLEN VOLANTIN DIŞINDA SABİT BİR YERDE BİR İŞARET ÇIKINTISI OLMASI GEREKİR
VE VOLANTIN ÜZERİNDEKİ İŞARET İLEN BU ÇIKINTI TAM KARŞILAŞTIĞI YER ÇAKMA ANIDIR (bu yeni motorlarda böyle olabilir de eskimiş eski motorlarda çok sök taka uğramışlarda bu çizgiler az yukarda veya aşağıda tutması normaldir) GENELDE TAM YER PİSTONUN YUKARIDAN MİLİM AŞAĞI DÖNDÜĞÜ YERDİR EN SAĞLIKLISI BU YERDİR .........
NOT> PLATİNİ BENZİNLEN TEMİZLEDİKTEN SONRA MUHAKKAK SURETTE İKİ ÇEKİCİN ARASINA ÇOK TEMİZ KALINTI BIRAKMIYAN BİR BEZ SIKIŞTIRIP YAVAÇCANA ÇEKEREK KURUTUP TEMİZLEYİNİZ BUNU YAPMASSANIZ MOTOR ÇALIŞMAZ PLATİN ARALIĞI 0.10 VEYA 0.15 ŞERARE YAPMIYACAK ŞEKİLDEKİ BİR ARALIĞA GÖRE AYARLAYINIZ  ÇOK AÇIK OLURSA  BUJİYE ÇAPAK ATIP KISA DEVRE YAPTIRIR VE PLATİNİN ÖMRÜ KISALIR NEKADAR AZ BİR GÖZLEN GÖRÜLÜR BİR AKIM ATLAMASI OLURSA OKADAR İYİDİR
5>Şimdikki motorlarda volanın dış kısmı üzerinde n/s olmak üzere gömme bir mıknatıs vardır ve bunun her dönüşte karşılaştığı göz tabir edilen bir sensör alıcısı bulunmaktadır  çoğunda genelliklen bunun içinde ısıya dayanıklı  az bir voltaj içeren ufak bir camın içinde üst üste gelen 2 adet elektrot vardır mıknatıs bunun önünden geçerken bu 2 elektrot birleşir ve kısa devre yapar yani platinin bir başka şeklidir bu hareket beyin diye adlandırılan ufak bir kutuya gelir burda bu birleşme ön bir transistörü tetikler ve bunun önü devre de hem voltaja hemde ampere dayanıklı bir tristörü anahtarlama olarak tetikler bu tristörden çıkan akım da ateşleme (eht) bobini devreye sokar ve sonuçta bujiye 20 bin voltluk benzini yakma gücüne eren bir akım doğar  bu sistem güvenli değildir boyuna bu beyinler arıza yapmaktadırlar  ama platinli olanı hiçbirzaman arıza yapmaz yolda kalmassınız hem sonra motorun mesela kalkıştaki istenilen güç ilen bir bayıtı çıkarken istediği gücü platinlilerde avans olarak tabirlen plaztinin meme uçlarını uzaklaştırıp yakınlaştıraraktan ek güç elde edilmesini sağlıyan mekaniksel mekanizma mevcuttur  bazılarında da senteyi sağa sola kaçırıp bu gücü elde edilir bu gözlülerde ise bu motorların büyük ve pahallı olanlarında bu sistemler elektronik yapay zeka devreleri ilen algılanıp yapılmaktadır şimdi ise bunlara da bir işlemci sokup tüm idare burdan yapılmaktadır bu şöyle çalışıyor BU BEYİN HAKİKİ TAM OLUYOR VE MOTORUN TÜM SAFHALARINI KONTROL ETİĞİ GİBİ  YOL GİDİŞİ YOL TUTUŞU FRENLER KAYMALAR  ABS  EBD ASR GİBİ SİSTEMLERİ, DE BÜNYESİNDE MÜŞTEREK İŞLEME SOKUYOR bu motorlar 20 bin 30 bin 40 bin ytl ve üzeri olan motorlar  tüm 4 zamanın safhalarını takip ediyor su soğutmalı olduğu için suyu ve yağ hararetlerini silindir hararetlerini devamlı kontrol altında tutuyor devir saatinden aldığı devir aralığınlan vitesleri şanzımanı bunların aralıklarını içerdeki süratlen dönen parçaları vuruntuları sesleri daha bir çok şeyleri algılayaraktan işini yapıyor bozulma riski sıfıra yakındır mesela hararette suyu soğutmak için fanın devrini alabildiğine kuwetlendiriyor  suyun geçtiği yer silindir bloku olmasına rağmen ön alt kısımda blok içinde de bir madeni radyötör var bu da karterdeki yağın soğumasına yardım ediyor

6>eksozun  arka çıkışı delikleri ve eksozun içinin boşaltılması ses çıkarsın diye genelliklen yapılır çok tehlikeli sonuçlara meydan verir  sebebine gelince de eksozdan motor çıkışından atılan gaz alev halindedir bu eksoz içinde hiç tutunmadan direkt atılırsa az bir zaman sonra eksoz çıkışı motor bloğu tarafında kızarmaya başlar bir de bu motor hava soğutmalı ise belli ayarlanmış olan kendi hararetinin belkide 100 katı üzerinde bir hararete sebeb olursunuz eksozun çıkış deliğini ne denli ufaltırsanız hem sesi önlersiniz hem de yanmış gazların eksoz içinde belli bir zaman brikmesine sebeb olacağından eksoz silindirden atılan yanmış gazın boşluğa değil de diğer yanmış gazın içine atılması yumuşak atış olacağından bu hararet önlenmiş olmaktadır yani atılan gazın bir evvelkilerin birikintisi içine sokulursa  hararet önlenmiş oluyor ve motordaki aşırı hararet de böylece önlenmiş olmaktadır ve denemesi bedavadır tabikii eksz çıkışını da iyicen e daraltmak motorun boğulmasına sebeb olur belli bir dzeyde bırakılır...........

KARBİRATÖR VE YAKIT SORUNLARI.

Belli bir yaştan sonra karbiratör içi parçalarında deformeler muhakkak oluşacaktır bunları karbiratör tamir takımları vardır alınır takılır eski hale dnerde bazı tamirciler ve sivri akıllıların yaptıkları çok yanlış işler vardır bunları anlatacağım
7>>karbiratör içinde en çok çalışan parça eski sistemlerde karbiratör pistonu ve buna bağlı uzun iğnedir ve şamandıra odaındaki şamandıranın  benzini ayarlamada kullandığı iğneli musluktur ..
en çok ve sık değiştirilmesi gereken parçası da hava filtresidir bu hava filtresinin devamlı kendisinin malını takınız ve çok sık aralıklarlan kontrol ediniz bir kaç kez söküp tazyikli hava temizlemesinden sonra yenisini takınız filtrenin olmaması demek silindire yanma odasına çekilen hava ilen herşeyin gitmesi demektir işte segmanların en baş düşmanı da bu gelen hava içindeki toz ve diğer parçalardır  bu meyanda hava filtresi ilen karbiratör arasındaki hortum bağlantının da herhangi bir yerinden delik olmaması ve kelepçelerinin sıkı olmasına dikkat ediniz
8>>KARBİRATÖRÜ MOTOR KISMINDAN DA FİLTRE KISMINDAN DA AYIRIP DIŞARI ALINIZ VE EN UFAK PARÇASINA KADAR SÖKÜNÜZ BU ÇIPLAK HERTARAFI DELİKLİ OLAN KARBİRATÖRÜ İLK ÖNCE  TEMİZ BENZİNLEN BİR FIRÇA YARDIMI İLEN TEMİZLEYİN KURUYUN SONRA HER DELİĞİNE KOMPRÖSÖR İLEN HAVA BASIN TÜM DELİKLERİN ÇIKIŞLARININ AÇIK OLDUĞUNU GÖZLEMLEYİNİZ  AYNISINI TÜM ÇIKAN ÜSTÜNDE DELİKLERİ OLAN MEMELERE DE HAVA VERİNİZ VE ÇOK İNCE BİR TELLEN UZUN İĞNENİN KARŞILIĞI OLAN MEMEYİ TEMİZLEYİNİZ (((DİKKAT))) BU MEMENİN DELİĞİNİ SİVRİ ZEKALILAR GENİŞLETİRLER SAKIN BÖYLE BİR ŞEY YAPMAYINIZ SEBEBİNE GELİNCE DE /bu delikten kuwetlen çekilen benzinin toz haline gelmesi lazımdır sulu şekilde olmuyacaktır benzin aynı spreyden sıklıan toz şeklinde çıkmalıdır  deliğin bu denli ufak olmasının sebebi de budur bunu genişletirseniz sulu şekilde benzin çekilecek ve bu da patlama çatlama anormal çalışma çalışmama gibi her türlü şekillere sebeb olucaktır  bu uzun iğnenin en tepesinde slindirden çıktıktan sonra görürsünüz bunu 4--5 tane çentiklidir başı bunun ayar kopçasını devamlı en üstte bırakırsanız her zaman 1 depo kullandığınız benzin 3 kat size tasaruf yaptırır yani gidrsiniz gidersiniz bakarsınız benzin bitmiyor bu şekile dönüşür bir iki çentik aşağı alırsanız motor fazla benzin harcar tamamçekişinde bir yükselme olur ama iyi değildir  karbiratör pistonunu yuvasında tam bir sıkış ama rahatlılana gidip gelmesi gerekir eğer çok bollaşmışssa karbiratör dışına devamlı benzin buharı benzin verir ıslak durur devamlı bu da koku yapar üstüne pislik toplar motor çekiş çalışma randımanı anormalleşir yenisinlen değiştirilmesi gerekir  bulunmuyor diye bir başka markanın karbiratörünü uydurmak akıl dışıdır bunu da unutmayınız şamandıra sarıdan ve 2 gözlüyse ve bunları sıkmışlar içe doğru çökertmişlerse sivri zekalı işidir aklı sıra şamandıraya daha çok benzin alsın sürat artsın filan gibi düşünceler ahmahlıktır varsa böyle bir durum bu şamandıralar sarıdan ise dışa dönük kısımlarından ince sivri bişi ilen delin ve içine ayarlı şekilde komprösörlen hava verin şişirin eski haline getirin ve delikleri lehimlen kapatınız depodan gelen hortumu orta bir yerinden kesip araya muhakkak surette benzin süzgeç filtresi takınız ve deponun musluğu her 3 konumda da  tam manasıylen çalışıyor olmalıdır.... Karbiratör ilen silindir arasında bir maşon yani uzatıcı bir parça vardır bu parçanın silindire griş yeri genelde dikey konumda karbiratöre gren yerin de yataydır şekilleri şimdi burda karbiratörün bu maşona bağlandığı arada yuvarlak bir lastik olan contası vardır bu muhakkak surette takılmalıdır silindire gren yerde de conta vardır amyant cinsinden bu kısım sökülürse muhakkak surette yeni bir conta konulmalı bulunmassa kilingrikten aynısı kesilip takılmalıdır ...........
KARBİRATÖR BİR MOTORUN KALBİ GİBİDİR NE DENLİ DÜZGÜN VE SIHATLİ ÇALIŞIRSA O KADAR RANDIMAN SAĞLANIR  BİR KARBİRATÖRÜN VERİMLİ ÇALIŞMASI ŞU ŞEKİLDE KISACA ANLAŞILIR >>RÖLENTİ VİDASI ÇEVRİLDİĞİNDE MİLİM DE ÇEVRİLSE DERHAL MOTORA KUMANDA ETMELİDİR YÜKSELTİLİRSE DEVRİN DE PRÜZSSÜS ÇOK TATLI BİR ŞEKİLDE DEVRİN YÜKSELDİĞİ GÖZLEMLENMELİDİR VE BU ANDA GAZ KOLUNLAN BİR KAÇ ARA GAZ VERİLİP BIRAKILIR GAZ KOLU SIFIRLANINCA MOTORUN DA DEVRİ ROLANTİYE ANINDA GEÇMELİDİR BU SÜRE UZUYORSA VEYA BİRAZ SONRA NORMAL RÖLENTİ DEVRİNE DÜŞÜYORSA /> Motoru stop edin  ve karbiratör üst kapağını çevirerek sökün pistonu da çıkarın komple dışarı alın ve gaz kolunu çevirin bırakın burdaki yayın tüm teli geri itmesi ve pistonun tamamen boşalması lazımdır gaz ver bırak gaz ver bırak piston yukarı çıkıp bırakınca şak diye aşağı inmesi gerekir hiç sıkışmalar olmayacak  gaz kolu çok serbest sıkışssız hareketini yapması gerekir gaz kolu yumuşak piston tarafında da herhangi bişi yoksa demekki gaz teli ilen dış kısmında içerde sıkışmalar mevcuttur gaz kolu tarafından bir iğneli şırıngaya ince yağ çekin ve kablo arasından yukardan vermiye başlayın bu aşağıdn çıkana kadar yağı koyun ve gaz kolunu açıp kapayın şayet gazı sonuna kadar sıktınız ve bıraktığınız halde geri toplamıyorsa yeni bir gaz teli alıp takınız yeni tel takıldığında telde çok az bir boşluk bırakıp monte ediniz  ve motoru çalıştırınız ve rölenti vidasınlan tam düzgün ve en yavaş çalışma biçimini ayarlayınız bundan başka bir ayar daha vardır  bu da karbiratöre çekilen havayı dengeler  bunun da motor orta hızda çalışırken ilk önce sıkın sonra yavaş yavaş gevşetin motordaki devir çok muntazam olunca orda bırakınız

EKSANTRİK ZİNCİRİ+EXANTRİK DİŞLİSİ+ ALT ÜST ÇENELER VE BURDAKİ YATAKLAR+EXANTRİK ARMUTU MİLİ+SUBAPLAR +SÜBAPBOŞLUKLARI VE AYARLARI EXANTRİK ZİNCİRİ AYARI +BURDAKİ TAZYİKLİ YAĞLAMA ŞEKLİ== BU KISIMDA BUNLAR ANLATILACAKTIR

EKSANRTİK>zinciri hareketini kranktan alır  ince ve çok özel yapısı olan aynı zamanda müthiş bir sağlamlıktadır ve devamlı temiz bir yağın içinde gezdiğinden bozulmaz bir şekildedir bu zincirin motorun ön teker istikameti olan yerde  bir kaydırıcı çok sert fiber bir tampon mevcuttur bu sabittir zincir buna sürtünür hem ses yapmaz hem motorun aliminyum çeperlerine temas etmiyeceği için talaş oluşmaz bunun tam karşısındaki de aynıdır fakat bu dışardan bir vida ilen çevrilmeli olarak bunu gerer va boşaltır şeklinde hareketlidir işte bu ayarlan zincirin boşluğu alınıt fakat bunu çok sıkıp ta zinciri germek motorun çalışmasını tamamiylen zora sokmak olur ses te fiiiiik diye acaip bir ses çıkarır ve motorun gücü düşer ısı artar  bunun ayarı üst kapak sökükken zaten yarım ay şeklindeki kısmı gözünüzün önündedir bu ayarın dikkat edilecek tek noktası  aşağıdan manyeto volanını bir sağ bir sol yapın bu durumda zincirin dişli üzerindeki hareketini gözlemleyiniz bu harekette zincir dişliyi sararken havalanmıyacak  yani o istikamete göre bu büyük bir boşluk demektir ve gergiyi yavaşça kademeli şekilde sıkmaya başlarız  boşluk olursa sanki volantın kaması bollaşmış veya volant gevşek veya kamayı volant kanalı aşıyormuş gibi çeşitli haller gösterir bunların hiçbiri dceğil sadecene zincirin boşluğunun alınması ilen tüm bu olumsuzluklar ortadan kalktığını görüceksiniz  ve zincir tam dişliye yapışmış en ufak bir boşluk gözlenmiyecek şekle gelinince bu gergi ayarı iyicene sıkılır bazılarında sabitleme somunu da vardır bunu sıkarsınız ..........
DİKKAT>>gergiyi fazla sıkarsanız veya bu şekle yakın olursa bu eksantrik dişlisinin bağlı olduğu arta mil ki biz buna armut deriz 2 tane çıkıntılı zamanı gelince o sübapı iten bir parçadır bu arta mil ve bu milin yatakları ya sarıdan ya da çok ince kaplanmış sementesyon dan oluşur burda her iki tarafta da bilye yoktur burda bilyesiz yataklar üzerinde gezer mil  ve eksantrik tek bir baştan aşağı doğru asıldığından bunun karşılığı da haliyle yukarı bir zorluk yapacağından fazla germede bu eksantrik mili olan tarafın yatağını aşındırır karşı tarafın da üst yatağı aşınır va bu yatakta milde yalpalı bir boşluk oluşur bu boşluk ta sübap çekiçleri arasındaki boşluk dengesini altüst eder sonuçları da sübapşarın zamanından önce aralanmaları veya kapanmaları ilen ateşlemenin dengesinin değişimi bağlı olaraktan daha bir sürü ince detayı meydana getirirler.....

4 zamanlı bir motorun çalışması tamamen matamatiksel ölçülere uygulanmış mekanik hareketlerden meydana geliyor ve bu en üst kısım eksantrik +mili+subaplar+zinciri+gergiler+zincir ayarı ve gergi ayarı+sübap çekiç aralıkları+bu ayarların çok düzgün olması demek o motorun çok sıhatli olaraktan çalışması demektir  sübap aralıklarını 0.10 olarak belirleyin yaz günleri çok sıcak havalarda sadecene eksoz sübapını  0.15  yapın bunu yaptıktan sonra sübap vuruntusu sesi olucaktır ama başınızın ağrımaması için buna katlanın  çin mallarında hem emme hem de eksozdaki aralıkların çook az bir miktarda olması gerekiyor yoksa çalışmıyor böyle de bir illeti var bunların  ve çinin tüm beygir güçlerindeki farklı yapıdaki motorlarında ortak bir sorun daha mevcut  devamlı yol gitmede şişiyor ve süratten düşüyormuş  Huh??  bunu benim açımdan incelediğimde ben tek etken gördüm haklımıyım haksızmıyım yanlışmı bunu hakiki tam ustalar söyler de ben de diyorumki  tüm bu çinlilerde silindirin  gömleği çok ince bir yapıda sanki var yok gibi incelikte ve bu gömlekteki aşırı ısı dış aliminyum hava soğutmalı çepende soğumuyor hararet hararet üstüne brikinti yapıyor ve bu segmanlardan pistona da sirayet edip pistonun genişlemesine sebeb olmakta sürtünme de aşırıya kaçmakta bunun sonucu da haliylen frenlemeye gitmekte  daha da zorlanırsa bu dediğim yerler tamamiylen haşat oluyor sanki motoru yağsız kullanmışssınız durumu meydana çıkıyor tüm silindir üst tarafı yekpare yenilenmek zorunda kalınılıyor ve bu 2--3 aylık bir motorda meydana geliyor burda dikkatimden kaçmıyan bir nokta daha var  125 cc  yapılı kurulu bir motorda  krank ve kolu da 125 cc buna sadecene silindir piston değiştirip 200 ve 250 cc yapılanlarını da gördüm  ama bunların üretikleri beygir güçleri aynı 125 cc den de aşağı olmaktadır  aynısını cap motorlara da yapmışlar 100 cc lik gövdeye sadecene kafa grenajlarını değiştirip 125 cc ye çıkarılmış   ama hakiki bir yapıdaki 100 ü de 125 i de 150 yi de 200 ü de 250 cc yi de hiçbirzaman hiçbiri tutmaz bunlar aldatmacadan öte ileri gidemez  bakınız bir cross  hakiki ve çok pahallı bir motor 250 cc ve beygir gücü 30 un üstünde  buna mukabil çinlininki 11 --12 --13 beygirlerde seyretmekte  ve motor etine bakın büyüklüğüne bakın aynı güçteki bir de çinliye bakınız  aldatmacanın tam olduğuna kendiniz de karar vericeksiniz   mesela bir kanuni nin fabrikası hiç gücenmewsin en basit on furş sıkma somununa bakın daha acente satılmamışken pas karıncalaşmasına başlıyor eksoz da aynı durumda tüm nikelaj yerleri de aynı  bir de benim 30 yaşındaki 10--15 sene samanlıkta yatmışlara bakın aynı acenteden çıkmış gibi aradaki farkı anında da görünüz .........

ben en güzeli diyorum ama herkesin imkanı olmuyabilir çünkü çok bol vaktinin olması gerek işi bilmeniz gerek anlamanız gerek neyin hangi sanayide yapıldığını neyin hangi memlekette parçası var veya hangi memlekette aynısını üreten sanatkarlar var çok çeşitli sırf satılık ilanı olan medyaları topluyacaksınız burdaki 2 inci el piyasalarını takip altına alıcaksınız ayrıcana  motosiklet dergilerinin en arka sayfalarındaki türkiyedeki ne kadar servis var tamirane var  tüm bunlara telefon açarak ellerinde sizinkinin modelinden atık matık bir kenarda varmı parça yapmak için ve var arkadaşlar arayan buluyor ne isterse eski modellerden yapılı motorlar hurda dahi olsa bunlar adan zeye kadar sökülüp yeniden toplanıyor ben bunu yapıyorum ve çok değişik modeller de çıkarıyorum ama bu iş bende hobi dir para kazanmak için yapılan bir iş değildir ve çok güzel çok sağlam da oluyor  yeni motorlarlan sağlam bir çukurdan geçtinmi 2 ye ayrılıyor şimdiki billahssa çin malları  anlayın sağlamlığını  ve hepsi bir senede ıskarta oluyor yakında hurdalıklar bunlarlan dolucak olmaya da başladı zaten  her neyse mevzuu neydi nereye geldik.

not >>>kim yeni lastik takarsa bu lastiklerin kenarları ilen yola değen kısmı yani virajı dönmek için motoru yatırıyorsunuz ya işte o yerleri zımpara kağıdınlan iyicene zımparalayın parlak görünüm yok olsun  bunu yapmassanız ilk virajda motor bir tarafa siz bir tarafa  çin lastikleri billahsa bu da aklınızda olsun diyorum.

Bu gün  motor tamircisi bir samimi olan arkadaş dediki  ! konu subap aralıkları ölçüsü   ben sesim benim hondada  emme 0.10 ve hatta elle de biraz  daha da az açık olucak  eksozu da 0.15  ve a daha da açık  olarak ayarlıyorum bunun altını kabul etmeyip motor kendini kasıyor sanki arkasından biri tutuyor gibi oluşuyor dedim  bu güldü niye gülersin dedim hiç oyle şey olurmu dedi ilk defa senden duyuyorum böyle bişiyi  ve çok açık o şekilde kesinliklen randıman alamassın diyor  bunun yaptığı motorlar çin malları ve servis kendi  şimdi onun dükkanındayız buna dedim bak şimdi bin bu motora ilerde de çok da dikine çıkan bir bayır da var vur oraya nasıl gittiğini görücen gel buraya az soğusun bekliyelim aç üst kapağı sen kendine göre ayarla bin git bakalım aradaki farkı görüceksin dedim bu tamam dedi bindi gitti dolaştı geldi ve yarım saat bekledik soğumadan sonra söktük ve bu her ikisini de 0.10 altına düşürdü sübaplarda ki aralık var yok şeklinde çin malları öyle ayarlanıyormuş az açık olsa katiyen çalışmıyorlar dedi ve kapatık bastık çalıştı gaz verdim yok arkadaş bu bindi gitti 100 metre döndü geldi ne oldu dedim hakkaten sen haklıymışssın dedi ve eski duruma çevirdik canavar gibi oldu ve halen de aklı kesmiyor   her neyse burası da günün birinde birinize lazım olur diye bilgi mahiyetinde yazıyorum...

DEVAM EDECEKTİR...OSMAN NACİ KANAT/GELİBOLU/ÇANAKKALE/2008/...........O.N.K....


TÜM BU BİLGİLER HİÇBİRYERDEN ALINMA OLMAYIP TAMAMEN 50 SENEDEKİ BENİM BRİKİMLERİM DİR TECRÜBELERİMDİR MOTORU OLAN ARKADAŞLARA GENEL BİR BİLGİ VE TAMİRLER KONUSUNDA YARDIMCI EK BİLGİLER OLARAK TARAFIMDAN VERİLMİŞ PAYLAŞIM İÇİNDİR..
VE GENE DİYORUM Kİ KONUNUN TAM MANASİYLEN UZMANI DEĞİLİM BU ANLATIMLARIN İÇİNDE YANLIŞ BİŞİLER VARSA BİLENLER TARAFINDAN HANGİ YERDE BEN YANLIŞSSAM ORASININ DÜZELTİLMESİ SİZE KALMIŞTIR  BUNU UNUTMAYINIZ  KONUDA DA HİÇBİR İDAAM DA YOKTUR...........
O.N.K.
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
nacibaba Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
Forum Sahibi osman naci kanat

Kayıt Tarihi: 29/Ağustos 2017/2008
Son Giriş: 30/Temmuz 2017/2013
Konum: T.C---Gelibolu-
Durum:
Gönderilenler: 2334
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02/Nisan 2017/2010 Saat 18:19
 
 
                                                                                                                                                                                                                            
 
 
 
 
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededededededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dededededede
dededede
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dede


Düzenleyen nacibaba - 02/Nisan 2017/2010 Saat 18:36
NACİBABA..............ONK..
Yukarı Dön
 Cevap Yaz Cevap Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50
Powered by Web Wiz Forums Free Express Edition
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Bu Sayfa 0,109 Saniyede Yüklendi.